SISTE KAPITEL
Så har det som ikke skulle ha skjedd, skjedd. Selvom di to landsbyene har til en hvis grad klart å leve i harmoni, så har begeret rent over for di to høvdingene. Og hvorfor har Meia og Floki begge forsvunnet?
Smeden: Så nå skal vi se om det blir orden på den landsbyen her. Han ler rått, mens han samler tingene sine, men er det virkelig hans ting?
Et annet sted ikke så langt vekk i høvdinghuset for det folket som er fra vestby.
Rollo sitter og tenker for seg selv, han veksler noen blikk mellom konen hans Judith. Han vet om han rører henne kommer hun til å trekke seg unna. Han savner henne så mye, men han vet at hun savner sønnen deres enda mer. Han savner også sønnen sin veldig mye. Også nå med smeden's sønn borte vet Rollo hva han måte gjennomgå. Han suker litt, mens han ser trist bort på Judith, men han går bort til henne for å være nærme henne, men han er varsom, som sakt han elsker henne og han vil ikke skade eller skremme henne. Han venter et øyeblikk, men så begynner han å snakke.
Rollo: Jeg vet du savner sønnen vår. Jeg lover deg om så det er det siste jeg gjør jeg skal finne han. Jeg elsker deg.
Judith: Jeg vet det Rollo, men hva om han aldri dukker opp igjen.
Rollo: Det vil han. Jeg skal finne han.
Han strykker henne litt på kinnet, men hun trekker seg fort unna. Før ville hun fortalt han at hun elsket han også, men hun har sluttet med det.
Rollo: Du..du har truffet en annen sant? Han trekker hånden til seg og blir trist igjen.
Judith: Nei.. Hun blir trist, hun vil fortelle Rollo at hun elsker han fortsatt, men hun savner sønnen deres så mye.
Hun løper raskt ut av døren, Rollo følger etter henne, men di blir begge tatt til fange av noen. Etter noen minutter er di blitt bundet sammen, Rollo og Judith hører stemmen til smeden, di ser at han har tatt seg til rette i høvdingstolen.
Smeden: Nå..skal vi se om vi kan få en høvding som kan fikse opp ting her.
Rollo: Dette kommer du til å måte betale for, den stolen tilhører sønnen min.
Smeden: Sønnen din..å ikke tenk på det han har jeg ordnet en betaling for selv tenk.
Han ler rått, mens han fortsetter å snakke.
Smeden: Men du kan trøste deg med det at sønnen din er ikke den eneste du mister, også kona di elsker deg ikke lenger har jeg skjønt.
Rollo hisser seg opp, Judith griper inn med at hun strykker han på det ene kinnet. Hun smiler forsiktig, man kan se at hun er litt sliten. Hun ble sjokert da Rollo og hun ble tatt til fange.Judith: Ikke..hør på..han..jeg..elsker...d..deg. Det har jeg alltid gjort og vil alltid gjøre. Jeg har vært tro mot deg. Jeg kunne aldri vært utro. Jeg elsker deg av hele mitt hjerte.
Rollo han holder om Judith han kysser Judith, han klarer ikke å la være lengere. Judith lar han gjøre det.
Smeden: For klisje aktig..Og dere som aldri fant sønnen deres, vel det spørs om dere noen gang gjør det da.
Han ler rått igjen. Han vet at Floki er sønnen til Rollo og Judith, så han satte opp en liten felle for Floki og Meia. For han viste om han noen gang skulle kunne bli høvding måtte han kvitte seg med Floki og Meia.
Ragnar: Så det var derfor du lot det gå ut over Meia. For å overta høvdingtronen. Han begynner å ane en mistanke om hva som er i gjære.
Smeden har fått nok og han forlater di til seg selv, men med en vakt ståendes utenfor døra. Smeden er helt uvist på at halskjedet som Floki fikk av foreldrene har sklid ut av ting han har stjælt, og det ligger nå på gulvet.
YOU ARE READING
Viking historie
AdventureDenne historien strekker seg langt, langt tilbake i tid, ja helt til vikingtiden. Fra øst kunne man skimte store fjelltopper og en del skoger, ja det strekte seg så langt øyet kunne se. I en liten dal befant det seg en landsby, landsbyen het Birksun...