راوية بحده: نور !
التفت كل من هدى وجاسر بإتجاه الصوتابتعدت نور عن اسد ونظرت لراويه بتوتر: اي يا ماما.
راوية بصوت عالي: اي قلة الحيا ال بشوفها دى !
نور: يا ماما فيها اى دا اسد حبيبي .
راوية: انتى عارفه كويس ان الشغل دا مش في بيتي ، متنسيش نفسك انت هنا فى الصعيد مش فى القاهره ال خليتك مايلة كدا وقليلة الحيا.
نور: ماما انا معملتش حاجه دا.......
قاطعتها راوية بحده
راويه: اسد ميقربلكيش حاجه عشان تتمايعي بالطريقة الماسخه دي انتى بنت عمه زى اخته، الحركات دى متتعملش تانى فاهمه؟!
نور ببكاء مزيف: انتى عارفه انى بحب اسد فيها اي يعني !!
اسد بحده:وانتى عارفه انى عمرى ما افكر حتى فيكي ، انتى مجرد اخت يا نور.
ياريت تحترمى ال بينا وعلاقتنا يبقي فيها حدود متنسيش نفسك.تدخل جاسر مهدء للوضع
جاسر: اهدى يا مدام راويه محصلش حاجه.
راويه: لا حصل ، قلة الحياء دى مش عندى فاهمه يا نور.
اومأت نور تتظاهر بالبكاء ثم ركضت الى غرفتها.
هدى بهدوء: لي يا ماما كدا ! انتى عارفه طبع نور .
راويه: ولازم تغيرو لازم تتعلم الصح.
جاسر: خلاص يا جماعه الموضوع خلص.
اقترب اسد من والدته وقبل رأسها بحنو.
اسد: وحشتيني يا ماما.
راويه: كدا يا اسد تغيب عنى كل دا !
اسد: حقك عليا يا حبيبتي كونت فى شغل مهم.
طبطبت راويه على ذراعه بحنان:ربنا يعينك يا حبيبي ويوفقك، واشوف اولادك قبل ما اموت.
اسد بضيق: بعد الشر يا امى متقوليش كدا، بعدين ، سيبي الموضوع دا لبعدين.
راويه: هفضل سيباه لحد امته يا اسد انتى ابني وعايزة اشوفك معا بنت الحلال مش ناوي يا ابني.
اسد: لو سمحتي يا امي........
راويه بعصبيه: لا مش هسكت يا اسد ، نور ومش موافق وقولت ماشي براحتك ، قولي عايز مين وانا اجيبهالك يابني.اسد: انتى عارفه انى مبفكرش في الموضوع دا دلوقتي انا اهم حاجه عندى الشغل.
راويه: الشغل دا هوا ال هيقصف عمرك، بس يكون فى علمك انا مش هسكت وانا ال هدورلك علي عروسه.
اسد بضيق: تصبحي علي خير يا امي.
نظر اسد لجاسر و هدي: وانتو اطلعو نامو بلاش السرمحه دى .
جاسر بضحك: متغاظ اوى انت.
اسد: بقي كدا !! طب يلا قدامى يا هدى .
أنت تقرأ
دخول عرين اسد صارم
Romanceدخول ملاك برئ الى عرين اسد صعيدي صارم لا يعرف الرحمه فماذا سيحدث...........