#sorry tak best . komen plzz.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Di kelass 6B .
Guru yang mengajar kelasnya sudah menghampiri, murid murid 6B hanya study , biasalah kelas yang paling pendiam.
"hmm. duduk duduk. kelas amanah akan ajar kamu semua." kata gurunya yang bernama Puan Azita.
Semua murid muridnya menunjukkan riak wajah menyampah, suka , biarlah dan tak sangka juga ada yang membuat muka seperti nampak hantu.
Kelas Amanah memasuki kelas mereka.
Anis terperanjat melihat guru guru pendek yang mahu mengajar kami semua. Farahain terus mentertawakan perwatakan Anis yang lucu. "apa luh gelak² , orang nampak hantu tu " cover Anis. "ye lah tuww. bwekk "sindir Farahain. Atiqa dan kumpulannya pula sibuk bermain masak masak, main conteng² dan menceritakan tentang hantu.
Anis , malam ni jom cite psl hantuu ?
Okey , line clear.
Adam , syafiul , Ammar , Farhan ,
Julia , Nabilah , Aisyah , Adibah.Adakah itu guru guru pendekk yang akan mengajar kami semua di kelas 6Bestari ini. Mungkin kah aku merelakan jiwa sepenuhnya. "Anis , kau pahal nih, menyakai " kata kawan sekumpulannya.
Adam Dan Nabilah menghampiri kumpulan ku. Merekaa hanya memberi kertas dan berbual. Blur btul guru pendek pendek ni.
Syamina sedang mengulang kaji mata pelajaran dengan tekun sekali . Anis menceritakan tentang hantu yang pernah berlaku di sekolahnya. .
Haritu, kat sekolah agama ,Hujan lebat gila , mse tuh hari rabuu. tak ramai yang ada. budak laki semua duduk depan. gua ngn kawan kawan gua duduk blkg. biasalah perempuan memang wajib bergosip "kata Anis. Ahli kumpulannya mendengar dengan teliti sekali sambil memeluk badannya yang sedang seram sejuk itu.
Semua buat bulatan di tempat yang luas. kawan kawan aku semuanya bercerita dengan tanpa rasa takut. Mata aku boleh melihat atau merasai benda halus menghampiri. Aku mengajak mereka supaya lari dengan pantas , kerana pasti ada sesuatu yang tidak kena. Mereka mengingkarinya. "pastu ? apa jadii ?! " tanya Farah.
Aku lari dengan selamat wal a fiat. aku berlari di tempat rakan rakan lelaki ku yg tidak tahu apa apa . Kemudian Qazreen menyusul , katanya dia memegang baju Hannani tetapi aku kata padanya . "bukan hannani kat bilik guru ke tolong ustazah ?" pelik. "hahh??!! hbis saya tarik tuh baju sape?!" takut Qazreen. اللة. ada disisi kita. Ingat Allah.
Tiba Tiba , ketua pengawas menghampiri dibelakangnya. dia menjentik belakang Anis. Anis tidak langsung melakukan tindak balas mahupun terus menerangkan ceritanya.Syafiza pula menyusul , katanya dia berlari kemudian dia ditolak ke meja, bukan katanya aku sendiri nampak dengan mata aku sendiri. Sambil itu, songkok milik siapa tidak tahu , ada di meja itu selepas saja Syafiza melanggar meja itu dengan tidak tahu puncanya , songkok itu di belakang. Syafiza terus memeluk Anis ketakutan.
Atiqa adalah orang yang paling banyak menceritakan pasal hantu. apabila dia mahu lari . bahunya berasa amat berat sekali , sampai dia tidak larat untuk mengangkatnya. Tetapi dia mempunyai iman yang kuat . dia menjerit nama Yang Maha Esa iaitu Allah sebanyak tiga kali.. Dia terus melarikan diri kepada ku.
Sekian.... .
Alya : gilalah cerita benar ke ?
Farah : tulahh.
___________________________________
Untuk maklumat . cerita hantu itu benar dan langsung tidak sesekali aku menipu . bukan rekaan semata mata. cerita itu berlaku pada 2013 . Di sekolah agama Kafa Desa Rejang.
#sekian. Assalamualaikum.
YOU ARE READING
No Caption
FantasyHarap korang support dan sporting ya. Sapa pakar kalau ada salah ke. tolong lah yaa. jangan lupa votee. ♥♥♥ Tahun Ni saya Mangsa UPSR. Maaf kalau publish latee