Ada apa di dapur?

5 2 0
                                    

Rayyan, remaja 19 tahun yang tinggal bersama aki dan toknya. Rayyan hanya tinggal di rumah selepas habis SPM sebab nak menunggu untuk sambung belajar. Jadi memang masa Rayyan hanya dihabiskan di rumah. Main komputer di dalam biliknya.

Dalam rumah Rayyan ada 3 bilik, bilik master ada di paling depan yang ada bilik air, lepas tu bilik tengah baru bilik Rayyan di belakang sekali. Bilik master tu aki dan tok Rayyan yang duduk, bilik tengah tu biasanya tok Rayyan yang baring baring dalam bilik tu sambil tengok tv, sebab dalam bilik tu ada tv.

Jadi bilik Rayyan yang paling belakang, kalau ada orang datang nak cod makanan atau barang, memang tak dengar sebab bilik Rayyan belakang sekali. Bilik Rayyan ni pula suis lampu dapur tu dekat sangat dengan bilik Rayyan. Jadi setiap kali suis lampu dapur dipetik, pasti kedengaran di bilik Rayyan.

Aki Rayyan di kadang kadang ada je bangun pukul 3 4 pagi nak tengok bola. Jadi aki Rayyan biasanya akan pergi ke dapur nak buat air apalah kan. Jadi Rayyan tak pelik pun kalau suis lampu dapur dipetik tu. Dia tahu kalau tak aki, mesti tok.

Tapi ada satu malam ni, dia rasa macam seram semacam je. Tapi dia macam tak endah sangatlah, dia main je komputer dia. Tiba tiba bunyi suis lampu dapur dipetik, Rayyan okey je tak ada pelik apa. Dalam 5 minit lepas tu lampu dapur ditutup. Okay tak ada apa yang pelik.

Detik seram bermula bila dalam masa 10 minit dekat berbelas kali Rayyan dengar lampu dapur dibuka tutup. Rayyan pun macam peliklah. Dia ingat tok atau aki yang kejap kejap ke dapur. Dia pun buka pintu, sebab bilik Rayyan kan dekat dapur, jadi buka pintu terus dapur.

Alangkah terkejutnya Rayyan bila dia melihat susuk pocong betul betul berada di depannya. Terus sejuk badan Rayyan, pocong betul betul ada dekat depan dia, Rayyan nampak macam muka pocong macam terbakar. Pocong tu tanya "tak tidur lagi?". Terus rebah Rayyan.

Pagi tu Rayyan tersedar tok dia kejut, "Rayyan, Rayyan bangun, kenapa tidur dekat sini?"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 18 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cerita Seram PendekWhere stories live. Discover now