Pengenalan

2 0 0
                                    

Cinta yang terhalang dan disekat agama berakhir dengan sukacita . Tidak semua cerita beda agama  berakhir dengan tragis . Cinta memang sudah seharusnya saling menguatkan. Kunci untuk jatuh cinta dan tetap mencintai adalah mengenali dan menerima semua perbedaan yang ada yaitu "Beda Agama". 


~~~~~~~~

mereka saling menunggu satu sama lain meskipun harus melewati rintangan yang cukup sulit. Namun, cinta mereka yang saling terikat mampu mengalahkan rintangan yang selalu menghalangi mereka.Tetapi,cinta sejati tidak akan terhalang oleh perbedaan apapun, termasuk perbedaan agama. Sejatinya, yang paling penting dalam hubungan adalah kejujuran, kepercayaan, dan saling memahami antara satu sama lain.



~WATAK UTAMA~

Full name: Areya Darla          Ages: 24Religion:ChristianHoby:DrawingTall: 160'cmBorn in:ItalyBirthday:04/06~ Latar belakang keluarga:Merupakan anak yang bongsu daripada 3 adik beradik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Full name: Areya Darla          
Ages: 24
Religion:Christian
Hoby:Drawing
Tall: 160'cm
Born in:Italy
Birthday:04/06


~ Latar belakang keluarga:Merupakan anak yang bongsu daripada 3 adik beradik . Mempunyai seorang ibu yang tunggal . Mereka ditinggalkan oleh bapanya setelah ibu bapanya selesai penceraian antara suami dan isteri dan ia berlaku ketika Areya masih berumur 7 tahun . Punca  penceraian adalah kerana ibunya dicurangi ayahnya . Ayahnya juga kerap memukul ibunya . Setelah penceraian itu , hidup Areya berubah . Dia selalu merasa sunyi , kemurungan dan mengalami tekanan . Walau bagaimanapun , ibunya tetap cuba untuk membahagiakan dia . ~

~Areya's Family~

Mother:Adelia darlia (Italy)
Ages:40

Father:Chris Alexender (Malaysian)
Ages:43

Brother 1:Louwis Christ
Ages:30

Brother 2:Lucca Trist
Ages:28

About Areya:Mata berwarna Biru cair.
Keluarga yang kaya dan tidak pernah merasai susah dalam kehidupan tetapi hidupnya hancur kerana tiada seorang ayah disisinya . Seorang yang ceria dan kuat menghadapi ujian . Mempunyai trauma kerana sering dipukul ayahnya pada waktu kecil .






Full name:Tengku Fareez Zekri bin Dato' Tengku RazifAges:28Religion:IslamHobby: readingTall:172'cmBorn in:AustraliaBirthday:16/01~ Latar belakang keluarga:Fareez adalah anak sulong daripada 4 adik beradik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Full name:Tengku Fareez Zekri
bin Dato' Tengku Razif
Ages:28
Religion:Islam
Hobby: reading
Tall:172'cm
Born in:Australia
Birthday:16/01

~ Latar belakang keluarga:Fareez adalah anak sulong daripada 4 adik beradik . Dia mempunyai keluarga yang lengkap . Keluarganya cukup bahagia . Pada umurnya 20 tahun , beliau telah mendapat tanggung jawab untuk menggantikan jawatan ayahnya sebagai seorang CEO di syarikat kepunyaan ayahnya .  ~

Mother:Datin Siti Nur Qaseh binti Osman (Australia)
Ages:45

Father:Dato' Tengku Razif Yusof bin Tengku Zakariah (Italy)
Ages:48


Lil Bro 1:Tengku Firas Qayyum bin Dato' Tengku Razif
Ages: 26


Lil bro 2:Tengku Rezza Umair bin Dato' Tengku Razif
Ages:22


Lil bro 3:Tengku Rafid Adriel bin Dato' Tengku Razif
Ages:19




About him: Mata berwarna Hazel.
Mempunyai keluarga yang bahagia dan kaya , seorang yang serius,garang dan seorang yang kasar kejam , tetapi lembut dengan orang yang tersayang . Seorang yang pandai dan genius . Mempunyai seorang kekasih yang bernama (Erissa Miasara)



!!DISCLAIMER!!


1.Tempat dan nama semuanya hanyalah rekaan daripada saya .
 2.Babak dan cara jalan cerita adalah dari fikiran saya sendiri .     
3.Gambar hanyalah sekadar hiasan sahaja .   
4.Jika terdapat kesalahan pada ejaan dan cara sebutan , saya ingin memohon maaf kerana ia bukan dilakukan secara sengaja .                         
 5. Terdapat perbuatan yang mendera , seperti dipukul ,ditendang ,ditampar dan sebagainya
6.Perkataan kesat dan mencarut .         

sorry kalau cerita dia pelik . apa-apa komen je,i hope you guys enjoy this story!
Please dont judge because this is my first time:(

                                                                                
                    





!~𝕿𝖔 𝕭𝖊 𝕮𝖔𝖓𝖙𝖎𝖓𝖚𝖊𝖉~!


Love and crossesWhere stories live. Discover now