BAB 1

2 2 0
                                    

Bunyi deruman kereta yang baru sahaja terpakir,menarik perhatian ketiga remaja lelaki yang berada di ruang tamu itu,kecuali seorang remaja lelaki yang membuat tidak tahu sahaja.

Pintu kereta mewah Lamborghini Huracan dibuka oleh Pak Hashim. Pak Hashim ialah orang kepercayaan family Tan'sri Alexander,yang sudah pun bekerja selama 24 tahun bersama family Tan'sri Alexander Novan.

Dibuka sahaja pintu kereta mewah itu terjegullah muka Tan'sri Alexander Novan dan bersama isteri barunya Darleena Sarra,yang baru sahaja dinikahinya seminggu yang lalu.

Yang membuat keempatnya2 remaja lelaki itu keliru ialah,seorang kanak2 perempuan yang berada di dukungan Tan'sri Alexander.

"Daddy budak ni sapa? Comelnya daddy"tanya seorang daripada keempat2 remaja lelaki dihadapan Tan'sri Alexander itu.

"Ouh yaeh ni adik you gusy now,Daisy Sophiea. Say hye to you brothers,Daisy"ujar Tan'sri Alexander terhadap Daisy untuk menegur keempat2 anak lelakinya.

Kelihatan disitu hanya 3 orang remaja lelaki itu sahaja yang teruja akan terhadap kehadiran Daisy.

"Austin say hi to her"arah Tan'sri Alexander ke anak sulungnya yang berumur 15tahun itu.

Austin hanya buat tidak tahu akan percakapan Tan'sri Alexander terhadap dirinya. Bagi dia budak perempuan tu comot tak layak duduk didalam rumah mereka ini

"Hi my little sister you so cute babygirl"ujar Arzel anak bongsu Tan'sri Alexander.

"okayy Daisy sekarang daddy nak kenalkan semua abang2 you okayy? "soal Tan'sri Alexander kepada kanak2 perempuan itu.

Daisy hanya mampu mengangguk kerana renungan tajam abang tirinya seorang itu sangat menyeramkan bagi seorang kanak2 kecil sepertinya.

Tan'sri Alexander hanya membiarkan anak lelakinya Austin itu,dan memberi tumpuan kepada isteri dan anak2nya yang lain.Dalam keempat2 anak Tan'sri Alexander,hanya Austin sahaja sifatnya yang berlainan daripada 3 orang adik beradiknya yang lain. Austin seorang remaja lelaki yang pendiam dan keras kepala,sifatnya itu dituruni oleh,Tan'sri Alexander,tiada sesiapa pun yang boleh menentang keputusannya,sama juga seperti Austin,serba serbinya seperti Tan'sri Alexander sewaktu muda dahulu.

"heyy,Daisy sayang,what's wrong kenapa mata berair ni? "risau Darleena ibu kepada gadis kecil itu.

"takde apa2 mommy"jawab Daisy dengan gelengan.

"okay kalau macam tu ni abang sulung you Austin Nathan,umur dia 15 and this second your brother,Aiden Noah, umur dia 14 and dua orang ni kembar, Andrew Nelson dan Arzel Nolan umur diorang 13tahun."jelas Tan'sri Alexander kepada gadis kecil itu.

"Ouh God,babygirl you so cute!!! Thanks mummy Darleena bagi i adik perempuan!!"ucap Arzel teruja,abang kembarnya hanya melihat sahaja keterujaan adik kembarnya itu.

"heyy! Abang Austin, Aiden, Andrew come here tengok ni comelkan budak kecil ni"keterujaan Arzel sampai menyubit2 pipi gadis kecil itu.

Aiden dan Andrew hanya melihat telatah adik mereka itu kecuali Austin,dia meninggalkan mereka semua di ruang tamu dan mendaki tangga naik keatas keep bilik tidurnya.

Seusai,sahaja mandi dan solat maghrib Austin turun ke bawah untuk makan malam bersama keluarganya.

"eh Austin, turun pun kamu,kenapa lambat?"soal Darleena kepada anak tirinya seorang itu.

"nothing,study sikit tadi"

"ouh takpala kalau macam tu,come duduk tepi mummy"ajakan Darleena hanya dapat anggukan daripada Austin. Haihh ikut perangai daddy betul.

"eleh kau bang buat apa nak study? baik main game macam aku ni. Lagi pun kau kan dah nak terbang pergi Italy esok"kata Arzel sambil bermain alat kawalan jauh miliknya yang dibeli seminggu yang lalu.

"aku taknak bengap macam kau"selamba Austin membidas kata2 adiknya seorang itu. Kalau nak bengap pergi ajak orang lain.

"ishh kau ni ka-"Arzel yang berura2 untuk mencekik abang sulungnya itu terbantut akan suara riang kanak2 perempuan yang baru sahaja turun daripada tingkat atas.

"hai mummy, hai abang Austin dan abang Arzel"sapa girang Daisy untuk mummy dan kedua2 abangnya itu.

"hai babygirl,lambatnya turun buat apa?"jawab Arzel sambil belari untuk mendukung adik tirinya itu.

"tak buat apa2 la tadi Daisy mandi sebab tu lama"jawab Daisy didalam dukungan abang tirinya itu.

"dah2 jom makan daddy dah turun tu" ajak Darleen kepada anak2 tirinya dan Daisy.

Selepas sahaja habis makan malam Austin terus naik ke bilik kerana malas nak hadap muka budak comot itu.

'budak perempuan mana la daddy angkut masuk rumah ni semak sial'bisik Austin didalam hati.

'haishhh, daripada aku fikirkan pasal budak comot tu baik aku kemas barang nak bawak esok'belum sempat Austin mahu ke meja belajarnya pintu biliknya diketuk daripada luar.

"sapa? "tanya Austin sambil melihat ke arah pintu bilik tidurnya itu.

"boleh mummy masuk? " jawab orang yang diluar bilik itu.

"masuk je pintu tak kunci"

"Austin kenapa tak tidur lagi? Esokkan pagikan ada flight nak pergi Italy right?"tanya Darleena kepada Austin sebab pelik selalunya orang kalau ada flight pagi2 memang akan tidur awal sebab takut terlepas flight.

"yeahh,memang ada tapi ada benda nak kemas sikit"

"ouhh takpala kalau macam tu, nak mummy tolong? "

"no, takpa Austin boleh buat sendiri lagipun sikit je lagi ni"jawab Austin sebab barang dia memang sikit je lagi nak kemas itu pun pakaian2 dalamnya takkan nak suruh mak tirinya yang kemaskan.

"ouh,takpala kalau macam tu mummy masuk tidur dulu, nanti kalau dah siap terus tidur ya Austin"

"okay"jawab Austin selepas pintu biliknya ditutup oleh Darleena.

ENJOY YOUR READING!!!✨🍒 KALAU ADA KESILAPAN BOLEH BAGITAHU

OKAYY NI BUNGA DARIPADA AWIEN UNTUK READERS SEKALIAN 🌷

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 12 hours ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Unexpected Love[OG]Where stories live. Discover now