Sebagai seorang yang single , hujung minggu bukanlah suatu hari yang ditunggu- tunggu ole Nawra Saleena. Disebakan kawannya masing - masing sibuk dengan majlis mereka dan Baby yang tak nak bangun tidur , Nawra mengambil keputusan untuk keluar seorang diri. Macam tak biasa keluar sorang. Nawra kan single!Nawra keluar pun untuk mencari hadiah kahwin Alesha dan Qaireen. Majlis mereka berdua pun hanya selang dua minggu. Ingat sweet ke buat majlis dekat - dekat macam tu. Dahlah dua - dua bising suruh bawa plus one. Ada juga dia bawa je si Haiyan tu, Haiyan tu boleh tahan elok juga.
" Psst .... Psst " Barang yang berada di tangannya diletakkan semula ke tempatnya. Ada anak cicak ke? Duk psst psst nit .
" Kenapa biri - biri jalan laju ? Sebab kalau dia jalan laju dia jadi terburu-buru. Macam I terburu - buru nak ke hati you ." Spek hitam yang tersangkut di hidungnya diturunkan. Nasib bain Haiyan tak nak ikut boleh jumpa cinta hati.
Nawra pandang dengan pandangan kosong. Apa gila mamat sorang nih.
" Are you talking to me ?" Nawra pandang kiri dan kanan . Memang mereka berdua sahaja di bahagian rak barangan elektronik itu.
" Yeah you lah. Mana adik you bagi pula dia you keluar orang nih? SMEG wow you nak beli ke I boleh belikan ." Nawra pandang Afiq . Kalau bawa Afiq ke majlis kawan - kawan dia boleh tak ?
" Adik I tak nak teman. I cari hadiah kahwin dekat kawan-kawan I." Kettle SMEG yang diletakkan tadi diambil semula.
" Akak saya nak kettle nih dua. Dua - dua saya nak warna merah." Afiq pandang Nawra. Sebernanya dia follow Nawra dari rumah Nawra lagi dan buat mereka seperti terjumpa disini. Tapi dia nak pergi cari Haiyan eh tadi sebab Haiyan kata dia tidur di rumah keluarga Nawra.
" I lapar lah jom pergi makan "
" Jom " Afiq tak sangka semudah itu perempuan itu menerima pelawaan dia.
" Tapi ada satu syarat "
"Syarat ? "
" Teman I pergi wedding kawan - kawan I." Afiq bagai orang mengantuk disorongkan bantal, bercahaya matanya.
" BOLEH"
Selepas Afiq menemani Nawra ke majlis perkahwinan kawan-kawannya, mereka sering keluar bersama. Mereka makan bersama, menonton wayang, dan macam sekarang ini Nawra pergi menonton Afiq bermain futsal dengan alasan untuk melihat Fakhri dan Haiyan yang bermain.
" Nawra can we talk for a minute?" Afiq memandang sekeliling , takut di lihat oleh Haiyan dan Fakhri. Haiyan dia tak kesah sangat tapi si Fakhri itu. Ada takut bertumbuk dekat sini.
"Sure, Afiq. Kenapa ? You okay ?" Nawra memandang muka Afiq yang gelisah itu, dah knappa mamat nih?
"Sebenarnya, I need to tell you something. Kita dah banyak habiskan masa bersama. I've been feeling more and more comfortable with you. " Afiq memandang tepat kearah mata hazel milk Nawra itu. Dia takkan tangguh lagi untuk meluahkan perasaannya. Baik cepat daripada terlambat kan.
"What do you mean?" Bodohlah kalau Nawra tak faham. Nawra faham sangat.
"I think there's something more between us than just friendship. I know you've said you want to keep things as friends, but for me, I feel like there's more. I like you more than just a friend." Daripada pandangan wajah Nawra, Afiq tahu jawapannya apa. Tapi masih ada harapan kan.
"Afiq, I really appreciate you telling me this. I do feel close to you, but I don't want our relationship to change from being friends. I feel incomplete without you, but I want us to stay as we are." Why Afiq rasa Nawra sangat red flag sekarang ini.
"I thought this might be the case. I guess I was just hoping for a different answer. I'm disappointed, but I understand your decision." Afiq senyum kepada Nawra .
""Afiq, I really appreciate you telling me this. Aku memang rasa rapat dengan kau, tapi aku tak nak hubungan kita berubah daripada persahabatan. Aku rasa hidup aku tak lengkap tanpa kau, tapi aku nak kita kekal macam ni." Mata Afiq sedikit terbuka, aku kau . Semua masa dia dan Nawra selama ini dia rasa sia -sia.
"It's okay, Nawra. I just need some time to process this. I still care about you, but I guess I need to figure out how to handle this."
"Of course. Take all the time you need. I hope we can still be friends, even if things feel a bit awkward for a while." Tapi Nawra rasa kosong. Adakah dia akan kehilangan Afiq ? Ya, Nawra akui dia takut untuk ke hadapan , dia takut jika hubungan ini terus ke hadapan Afiq akan melihat sisi kelemahannya dan meninggalkannya.
Afiq terus melangkah keluar daripada tempat futsal itu. Selepas melihat wanita yang dicintainya itu menangis, dia tidak sanggup untuk berada di situ. Bukan salah Nawra , salah dia kerana terburu- buru. Silap dia untuk menjadi biri - biri yang berjalan laju .Tapi dia tidak akan berputus asa. Ini Afiq Hadeef lah mana boleh hero kalah awal.
Nawra hanya memandang belakang tubuh Afiq yang tinggalkan dia. Salah dia , sepahtunya daripada awal dia tidak memberikan harapan kepada lelaki itu. Adakah ini bakat jadi kali terakhir untuk dia melihat lelaki itu?
YOU ARE READING
NAWRA SALEENA
Short StoryNawra Saleena Susah untuk didekati tapi senang untuk dimiliki. Muhammad Afiq Hadeef Mudah untuk didekati tapi susah untuk dimiliki. Hanya cinta biasa , di dalam dunia mereka. Kumbang yang inginkan bunga dan bunga yang cuba untuk menolak kumbang.