1

135 4 0
                                    

Pov Matthy:
Ik zit alleen op een bankje in de aula. Het blijft kut om alleen te zitten, ook al doe ik dat al jaren. "Ey *griep* emo" Hoor ik een stem roepen. Daarna hoor ik wat jongens lachen. Het is het zelfde groepje klasgenoten die altijd zo doen. De jongen die het riep is Milo. En wat heb ik een hekel aan hem. Ik heb een hekel aan dat hele groepje maar Milo springt er uit. Onze ouders zijn vrienden, al heel lang en Milo wilt duidelijk laten weten aan iedereen dat hij dat kut vind. Tuurlijk vind ik het ook niet chil maar ik ga dat niet door de gangen en de lessen roepen.

"Homooooo" Hoor ik hem en wat andere nog roepen voordat ze weg lopen. Dat is ook nog een ding. Ik heb zo lang het kon geheim gehouden dat ik op jongens val maar mijn ouders hebben dat lekker lopen vertellen aan de ouders van Milo. Nou toen het bij Milo terecht kwam ging het meteen de hele school door. Het is bizar hoeveel mensen me er ook echt mee zijn gaan pesten, zelfs mensen die ik niet eens ken roepen wel eens dingen naar me.

Ik zit op de fiets naar huis. Ik zat het laatste les uur naast Milo, helemaal kut dus. Hij gaat altijd heel overdreven doen en zo ver mogelijk van me af zitten. Hij heeft vandaag twee keer gesmeekt of hij ergens anders mocht zitten. We zitten al bijna een jaar naast elkaar maar hij doet dit nogsteeds elke les sinds het begin. Ik zou ook liever niet naast hem zitten maar onze Engels docent verandert de zit plaatsten nooit. Je zit het hele jaar waar je de eerste dag gezet word. Gelukkig is het bijna zomer vakantie.

Ik ben eigenlijk best benieuwd wat ik deze zomer vakantie ga doen. We gaan eigelijk altijd zes weken naar de zelfde camping in Frankrijk. Klinkt saai maar ik vind het geweldig en rust gevend. Meestal krijg ik de vakantie plannen ruim een paar weken van te voren te weten maar ik weet nog niks en de vakantie begint al over een week. Ik ga er thuis maar eens naar vragen.

Ik zet mijn fiets in de schuur en loop naar binnen. Ik kijk even in het rond. Mijn moeder is thuis, ze is op haar laptop aan het werken in de woonkamer. Ze klapt haar laptop dicht zodra ze mij ziet. Ik ga ook aan tafel zitten en we beginnen zo als gewoonlijk te praten over de dag. Eigenlijk lieg ik alles bij elkaar, ze heeft geen idee dat ik gepest word. Ik wil niet dat ze dat weet, het zou haar zo veel pijn doen.

"Wat gaan we eigenlijk doen in de vakantie?" Vraag ik. Mijn moeder lacht. "Oh ja dat heb ik jou nog helemaal niet vertelt, we gaan de eerste vier weken van de vakantie naar de camping in Frankrijk!" Ik kijk haar raar aan. "Waarom maar vier deze keer?" Vraag ik. Niet omdat ik het erg vind ofzo, gewoon benieuwd. "Nouuuu, er gaan andere mensen mee, en één van hun is nog nooit in het buitenland geweest dus voor hem is in één keer zes weken een beetje veel." Zegt ze mysterieus. Ze maakt me nu wel heel nieuwsgierig. "Wie gaan er mee dan?" Vraag ik.

"De ouders van Milo, je weet wel, waar we al een hele tijd bevriend mee zijn! Het leek je vader en mij altijd al leuk om een keer samen op vakantie te gaan met hun en we dachten omdat jullie beide enigs kind zijn dat jullie het ook wel leuk zouden vinden om mee te gaan! Dan heb je een keer een leeftijds genoot mee op vakantie!" Zegt ze enthousiast.

Ik val even stil. Dit kan niet waar zijn. "Milo? als in mijn klas genoot?" Vraag ik zo rustig mogelijk. Ik wil niet te veel laten merken. "Ja welke anders? Ik ken er maar één" Zegt ze lachend. Ik lach niet. Alles behalve. Mijn hele vakantie is naar de tiefes. Dit worden de kutste weken uit mijn leven. En zij heeft het niet eens door en zit er dood leuk over te doen.

Ik kan niet echt boos reageren omdat ik toch niks kan zeggen over het feit dat hij me pest. Dan komt ze er achter dat ik al sinds de eerste lieg over mijn school leven en dat wil ik niet. "Oh oké leuk." Zeg ik zo blij mogelijk. Ik zeg doei tegen mijn moeder en loop chagrijnig naar boven. Als ik nog langer beneden blijf ga ik zeker laten merken dat ik dit verschrikkelijk vind maar dat kan natuurlijk niet.

In mijn kamer smijt ik mijn tas tegen de muur en ga ik op mijn bed liggen. Het klinkt misschien overdreven maar ik kan wel janken. Ik keek al zo lang uit naar de vakantie en nu gaat hij mee. De persoon waarvan ik juist weg wil zijn in de vakantie. Het leukste aan vakantie is dat niemand me pest en nu gaat Milo mee. Godverdomme

*Time skip naar de volgende dag*

Ik kom aan op school. Ik ben nog steeds boos over het nieuws wat ik gister heb gekregen. Ik wil niet met Milo op vakantie, ik wil het niet. Zodra ik de school binnen loop zie ik Milo staan. Hij kijkt me aan met een dodelijke blik, hij weet het ook al zo te zien. Ik hoop dat hij het gewoon tegen niemand zegt ookal denk ik dat nie- "Jongens kom er effe bij staan ik heb heftigs nieuws te vertellen!" Roept Milo kei hard door de school. Al zijn vrienden en een groot deel van voorbij lopende leerlingen gaan rond hem staan. Ik zucht en probeer weg te komen maar het lukt niet helemaal. Ik bevries uit paniek.

"Ik moet met de autistische *griep* emo op vakantie, ik ga dood!" Roept hij en hij wijst naar mij. Iedereen lacht keihard. Ik schrik weer wakker en loop zo snel mogelijk weg. "Succes bro!" "Hopelijk overleef je het Milo!" "Het spijt me man, dat is echt kut! Op vakantie met de *griep* emo" "Hahaha kijk hem weg lopen, de homo!" Hoor ik stemmen roepen. Gelukkig gaat de bel dus ik kan snel door lopen naar mijn les. Deze laatste school dagen gaan kut worden.

Achter zijn masker (Mitthy)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu