Bu günkü konumuzda eşitlik. Herkes diyor ya kadın erkek eşittir. BOK EŞİT. Siz kadın erkek eşittir diyip kadını hor görüp, erkekler güçlüdür ağlamaz diyerek mi eşitlik diyorsunuz. O zaman sizin eşitliğinizi siksinler.
Şimdi ben sadece kadın eşitliği değil, erkeklerin eşitliğinede dikkat çekmek istiyorum.
İlk önce kadınlardan başlayalım. Amına koduklarımın siz neden kadınlara kendinizde olan hakları vermiyorsunuz lan. Ha! Kadın çalışamaz evde kırsın dizini otursun. SİZ KIRIN DİZİNİZİ OTURUN! Kadınlarda insan değil mi lan!? Değil mi!? Kadın niye çalışamaz? Neden kadın inşaat mühendisi olamaz!? YAPAMAZ MIYIZ!?
Şey var mesela. 'Kadınlar güçsüz.' diye ortalıkta gezen piçler var ya. Hah işte onlara sesleniyorum. Kadınlar sizden daha güçlü amk. Bu fiziksel güç değil. Tamam siz fiziken daha güçlüsünüz olabilir. Ama. Siz. HİÇ BIR KADINA GÜÇSÜZ DİYEMEZSİNİZ! Buna hakkınız yok. Kadınlar sizden on kat daha güçlü.
Şimdi kadınların gördüğü muamele ne hemen size bir özet geçeyim;
"Aa bu ne ya erkek gibi giyinmişsin. Git etek elbise giy."
"Aa bu ne. Çıkar şu eteği elbiseyi. Orospumu kesilcen başımıza.""Şu tipinin hali ne az makyaj yap."
"Boya kutusu gibi o ne öyle. Çıkar şu makyajı.""Az dışarı çık. Sürekli evdesin. Az gez toz."
"Kadın başına nereye gidiyorsun. Kır dizini otur evde.""Ay o hareketler be hastamısın?"
"Tüm gün oturuyorsun kalk iş yap."
"A asker/mühendis olmuş. Niyetş belli değil sanki."
"Nereye gideceksin?"
"Kiminle gideceksin?"
"İki saate evde olmazsan bir daha dışarı çıkamzsın."
"A erkekte mi var? Hayır gidemezsin.""Sen niye hiç gülmüyorsun. Mahkeme duvarı gibi suratın."
"Ne sesli sesli gülüyorsun.""A sen oturyormusun. Toz al, camları sil, bulaşıkları yık. Ha bide çöpü at."
Ve daha bunun gibi bir sürü muamele. Bunlar en basitleri. Ve siz bu muamele gören, bunlara rağmen hala gülebilen, yaşamaya devam eden kadınlara 'Güçsüz' damgası vuruyorsunuz ya... Karakterinizden, kendinizden utanın.
Lan ne güzel yazmışım hddjdsjsjsj. Neyse ama haklıyım.
Sıra erkeklerde. Şimdi diyeceksiniz ki 'erkeklerin eşitsizliği mi var?' var kardeşim. Herkes 'KADIN EŞİTSİZLİĞİ' diye ortalıkta dolaşırken erkeklerin eşitsizliğini görmez olduk.
Bak nefret ettiğim bir söz var. 'Sen erkek adamsın ağlayamazsın.' Lan insan değil mi o da. Ne demek ağlayamaz. AĞLAMA BİR İHTİYAÇ. Ağlamakatan UTANMAMALI KİMSE! UTANMAYIN! Ağlayın dökün içinizi oğlum. Erkek adam ağlamaz lafı diye bir şey bu saatten sonra YOK!
Bi şey daha var. Aslında bir sürü şey var ama. Neyse... Bunlardan biride 'erkek adam güçlüdür.' Herkesin gücğ dayanıklılığı aynı DEĞİLDİR! Değildir kardeşim. Her erkek güçlü olacak diye bir şey YOK! Bunu kendinize şart koşmayın. Bunu kendinize yapıp psikolojinizi bozmayın. Yapmayın bunu kendinize...
Dünya eşit DEĞİL! Bu sadece erkek kadın eşitliği değil. Zengin fakir eşitsizliğide var.
Zengin diye el üstünde tutmayın onları. Zaten onlar el üstündeler. Zengin diye arkadaş olmayın. Fakir diye dışlamayın. Kimse maddi durumunu kendi seçmiyo. Bu eşitsizliği yapmayın. Dünya zaten batıyo daha da batırmayın!
Bak bi eşitsizlik daha var. Güzel çirkin eşitsizliği. Daha doğrusu dış görünüşten yargılayıp yapılan eşitsizlik.
Abi biri çirkin diye onla konuşmamazlık yapmayın. Dışlamayın. Böyle ön yargı ile yaklaşmayın. Nolursunuz ya. Yapmayın bunu. Aynı şekilde birç güzel diye gidip onla arkadaş olmaya çalışmayın.
Bir tane daha var. Zenci beyaz ten eşitsizliği.
Abi siz niye zencilere öyle yapıyorsunuz ya. Allah böyle yaratmış. Onlar mı seçtiler böyle olmayı. Onlar mı istediler zenci olmayı. Dalga geçmeyin. Bunu değiştiremezler. Lütfen... Yapmayın bunu.
Şimdi 'Dünya Eşit' diye gezen insanlar var ya... Bunları okuduktan sonra hâlâ dünya eşitmiymiş. Dönün bir kendinize bakın. Sonra dünyaya bakın. Bunları yaptıktan sonra gelin bi de Dünya Eşit diye ortalıkta dolaşın.
Valla çok güzel yazdım ellerime beynime salık hdjxjdjsjzdj. Bu gün de buna dikkat çekip bilinçlenmemizi istedim.
Okuyan gözlerinize çok teşekkür ederim.
Bir sonraki bölüme kadar Allah'a emanetsiniz... Kendinize iyi bakın ve yaşamaya çalışın:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eleştirme Time
General Fictionarkadaşlar ben burada konuşmalar yapacağım farkındalık kazandırmaya çalışacağım böyle. nasıl anlatsam bilemiyorum yani her şeye değineceğiz burada eleştireceğiz konuşacağız yorumlayacağız. O yüzden buraya daha fazla bir şey yazamıyorum hemen ilk böl...