היוש נצנצים אז בפרק הזה אנחנו נתעסק במונחים חשובים שכל אחד צריך לדעת!✨
אז הכנתי לכם רשימה⬇️מוגל (Muggle) הוא הכינוי של אנשים שלא ניחנו בכוחות קסם. מקור המושג הוא במילה האנגלית Mug שמשמעותה ספל או פתי
בוגד דם (Blood Traitor) הוא כינוי גנאי המשמש קוסמים הדוגלים בטהרת הדם לתיאור כל קוסם או מכשפה טהורי דם המקיימים יחסי ידידות כלשהם עם קוסמים שהוריהם אינם קוסמים או עם מוגלגים.
בוצדם (Mudblood) הוא כינוי גנאי חמור המתאר קוסם או מכשפה שהוריהם מוגלגים.
חצוי דם (Half Blood) הוא קוסם או מכשפה שאחד מהוריהם אינו טהור דם, או שלפחות מחצית מסביו וסבתותיו מוגלגים.
טהור דם (Pure Blood) הוא קוסם או מכשפה שכל אבותיהם הם קוסמים או מכשפות. אחדים מתוכם דוגלים באופן קיצוני בשמירה על טוהר הדם שלהם, ולפיכך מכחישים את קיומם של סקיבים או חצויי דם במשפחתם, ומתחתנים אך ורק עם טהורי דם אחרים
אוצרות המוות (The Deathly Hallows) הם שלושה חפצי קסם חזקים שהיו שייכים לאחים לבית פברל (אנטיוכוס, קדמוס ואיגנוטוס). לפי האגדה, המוצגת בספר 'מעשיות בידל הפייטן', האחים קיבלו את האוצרות מידי המוות עצמו, זאת לאות הערכה על כך שהיו חכמים ממנו והצליחו להימנע ממוות בנהר שוצף, על ידי בניית גשר בקסמים. עם זאת, בספרים מובעת ההערכה שככל הנראה האחים היו קוסמים חזקים שיצרו את החפצים, והסיפור על כך שקיבלו אותם מהמוות הוא אגדה בלבד. שלושת האוצרות הם שרביט הבכור, אבן האוב וגלימת ההיעלמות. לאוצרות המוות יש סמל, המורכב מקו (המייצג את השרביט) בתוך עיגול (המייצג את האבן) בתוך משולש (המייצג את הגלימה).
הורקרוקס (Horcrux)[1] הוא חפץ קסום ואפל שבו קוסם מטמין חלק מהנשמה שלו ובכך קושר את עצמו לעולם הגשמי ומונע את מותו. הרעיון הוא שאם הקוסם יהרג, חלק מנשמתו עדיין ייתקיים, ולכן הקוסם לא ימות כל עוד קיימים הורקרוקסים שלו במקום כלשהו. הורקרוקס נחשב לחפץ הקסום האפל ביותר, שכן כדי להכינו יש לרצוח מישהו אחר.
חרבו של גריפינדור (Sword of Gryffindor) – חרב קסומה שהייתה שייכת לגודריק גריפינדור. החרב חושלה על ידי הגובלינים, ובמקור הייתה שייכת לגובלין רגנוק הראשון, ממנו היא נלקחה \ נרכשה על ידי גריפינדור. החרב עשויה ממתכת מיוחדת, וסופגת לתוכה כל מה שמחזק אותה.
מחולל זמן (Time-Turner) הוא מכשיר קטן בצורת שעון חול המשמש למסע בזמן. השימוש בו נאסר מיד לאחר הקרב על הגוורטס למניעת סטיות בזמן.
מפת הקונדסאים (The Marauder's Map) היא קלף שכשמפעילים אותו הוא נהפך למפה מפורטת של הוגוורטס שאותה יצרו ג'יימס פוטר, סיריוס בלק, רמוס לופין ופיטר פטיגרו
מצנפת המיון (The Sorting Hat) היא מצנפת מרופטת וישנה שהייתה שייכת לגודריק גריפינדור. בתחילת כל שנה היא ממיינת את התלמידים שמתחילים ללמוד בהוגוורטס לבתים השונים (גריפינדור, הפלפאף, ריבנקלו וסליתרין).
שרביט קסם (Magical Wand) שרביט הוא הכלי החשוב ביותר המשמש קוסם או מכשפה לתעל את כוחות הקסם שלהם בצורה אפקטיבית. התוצאות הטובות ביותר מושגות כאשר השרביט "בוחר" את הקוסם. כאשר שני שרביטים עם אותה ליבת קסם משמשים בדו-קרב, הם לא יפעלו בצורה טובה. אם הקוסמים ממשיכים בדו-קרב, אחד השרביטים יגרום לאחר להציג תיעוד של כל הכשפים שבוצעו דרכו, אך בסדר הפוך. אם קוסם מנצח קוסם אחר בדו-קרב, השרביט של הקוסם המנוצח יעביר את נאמנותו, ברוב המקרים, לקוסם המנצח.
בנוסף שמות של מקומות שיעזרו לכם⬇️
המחילה-המחילה היא מקום משכנם של בני משפחת וויזלי. היא שוכנת ליד כפר המוגלגים אוטרי סנט קצ'פול. המחילה מתוחזקת עם קסם, והיא מאוד עמוסה בפנים, אבל גם מאוד מסבירה פנים. בשנת 1997, לאחר מותו של אלבוס דמבלדור, המחילה הפכה למפקדה של מסדר עוף החול. הוויזלים נאלצו לנטוש את ביתם בעיצומה של מלחמת הקוסמים השנייה כאשר הם הפכו למטרות של אוכלי מוות.
גרינגוטס-בנק הקוסמים גרינגוטס הינו הבנק היחידי בעולם הקוסמים והוא מנוהל ע"י גובלינים. הוא נוסד ע"י הגובלין גרינגוט, ב-1474. הבניין הראשי של הבנק ממוקם בצד הצפוני של סמטת דיאגון בלונדון, אנגליה
סמטת דיאגון-סמטת דיאגון היא סמטת קוסמים מרוצפת הממקומת בלונדון, אנגליה מאחורי פאב בשם הקלחת הרותחת. בתוך הסמטה מבחר של מסעדות, חנויות ואתרים נוספים. ניתן לרכוש את כל הפריטים ברשימת הלימודים של הוגוורטס בסמטה. הסמטה חבויה לחלוטין מעולם המוגלגים שנמצא ממש מחוץ לגבולותיה. הסמטה גדולה מאוד והיא למעשה מרכז קהילת הקוסמים בלונדון.
הקלחת הרותחת-הקלחת הרותחת הינה פאב ופונדק קוסמים פופולרי בלונדון. הקלחת הרותחת הינה הכניסה לסמטת דיאגון, וניתן להגיע דרכה גם לסמטת נוקטורן. בכמעט כל שנות המאה ה-20, בעל הבית היה טום. בשלב מסויים, חנה אבוט הפכה לבעלת הבית, ועברה לגור שם עם בעלה.
הוגוורטס-בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות הוא פנימייה בריטית לקוסמים הממוקמת בטירת הוגוורטס, אי שם בסקוטלנד. המיקום המדוייק של הטירה אינו יכול להיחשף מאחר שבית הספר הוא "בלתי מפי" - כלומר הוטל עליו קסם המונע את האפשרות לציין את מיקומו על גבי מפה. רוב בתי הספר לקסמים מוסתרים על מנת שלא יגנבו את סודות ההוראה שלהם וגם על מנת לשמור על ביטחון התלמידים. הוגוורטס הוקם בסביבות המאה ה-9 או ה-10. הוא נחשב לאחד ממוסדות החינוך הקסומים הטובים ביותר בעולם
היער האסור-היער האסור הוא יער שתוחם את גבולות בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. שמו מעיד על האיסור שהוטל על תלמידי בית הספר להכנס אליו, למעט במקרה של עונש או של שיעורים בטיפול בחיות פלא.
הוגסמיד-העיירה הוגסמיד או בקיצור הוגסמיד הוא הכפר היחידי בכל בריטניה שגרים בו רק קוסמים, ושוכן ליד הוגוורטס. תלמידים יכולים לבוא לבקר בעיירה מדי פעם בסופי שבוע, החל מהשנה השלישית בלבד ועם אישור מהורה
בירצפת-בירצפת הינה משקה קוסמים פופולרי וטעמו מתואר כ"קצת כמו קרמל".
יצא קצת ארוך אבל לא נורא.מקווה שעזרתי✨🫶🏻
YOU ARE READING
המדריך המושלם לאוהבי הארי פוטר וחבריהם✨
Fanfictionהיי לכל הפוטרדאס והמוגלגים שחברים שלהם אוהבי ה״פ. בספר הזה יהיה את כל המידע שעלייכם לדעת בתור אוהב מתחיל/חבר טוב מקווה שתהנו✨✨✨✨