Je kan het lied luisteren terwijl je het leest ( dit word een kort deel want hij gaat het alleen vertellen) en kan je het niet luisteren zoek dan op YouTube:lichtjes branden ( het is dus NIET dromen in kleur)
Pov Matthy
Ik heb besloten om het alleen tegen raoul te vertellen
Ik word wakker vandaag is DE dag ik ben echt zenuwachtig ik stap nog snel onder de douche en maak me klaar voor DE dag ik loop naar de woonkamer " DAAR IS DAN MATTHYYYYY" zegt Koen enthousiast ik kan wel huilen nu ik heb gewoon kanker ik besef het nog niet goed maar toch steeds meer dan zie ik pas dat jeugdjournaal er is ik zucht ik loop naar de keuken en ga daar TikTok kijken dan is jeugdjournaal eigenlijk weg
En de jongens zijn al naar boven ik ga op de bank zitten en ik denk nu ga ik het doen "RAOUL KAN JE FF KOMEN IK MOET IETS VERTELLEN " roep ik en raoul komt naar beneden ik voel dat me hard slag al echt heel snel gaat " wat is er Matthy gaat het? " vraagt raoul " nee het gaat niet echt ik moet je iets vertellen je mag het tegen niemand echt tegen niemand anders maak ik je dood " zeg ik zacht maar niet te zacht hij mij nog kan horen " nee ik beloof dat ik het tegen niemand zeg " zegt Raoul " oké nou uhm " zeg ik en raoul gaat langs me zitten ik begin langzaam te huilen " nou uh ik had zaterdag de huisarts gebeld want ik had al langer tijd last van dat er bloed uit me kleed kwam en tussen me plas en de huisarts zij dat ik vrijdag langs kon komen en ja dat was toen die afspraak toen hadden we gepraat en hij zij dat het drie dingen konden zijn " ik stop even en raoul veegt me traan weg en zegt " vertel maar veder " " en toen zij hij je kan maar beter naar het zieken huis daar kunnen ze het beter onderzoeken toen was ik in het zieken huis en heb ik bloed moeten prikken en ben ik door de emerie scan geweest en de uitslag van het bloed prikken was dat ik misschien leukemie heb " ik laat nu alle tranen stromen raoul knuffelt me stevig en ik vertel verder " uhm nou toen moest ik door de emerie scan dat ze het zeker weten ik ging naar huis ze zouden de volgende dag tussen 3 en 8 uur zouden bellen en dat was toen wij dat spelletje aan het doen was en toen zijden ze dat ik beter naar hun kon komen en daar heb ik te horen gekregen dat ik echt leuke mie heb " ik barst in tranen uit ik zie bij raoul ook tranen en we belanden in een knuffel " het komt goed Matt ik en de andere gaan jou hier door heen helpen " zegt raoul " Echt ?" Vraag ik " ja echt ik beloofd het " " Dankje echt Raoul ik wist echt niet wat ik zonder je moest "" geen probleem maatje we gaan je hier door heen helpen " zegt raoul " wanneer moet je weer terug?" Vraagt raoul " morgen wil je nu mee want in je eentje is niet zo leuk " zeg ik " ik ga wel mee " zegt raoul " weten de andere het ook al ?" Vraagt raoul " nee maar ik wil het nog niet tegen hun zeggen want ja ik heb wel kanker en dat is nou moeilijk ik heb ook heel lang bij jou getwijfeld " zeg ik eerlijk " dat snap ik maatje ik zal er altijd voor jou zijn " " Dankje " raoul geeft nog een kus op me voorhoofd terwijl we knuffelen ( vriendschappelijk)
JE LEEST
Hoe moet ik ze dit ooit vertellen?
ActionMatthy is al vaak ziek de ander jongens merken er niks van tot dat hij heel raar doet na dat hij thuis is gekomen van een ' niet zo belangrijke afspraak 'verandert Matthy's leven Zodra hij naar de huisarts gaat? Zal hij nog ooit de oude blijven? Zal...