Gizli notlar

12 4 9
                                    

@aerichandesu: Pembe, ıy.

Ning aldığı yorumu görünce şaşkınlığını gizleyememiş sürekli "ne yanıt vermeliyim?" diye düşünüp aynı şeyleri yazıp sildi. Aeri daha önce asla ona kötü yorum yapmamıştı ve aynı zamanda alacağı paradan da olmuştu??

"Belki de odun müşteriyi dinlemeliydim." diye mırıldandı. Şimdi gerçekten satabileceği bir şeye ihtiyacı vardı fakat birkaç gündür aklı beş karış havada olduğundan ne bir şeyler çizebiliyor ne de aklına güzel fikirler geliyordu. Oflayarak kafasını masaya yasladı ve bir süre açılmayacak olan defterini de kapattı. Tabii kapatmadan önce arka sayfasına bir not düştü:

"Aeri hanım pembe sevmiyor, götüm."

__

Pazar

Pazar günü en sevdiği gündü Ningning'in çünkü onun için, ki bence çoğu insan için, özgürlüğü ifade ediyor. Çiçek dükkanını ne kadar sevse de işini sevenlerin de bir molaya ihtiyacı vardır.

Ama Ning onlardan değildi çünkü o aynı zamanda Yizhou'ydu ve daha çok ilhama ihtiyacı vardı, çünkü karşılaması gereken bir miktar masraf vardı. Masraftan kastım, hastane masrafları.

Ningning 7 yaşında tüm ailenin arabada bulunduğu bir trafik kazasında babasını kaybetmiş annesini ise uzun süre hastane yataklarına bağlı olarak görmüştü. Mucizevi bir şekilde ise Ningning ağır yaralanmamıştı. Okula odaklanamıyor bazı şeyleri zor kavrıyordu fakat onun bu durumuyla ilgilenecek kimse olmadığından kendi kendine büyümeyi öğrenmişti. Aslında Ningning'in çizim sevdası da bu yaşlarında başlamıştı.

Hastanenin beyaz ve ruhsuz duvarlarının annesini kötü etkilendiğini düşündüğünden her gün önüne bir kağıt kalem alır, kağıdı kendinden de büyük olan hayal gücüyle süsler ve odanın duvarlarına asardı. Annesi nadiren gözlerini açardı ama her görebildiği anda baş parmağını yukarı kaldırarak resimleri beğendiğini söylerdi. Geçirilen kaza sonrası annesi pek çok beyni hasar aldığından dolayı baş parmağını yukarı kaldırması bile çok uzun sürüyor ve bu Ningning'i kızdırıyordu fakat yine de beğendiği için hâlinden memnundu.

19 Haziran gecesine kadar. Hastanedeki gürültüyle gözünü açtığında annesinin yanında olmadığını görüp telaşa kapılmıştı, annesi büyük çaplı bir kalp krizi geçirmiş ve ameliyata alınmıştı 3-6 saat süren ameliyat 1 saatte son bulmuştu fakat sebebi başarılı olmaları değildi.

Ningning anneannesinin yanına taşındı, tüm çocukluğunu anneannesinin çiçek bahçesinde hamakta bir şeyler karalayarak (şimdiki durumundan pek farklı değil) geçirdi. Aslında çiçekçilik yapmayı seçme nedeni de bu değildi, zorunluluktu. Ning 17 yaşındayken anneannesi de aynı şekilde hastane yataklarına düşünce kendi parasını çıkarabileceği tek yeri çiçek dükkanı kalmıştı. Birkaç arkadaş önerisiyle de online tablo satışına başlamıştı ve hayatına en çok dokunan nokta da bu olmuştu. Ning'in hayatının çoğu zamanı hastanede geçtiğinden dolayı çizmediği hatta esinlenmediği yerlerden biri de hastaneydi. Her yeri aklına bir bir kazır ve tablosuna dökerdi fakat hastane duvarlarını değil.

Ning işte bu güzel pazar gününü bu yüzden sanat müzesine ayırmıştı. En fazla bir şeyler öğrenip ilhâm aldığı yeri bura olarak adlandırıyordu. Olabildiğince şık kıyafetlerini giyip sanki dünyanın en ünlü defilesine çıkıyormuş gibi bir surat ifadesi takınarak kartını okutup içeri geçti. Uzun uzun her eseri inceleyip defterine minik minik notlar alıyor, kendi eserlerinin üstünde karşılaştırmalar yapıyordu.

"Çiçekçi kız."

Kulağında duyduğu sesle irkilip arkasına döndüğünde bunun dünki pembeyi sevmem diyip bütün gününü lanetleyen müşterisi olduğunu gördü.

"Meşgulsün sanırım bakabilir miyim?"

"Ben de memnun oldum, adım Ningning."

Güler yüzle konuştuğu her cümlenin arkasına sanki bir şeyler saklıyor ve imalar yapıyor gibi hissediyordu ama küçük bir sohbetten sonra aslında samimi biri olduğunun farkına varmıştı.

"Giselle, şimdi bakabilir miyim?"

"Notlarımı kimseyle paylaşmam."

"Ben çizim yapamıyorum zaten."

Ningning defterinin sayfalarını yavaş yavaş çevirip eskiden yaptığı karalamaları ve yeni çizdiği tabloların eskizlerini gösterdi. Ayrıca tüm sergi boyunca yazdığı birkaç gizli notu da.

Aeri gördüğü eskizlerden tabii ki şu an karşısındaki kişinin yüzlerce kez tablosunu aldığı çizerin Yizhou olup olmadığı hakkında hem şaşırmış hem de şüpheliydi fakat Ning'in yanlışlıkla gösterdiği bir gizli notu kafasındaki ikilemi gidermişti.

"Aeri hanım pembe sevmiyor, götüm."

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 24 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Florist - NingselleHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin