Pukul 6 pagi,jam berbunyi dengan kuat. Arman yang sedar terus menutup jam tersebut.Arman langsung mencapai tuala yang tersangkut di almari nye.dia membersihkan dirinya lalu menunaikan solat subuh.Arman bersiap-siap untuk pergi ke kerja, seketika Arman termenung ke satu gambar yang berada di atas meja.
Arman teringat kenangan bersama isteri
Nya dahulu.sehingga kini Arman tidak pernah mempunyai pengganti untuk tempat isteri die.Dua tahun lalu,isteri Arman meninggal disebabkan oleh kemalangan yang berlaku atas kecuaian Arman sendiri.sehingga kini Arman tidak dapat memaafkan dirinya sendiri atas kejadian tersebut.kedengaran suara ibu nye memanggil dari bawah."Arman, lambatnya kamu bersiap,dh pukul berapa ni"
"Kejap ibu,kejap lagi Arman turun"
Arman dengan bergegas turun kebawah dan menjamah makanan yang telah dimasak oleh ibunya.sedang Arman makan di ruang meja tersebut,ibu nya
bertanyakan soalan yang pelik kepadanya."Arman,ibu nk tanya sikit boleh?"
"Ape dia ibu"
"Arman dah jumpa ke pengganti untuk arwah Sofia"
"Eh,Kenapa ibu tiba-tiba tanya pasal ni?"
"Takdelah ibu tgk kamu ni makin hari makin senyap je selepas arwah Sofia meninggal"
"Tk pikir lagi lah ibu pasal bende tu,Arman rasa baik Arman fokus untuk cite-cite Arman dulu"
"Kalau macam tu, takpelah"
Pertanyaan ibu itu membuatkan Arman terasa lagi keras hati.Arman terus membasuh pinggan yang digunakannya tadi dan terus mencapai kunci motonya tanpa berkata sepatah pun pada ibunya.ibunya yang menyedari akan perkara tersebut terus berkata "ya Allah kenapa lh dengan perangai budak skrg ni".perangai Arman memang seorang yang tidak boleh memaafkan diri sendiri dan keras hati,dia merupakan seorang anak sulung dalam keluarga antara 3 dari adik beradiknya.
Di tempat kerja,
Setibanya dia di tempat kerjanya,dia disambut baik oleh security iaitu pakcik Hamzah.Pakcik Hamzah merupakan sahabat karib ayahnya.Arman menongkatkan motonya dan terus berjalan ke pintu masuk office tersebut.
Dalam keadaan yang tergesa-gesa,tiba-
tiba Arman terlanggar seorang perempuan yang berpakaian labuh dan berniqab. perempuan tersebut merupakan pekerja baharu di tempat kerjanya.dengan sekilas pandang sahaja
Arman melihat perempuan tersebut yang mempunyai bulu mata yang cantik.Arman menolong beliau mengangkat barang yang jatuh Sambil berkata="Assalamualaikum"
"Waalaikumussalam"
"Awak ni pekerja baharu ke"
"Ye,awak ni siapa ye?"
"Saya....."
Arman terkaku untuk menjawab persoalan yang ditanyakan oleh wanita itu
"Awak,err helooo"
"Eh! Sorry saya mengelamun"
"Nama saya Arman,nama awak siapa ye?"
"Ouh nama saya Qalesya"
Perbualan antara mereka berdua terus dicelah oleh bosnya,iaitu puan mariana
"Oi Arman,kau buat ape kt depan
Pintu office tu""Eh! Takde ape lh saje nk kenal-kenal
dengan pekerja baru ni""Dah takyah nak menggatal,pergi siapkan
Proposal meeting atas meja kau tu""Baik bos"
Arman terus bergegas masuk ke bilik nye dan menyiapkan kerja yang diberikan oleh bosnya,tetapi dalam hatinya masih teringat-ingat akan mata perempuan itu.
*BERSAMBUNG*
YOU ARE READING
Siapakah Perempuan Itu
Mystery / Thrillercerita yang mengisahkan mengenai seorang lelaki iaitu arman yang pikiran nye yang dikacau oleh bayangan seorang wanita yg tk dapat dia tafsir.