אין כמו חופשה בים המלח, הילדים שמחים וההורים משחקים איתנו או משמחים אותנו. במקום בו אנחנו אוהבים להיות ויש היסטוריה וסיבות על כל מיני דברים שקרו שם. ובפרק הזה נעסוק למה אשת לוט הפכה דווקא לנציב מלח? מה ארכאולוגים מצאו באיזור איפה שהיה פעם סדום ועמורה? מברכה לקללה, מה הביא במעשים של סדום ועמורה למצב בו אלוקים שולח מלאכים להחריב אותן? עיוות שמצאו בין ההרים בהר סדום, האומנם.
בואו קודם נעסוק בדברים הרעים של התושבים של סדום ועמורה שהוביל אותם לחורבן.
לפני הכל צריך לומר שפעם סדום היה מקום יפהפה, מלט ירוק, מים מתוקים ואם היית חופר מתחת לאדמה היית יכול למצוא אפילו זהב! עד כדי כך המקום היה יפהפה ונוח ואין פלא לפי מה ששומעים למה לוט רצה ללכת דווקא לשם.
אבל נתחיל עם העברות:1 - גילוי עריות כולל משכב מין שכנגד הטבע.
בין האיסורים הכי חמורים בתנ"ך הם עשו, עכשיו בן אדם יכול לומר אבל הם לא ידעו כי עוד לא הגיע משה ולא הגיע התורה. אבל לפני סדום קרה המבול ושם אלוקים הביא לכל בניו של נוח שיעבירו לגויים שבעת מצוות בני נוח שבו הם חייבים להקשיב לדבר ה'.
אך כולם שחכו מזה כי בסופו של דבר הם לא האמינו ושוב פעם חטאו.
וסימן שהם ידעו פשוט זה היה משהו בנורמה שלהם. הם היו שוכבים עם כל אחד בנים עם בנים, בנות עם בנות, אנשים עם חיות ועוד דברים מזעזעים.
כששני המלאכים באו לבית של לוט, יש מספר סיבות למה המון של גברים חיכו בחוץ כועסים שלוט יפתח את הדלת ואף רצו לפרוץ. בין הסיבות היה שהם (הגברים) רצו לאנוס את המלאכים שזה בעצם משכב זכור. בין האיסורים החמורים.
לכן גם לוט הציע את בנותיו שהיו בתולות, כדי שלא יגעו במלאכים אך תושבי סדום היו נעולים על המלאכים מה שמראה לנו עד כמה היה בהם כבר החשק שגבר ישכב עם גבר ולא לפי מה שהטבע עושה.2- חל איסור לעזור לאנשים
ולחלשים בכלליש סיפור על בחורה שראתה פעם אחת עני ברחוב, כאב לה הלב וכל יום כלכלה אותו בסתר מבלי שאף אדם ידע. יום אחד התושבים שאלו איך העני עדיין חי? הוא היה צריך חמות?
הם הבינו שיש מישהו שעוזר לו ומהר מאוד גילו מי, הם תפסו אותה תלו אותה ויש כאלה שהיו שורפים או שהיו מורחים בדבר אם אני לא טועה ונותנים לדבורים לעקוץ עד המוות המר. אותה אישה צרחה חזק כל כך עד שהצרחה הגיע עד השמיים. וזה קטע בודד.מכאן כבר אפשר להבין את הסיבות המרכזיות מלבד הרצח, גניבות, גזל ועוד. לפי התורה כתוב " ויאמר יהוה, זעקת סדום ועמורה כי-רבה; וחטאתם--כי כבדה, מאוד." (בראשית
פרק יח' פסוק כ')עיוות של אבנים שמצאו
בהר סדום.וכך נוצר ההחרבה, אש, גז, ברקים ורעידות אדמה כבדות היו על סדום. מצאו אבנים בהר סדום שהם בעצם עיוות טיפה מעלה. והחוקרים לא מבינים מה פשר הדבר הלא רגיל ההוא לאבנים שהם טוענים שהם בני אלפי שנים. אז יש סיבה.
לא היו סתם רעידות אדמה, יש גם שאומרים שאלוקים הרים את האדמה שלהם והכוונה זה מעט לאוויר או באוויר באוויר. זה גם מסביר את צורת האבנים שנראה כאילו שעולה מעלה ולא מטה. כי צורת אבנים כאלה לא הגיונית.מה מצאו ארכאולוגים באיזור שפעם היה סדום?
לא תאמינו, אבל כשהם קברו של הם מצאו המון שלדים ואנשים מתים. הם מצאו את כולם פשוט מרוכזים שם מתחת לאדמה והם היו באוכלוסייה של עיר וכולם מתו. אבל הם לא מתו מזקנה או אחר. כולם מתו אחרי בדיקות שלקחו ובדקו התברר שכולם מתו מאש, גזים וברק! ולא רק זה נמצא שהשלדים האלה מאוד עתיקים עוד לפני 3000 שנה. מוכר לכם הקטע? כי זה מה שהחוקרים מצאו.
חוקרים וארכיאולוגים , לא רבנים. מה שעוד יותר מוכיח את החרבה של סדום ועמורה.למה אשת לוט הפכה דווקא לנציב מלח?
המון אנשים יכולים לחשוב אולי בגלל הים המלח? אבל חשוב לזכור שפעם לא היה אז ים המלח, הים היה מתוק והפך לים המוות אחרי מהפכת סדום ועמורה. מה שאומר שזה לא בגלל זה.
אז יש סיבה למה דווקא לנציב מלח!
כשבאו שני המלאכים לסדום לוט הבחין בכך שהם מלאכים והוא אירח אותם. הוא נתן להם להתקלח, הציע לישון ואפילו דאג לאוכל ומים. כשהוא רצה להביא להם בנוסף לאוכל מלח אשת לוט שאלה אותו, מה גם את זה אנחנו חייבים להביא להם? היא לא רצתה להביא את המלח לשני המלאכים.
לכן כאשר היא הביטה לאחור היה פה מידה כנגד מידה. לפי הפרשנים זה בגלל שאשת לוט לא רצתה להביא את המלח למלאכים כעת היא עצמה הפכה לנציב מלח.מקווה שהקצרים האלה עזרו לכם ואם יש למישהו מה לתקן/להוסיף מוזמן לכתוב בתגובות 😊
YOU ARE READING
קצרים
Espiritual"קצרים" זה ספר שיעסוק לכל מי שרוצה להתחזק ביהדות, פה אני אספר לכם מנוקדת מבט של חוזר בתשובה על מעשים טובים שקורים בארץ ישראל, סיפורים קצרים מהתנ"ך עם הסבר ומספר הלכות. כל תגובה אני מבקש שיהיה בדרך נועם ובנוסף כל מי שרוצה לחדש משהו בתגובות שיכתוב ובע...