𝐒𝐄𝐏𝐔𝐋𝐔𝐇 𝐓𝐀𝐇𝐔𝐍 𝐋𝐀𝐋𝐔•
____________________Sungihan senyuman terbentuk manis dibibir pink milik pelajar sekolah menengah tingkatan lima disertakan langkahan laju menuju balik ke rumah .
Dirinya tidak sabar mahu menunjukkan report card yang baru dia dapat . Keputusan cemerlang yang diharapkan orangtuanya.
Rambut ikal beralun ditiup angin.
" Jihyo-ya "
" Jihyo-ya "
Belum sampai lagi betul-betul depan rumah , beberapa orang makcik memanggilnya dengan muka cemas .
" Nae , waeyo ahjumma ?"
tanyanya confius .
Tapi belum sempat soalannya dijawab , matanya terarah kearah rumah yang sudah lenyap dijilat api . Hanya tinggal rangka sahaja . Kayu yang sudah jadi arang ." Eomma , appa ! "
jerit Jihyo kuat .
Dia berlari kearah rumahnya .
Memanggil orangtuanya yang tidak kelihatan sama sekali ." Jihyo-ya , sabar .
Kami minta maaf .
Kami tak dapat selamatkan eomma dengan appa , Jihyo "Mendengar sahaja hal itu , Jihyo jatuh terduduk . Dia meraung menangis sekuat hati diselangi memanggil kedua orangtuanya .
Report card sudah jatuh ketanah , tidak dihiraukan .Semua yang berada disitu memandangnya dengan pandangan simpati . Ada yang kesat airmata sedih melihat situasi itu .
Mereka tidak mampu menenangkan gadis malang itu .
Tidak layak untuk mengatakan sabar , dek kerana berat ujian yang dipikul gadis masih bersekolah itu ." Jihyo tenangkan diri Jihyo dulu ya . Ahjumma tunggu dirumah "
bahu Jihyo digosok ibu saudaranya , Lee Sun .
Dia mahu memberikan Jihyo ruang untuk menenangkan diri .Lee Sun sedia mengalas tanggungjawab menjaga Jihyo .
Menjaga amanah mendiang kakaknya yang selalu menitipkan pesan agar menjaga Jihyo andai dia sudah tiada .Seperti tahu sahaja apa bakal berlaku .
Jihyo berdiri dengan payah .
Lutut terasa longgar .
Lemah segala urat sarafnya .
Kini tinggal hanya dia seorang disini .Mata yang basah dengan airmata memandangi rumah yang sudah hangus dijilat api .
Dia melangkah dekati , mencari apa sahaja yang boleh dijadikan kenangan buat dirinya .
Tidak semena matanya tertacap pada benda persegi diatas tanah .
Terletak luar rumah .
Benda persegi itu masih utuh .Telefon ?
Dahi Jihyo kerut seribu .
Tidak pernah dia melihat telefon semahal ini .
Mereka bukannya orang kaya .
Tidak mampu membeli telefon semahal ini .
Dia mahu buka tapi memiliki password .Lama ditenung telefon tersebut .
Memikirkan sesuatu .......
𝐕𝐄𝐑𝐓𝐄𝐍𝐌 𝐇𝐎𝐋𝐃𝐈𝐍𝐆
_________________" Jericho , masuk bilik saya sekarang "
Suara tegas menampar hawa telinga seorang lelaki berkacukan Korea-belanda itu .Dipandang rakan meja sebelah .
Rakannya melontarkan pandangan mengejek .
Dia menjeling tajam .
Ada sahaja ingin mengacaunya ." Aish ! apa lagi dia nak ? "
Jericho menapak kearah bilik CEO . Nama yang tertera dipintu bilik dia tenung tajam .
YOU ARE READING
[ 𝐎𝐆 ] Black Daisy • 데이지 | KTH
Teen Fiction• 𝐏𝐞𝐦𝐛𝐚𝐥𝐚𝐬𝐚𝐧 𝐝𝐞𝐧𝐝𝐚𝐦 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐬𝐞𝐫𝐭𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐩𝐞𝐫𝐚𝐬𝐚𝐚𝐧 𝐜𝐢𝐧𝐭𝐚 . ❦︎シ︎