part 15

79 1 1
                                    

Haiyan mendapati bahawa puan Fatimah,encik Rashid dan nenek telah dikurung dalam sebuah bilik yang gelap seperti bilik penyiksaan.

Haiyan terus melapor kepada hazim yang berada berdekatan dengan rumah usang tersebut

"Along,puan Fatimah,encik Rashid dan nenek ada di dalam rumah tu..dalam bilik kedua dari tangga.Tapi aku rasa tu bukan bilik biasa tapi bilik penyiksaan"-ujar haiyan

"Pintu hadapan lebih dekat dengan tangga tu tapi ramai yang berjaga di situ berbanding pintu belakang rumah"-ujar darwisy pula

"Korang perhatikan mereka semua,jangan sampai ada yang sedar kitaorang masuk dan jangan ada yang terlepas"-ujar hazim bagi semua mendengar

Haiyan dan Darwisy kembali memerhati musuh yang berada di dalam rumah tersebut.Mereka tidak berapa bijak kerana semua orang berjaga di dalam rumah,tiada yang berjaga di luar rumah tersebut.

Hazim dan rayyan memberi arahan agar masuk ke dalam rumah tersebut tanpa membunyikan tapak kasut.Mereka semua memasuki rumah tersebut dengan senyap.

"Korang..hati - hati ingat orang tersayang tunggu kita semua"-ujar haiyan

Mereka semua menjalankan misi dengan berhati - hati selepas mendengar pesanan dari haiyan.Kumpulan yang diketuai oleh rayyan terus memasuki pintu belakang rumah untuk naik ke tingkat atas rumah tersebut manakala kumpulan yang diketuai oleh hazim melalui pintu utama rumah untuk memberi laluan kepada kumpulan rayyan naik ke tingkat atas.

Hazim dan ahli yang lain berjaya mengalahkan musuh yang berada di tingkat pertama rumah.Dua orang dari kumpulan hazim berjaga di ruang bawah untuk pantau keadaan luar rumah.
Hazim turut naik ke tingkat atas rumah untuk membantu yang lain.

"WAH! WAH! WAH! HERO DAH DATANG LAH! HAHAHAHAHA!!!"-bicara ketua musuh mereka iaitu zahim

Orang yang menangkap puan Fatimah,encik Rashid dan nenek.

"Kau lepaskan diaorang sebelum aku.."tidak sempat rayyan menghabiskan ayatnya,zahim telah pun menyambung

"Sebelum apa? sebelum kau bunuh aku atau...hmm"-zahim mengetuk dagunya seperti berfikir.

"Heh! Kalau setakat kau dua ekor ni nak lawan aku sekumpulan ni baik balik je lah!..takut menangis bucu katil nanti HAHAHAHA!!"ujar zahim.

Mereka gelak besar namun mereka tidak tahu bahawa ahli kumpulan rayyan dan hazim masih berada di sebalik tembok berdekatan tangga.Ya! Hanya hazim dan rayyan yang munculkan diri di hadapan zahim.

"Lepaskan diorang dulu lah.Kau ada masalah dengan rayyan bukan dengan diorang"-ujar hazim

Namun zahim tetap dengan pendiriannya untuk tidak melepaskan puan fatimah,encik rashid dan nenek.Selagi dia tidak dapat nabila,selagi itu puan fatimah,encik rashid dan nenek berada dengannya.

"Takkan semudah tu lah aku nak lepaskan orang tua ni.Kau dah ambil nabila lepastu suruh aku lepaskan orang tua ni!?ohh tak mungkin!"-ujar zahim sombong

"LEPAS AJELAH DIORANG TU SETAN!!? SEBELUM AKU TEMBAK KAU BAIK KAU LEPASKAN DIORANG!!"-ujar rayyan dan mengacukan pistol ke arah zahim yang berada dihadapannya.Manakala budak suruhan zahim mengacukan pistol kearah hazim dan rayyan.

"Berani ke nak tembak aku? Kau dah lah datang dua orang aje lepastu ada hati nak tembak orang"-ujar zahim tenang

"TEMBAK!!"-semua yang berada di situ mendengar rayyan menjerit termasuk darwisy dan haiyan.

Rayyan ni seorang yang sabar tapi tidak boleh dicabar.Kau cabar dia kau terima dengan redha je lah apa yang dia buat pada kau.

Mereka semua menembak zahim dan musuh yang lain.Semua pasukan yang berada di situ selamat walaupun ada yang terluka akibat terkena peluru dari musuh.Salah satunya rayyan,rayyan terkena tembakan peluru dari pistol zahim pada bahunya.

Rayyan terus berlari mendapatkan bakal mertuanya yang diikat oleh zahim.

"Ayah! Ibu! Ayah dan ibu okey?"-rayyan petgi mendapatkan ibu dan ayah nabila AKA bakal mertuanya

Hazim pula berlari mendapatkan nenek yang masih segar dan cergas.Serupa tidak diculik pun ada.

Awal panggil gelaran ayah dan ibu ye rayyan.amboii

"Ayah dan ibu okey"

"Kita semua kena keluar dari rumah ini dengan cepat sebelum rumah ni meletup! Dalam rumah ni ada bom! Keluar semua!"-ujar luth

Rayyan dan hariz membawa keluar ibu dan ayah nabila manakala luth dan hazim mengeluarkan nenek dengan cepat.
Hazim mahu menggendong sahaja nenek tetapi wanita tua itu tidak mahu.Katanya masih ada tenaga untuk berjalan sendiri tanpa digendong.

Mereka semua bergegas keluar dari rumah usang tersebut untuk selamatkan diri.Mereka bergerak jauh dari rumah tersebut dan hariz melakukan tugasnya sebagai doktor untuk memberi rawatan kecemasan kepada kawan - kawannya yang terluka.

Beberapa minit selepas itu...."Boom!....Boom!....Boom!"

Rumah usang itu meletup tanpa bersisa apapun kecuali kayu yang sedang hangus dijilat api.

Luth dan hazim bergerak ke arah kereta yang mereka menaiki semasa kesini beberapa jam yang lepas.
Mereka membawa kereta ke arah yang lain berkumpul.Mereka semua akan terus bertolak pergi ke rumah tengku aminah.

Maklumlah rindu bini.

"KRINGG!! KRINGG!!"

Telefon rayyan berdering minta diangkat.Rayyan mengeluarkan telefon bimbitnya yang tersisa 30 peratus sahaja lagi bateri sebelum telefon tersebut mati.

Melihat nama pemanggil rayyan terus mengangkat panggilan tersebut

"Hello,sayang.."

"Dah bertolak balik rumah mama ni..dalam pukul 11 setengah malam nanti saya sampai okey"

"Okey sayang,jaga diri..jangan tengok lelaki lain pulak! Saya sekeh kepala awak sayang! Jangan pergi sorang - sorang...okey..take care! Kalau rindu nanti call lah"-ujar rayyan sambil tersenyum bahagia.

"Bye,assalamualaikum"

Luth berada yang disebelah menjeling rayyan yang tersengih - sengih.
Luth tidak dapat menelefon bini kerana sibuk memandu kalau tidak bersemut lah kereta ni sebab manis sangat dua - dua layan buah hati masing - masing.

Mereka semua tidak berhenti makan atau berhenti rehat hanya berhenti untuk mengisi minyak kereta dan membuang air kecil.

Mereka semua tunai janji pada buah hati masing - masing yang mereka akan pulang dengan selamat walaupun sedikit terluka.

Sorry guys kalau tertypo.
Hope korang enjoy.Love korang♡

Tunggu next part tau readers tersayang

Cinta Kebetulan (Og)Where stories live. Discover now