Petang itu semua ahli bagi rumah merah perlu berkumpul untuk diadakan raptai sebelum hari sukan. Seusai berkumpul di dewan dan di diberitahu sedikit maklumat ahli rumah merah diminta untuk turun ke padang bersama guru yang ditugaskan untuk menjaga pada petang itu.
Iman juga turut turun ke padang bersama rakan baiknya dania. Sesampainya di padang semua dikehendaki untuk berlari 7 kali mengelilingi padang.
We, aku penat laa kau jangan cepat sangat -iman
Iman berkata dengan nafas yang mula habis. Manakala dania dan rakannya yang lain qaseh berniat untuk berlari secara memecut.
Iman cuba untuk mengejar mereka tetapi iman bukan laa seorang yang selalu berlari.
Iman cuba mengejar dan berakhir terjatuh tepat setelah memotong sekumpulan lelaki dalam lingkungan form 2 dan form 3 yang membuatkan dirinya berasa malu.
Manakala dania berpusing ke belakang apabila tidak merasakan tangan rakannya memegang bajunya dan melihat iman yang sudah terjatuh.
Sebelum menolong dia sempat menggelakkan iman bersama sekumpulan lelaki tersebut.
Sehabisnya 7 pusingan padang setiap orang berehat di bawah pokok yang agak besar. Sementara iman dan dania masih membicarakan kejadian tadi.
Sambil berbicara iman melirik ke arah seorang lelaki yang pernah dilihatnya. Iman berganjak ke rakan kelasnya yang lain.
We, rai kau kenal tak tu sape? -iman
Kenapa kau minat kat dia ke? -rai
Rai bertanya dengan nada yang agak penasaran.
Aku rasa ye laa... Aku pernah nampak dia sebelum ni... -iman
Iman bercakap sembari mengingat kejadian dimana dia bertemu dengan lelaki yang dibicarakannya.
Flashback
Petang rabu itu iman pertama kali pergi ke perjumpaan bagi sukan permainan badminton sebagai seorang junior form 1.
Seusai mengambil kehadiran cikgu mulai memberitahu serba sedikit tentang sukan permainan badminton sementara iman hanya mendengar.
Selepas beberapa minit cikgu mulai melantik jawatan-jawatan baru bagi tahun 2024 dan setiusaha bagi sukan badminton itu ialah seorang lelaki yang tinggi.
Iman melihat dan seketika terdiam mungkin terpesona dengan rupanya yang dikatakan handsome bagi iman.
Tapi sayangnya iman tolak jauh perasaan itu mengingatkan lelaki yang disukainya iaitu zul.
End flashback
Kau jumpa dia dekat mana? -rai
Takde laa, aku jumpa time hari rabu waktu perjumpaan sukan permainan. -iman
Iman berkata sambil kembali melirik ke arah lelaki tersebut. Rambutnya yang basah akibat peluh membuatnya terlihat lebih menarik di mata iman.
Iman seketika mulai yakin mungkin dirinya sudah jatuh cinta pada lelaki itu sejak kali pertama dia berjumpa.
Actually, bagi aku dia tu handsome jugak baik ko ambik dia -rai
Iman berfikir sejenak memutuskan perasaanya sendiri yang tak difahaminya walaupun itu perasaannya sendiri.
Iman menyukainya tetapi mengingat perbezaan umur yang melibatkan 4 tahun membuatnya merasa tiada harapan.
Tetapi sesuatu di dalam dirinya berkata untuk menerima kehadiran lelaki tersebut di dalam hatinya.
Iman memutuskan untuk terus menyukainya dan memikirkan semua hal berkaitan umur itu kemudian.
Aku rasa aku suka dia... -iman
Iman berkata dengan suara yang pelan sembari mengeluarkan sebuah phone dari poket seluarnya dan mengambil beberapa keping gambar lelaki tersebut secara sembunyi-sembunyi.
Rai mengangguk dan berganjak ke rakannya yang lain.
Mungkinkah ini cinta yang sebenar? Atau ini hanyalah sandiwara dan tempat singgah. Iman masih belum tahu semua itu kerana dirinya yang baru mengakui perasaannya terhadap lelaki tinggi tersebut.
YOU ARE READING
LOVE MAYBE
Non-FictionAku rasa aku suka someone laa... tpi problem dia stu je... - iman amende? spe kau suka ni? - dania aku tk thu lgi nama dia... tpi dia form 5 laa... heheh... - iman nk tau sambungan? baca lahh. btw klau mngkin crita tk best sngt sbb ni real life pnya...