Rehat...
Seperti biasa hanya non muslim dibenarkan beranjak ke kantin di bulan ramadhan.
Kelas 1 dlp harini terdengar riuh rendah apabila tiada guru yang menjaga. Sepatutnya semua batch dikehendaki untuk membaca al-Quran pada waktu rehat. Tapi entah hal apa yang terjadi menyebabkan tiada guru dapat menjaga kelas 1 dlp.
Iman hanya duduk sambil melamun di tempatnya. Entah apa yang difikirkannya. Tiba-tiba dia berkata pada rakannya siti.
Siti, jom turun... Pergi cari zul... - iman
Iman berkata secara tiba-tiba membuat siti mengalihkan pandangannya ke iman dengan wajah yang agak terkejut.
Kau nk buat ape plk? Gila kee... - siti
Siti pulak berkata dengan nada yang agak menaik.
Jom laa... Nk confess - iman
Entah apa yang merasukinya secara tiba tiba dia nak confess tapi siti layankan ajee. Sementara tu aleeya dan dania hanya mampu melihat tanpa berkata apa-apa
Aku pergi kejap tau - iman
Dania dan aleeya hanya mengangguk dengan perasaan yang bercampur
Iman dan siti menuju ke bawah untuk mencari keberadaan seorang lelaki form 3 iaitu zul.
Sesampainya di bawah suasana kelihatan riuh. Semua orang sibuk menyiapkan dewan untuk suatu program yang penting. Zul juga kelihatan sibuk tidak memberi masa untuk iman beterus terang. Iman memaklumi akan kesibukannya dikeranakan diri zul ialah seorang pengawas.
Jadi rakannya datang menjumpai iman dan siti. Iman memutuskan untuk tidak teruskan apa yang ingin diberitahunya. Tk nak if orang lain tau tentang prsaannya.
Tpi siti sudah terlanjur memberitahu si rakan zul. Membuatkan mereka terkejut sekaligus agak teruja.
Siapa? Adik zila ke? - rakan zul
Si siti dengan reactions yang biasa menjawab iya sambil mengangguk membuat iman menjadi panic.
Rasa takut terus menghantui iman memikirkan bagaimana reaksi kakaknya kalau tahu dia menyukai seseorang. Dia tahu pasti phonenya akan dirampas.
Begitulah kehidupan iman. Dia mempunyai family yang sangat strict. Bahkan dia tidak dibenarkan untuk memiliki ig sehingga umurnya secara rasmi 15 tahun. Untuk tiktok masih tidak pasti bahkan mungkin hanya boleh selepas habis sekolah.
Iman tidak dapat menahan air mata yang tiba-tiba mengalir turun ke pipinya. melihat siti yg tnpa rasa bersalahnya menanyakan keaadaanya.
Iman kau oke tk? - siti
Iman hanya diam dan memutuskan untuk menuju ke tingkat 4 iaitu tingkat teratas yang ada di sekolahnya. Tingkat di mana semua murid dari kelas khas dikumpulkan. Ya, sekolahnya agak memilih kasih. Katanya mereka semua ialah aset sekolah.
Sesampainya di kelasnya 1 dlp iman hanya diam tanpa banyak berbicara. Tiba-tiba siti berlari ke arah iman, aleeya dan dania.
We, zul reject kau... - siti
Iman kembali menangis merasa diri tidak sempurna. Tapi rakannya dania dan aleeya cuba berbicara dengannya.
Tkpee, bnyak lagi laki lain dalam sekolah ni. Tk yah laa fikir psl dia -dania
Dania berkata. Tapi mungkin ada betulnya perkataan dania. Cumanya iman masih diselebungi rasa sedihnya sementara siti hanya menghiraukan dan berlalu pergi ke arah rakan sekelas kami yang lain.
YOU ARE READING
LOVE MAYBE
Non-FictionAku rasa aku suka someone laa... tpi problem dia stu je... - iman amende? spe kau suka ni? - dania aku tk thu lgi nama dia... tpi dia form 5 laa... heheh... - iman nk tau sambungan? baca lahh. btw klau mngkin crita tk best sngt sbb ni real life pnya...