Terug naar school

20 2 2
                                    

Hallo allemaal ik ben frederique, in het verhaal heet ik Lauren maar goed. Dit is mijn eerste ff dus als je nog tips hebt kom maar door!

Lauren pov:
Ik loop door de trein en zie een lege coupé. Ik heb geen vrienden dus zit ik helemaal alleen. Ik pak mijn telefoon en oortjes en zet wat muziek op. Het is heel stil, maar dan klopt er een jongen op de deur. Ik doe mijn oortjes uit en hij zegt: hé zou ik misschien hier kunnen zitten? Ja tuurlijk zeg ik. Hij kom tegen over me te zitten en het blijft een lange tijd stil. Dan begint hij met praten en zegt: dus euhm ja ik ben James... James Potter. Ik ben lauren zeg ik. Aangenaam. Hij lijkt geen vrienden te hebben dus stel ik voor om vrienden te worden. Hij antwoord ja en er ontstaat een gesprek. Na een tijdje te hebben gepraat vraag ik: in welk huis zit je eigenlijk? Ik ben huisloos ik ben dit jaar hier op school gekomen. Ik ben van mijn vorige school afgegooid. Dus nu ben ik hier. En in welk jaar zit je? Dit word mijn derde jaar antwoord hij en het gesprek valt even stil. Hij doet zijn oortjes in dus ik ook. Ik kijk stiekem van uit mijn ooghoek naar hem. Hij is zooooooooooooo schattig. Ik hoop dat hij ook in Gryffindor komt... denk ik in mijzelf we zijn er bijna dus ik stap uit de coupe. James ligt te slapen dus ik schud hem wakker. Jeetje schreeuwt hij en schrikt wakker. We zijn er zeg ik. Kom we gaan naar het kasteel.

Na een tijdje komen we aan bij het kasteel.
Ik moet deze kant op jij moet hier wachten. Ik zie je zo wel zeg ik en ik loop weg.

James pov:
ik sta te wachten. Ik vind het geweldig maar ook eng. Mijn naam word geroepen en ik loop door de great hall. Ik ga zitten en de hoed word opgezet.

Sorteerhoed pov:
Hmmmmmm een Potter zie je.... Gryffindor, het huis van dapperheid, Huffelpuf, het huis van hard werken, Ravenklauw, het huis van intelligentie, en Zwadderich, het huis van ambitie. Maar jij past het best bij......... Gryffindor!!!!!!!!!

Lauren pov:
Ik juich hard en James komt ongemakkelijk naar me toe lopen hij komt naast me zitten en lacht gaat dit alijd zo vraagt hij. Ja zeg ik wen er maar aan. De volgende persoon is aan de beurt en het word weer stil. Dan schreeuwt de sorteerhoed: Zwadderich!!! Dan komt Perkamentus naar voren en houd zijn speech dan zegt hij: en dan nu het feestmaal!! Iedereen begint met eten het word rumoerig in de great hall zodra ik en James klaar zijn gaan we terug naar onze slaapzaal. Iedereen gaat al vroeg naar bed. Want ja het is natuurlijke een lange dag geweest. Ik lig in bed en denk nog even aan James: wat een schatje.

Ja eerste hoofdstuk... niet zo lang maar goed als je nog tips hebt ga ervoor ik kom zo snel mogelijk met een nieuw hoofdstuk!
-Lauren-

Love at first sightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu