AKU terbangun dari lena,tiada sesiapa disini kecuali diri aku dan Khai.
"Tasya" ada seseorang yang memanggil aku.
Aku melihat Khai,rupanya Khai yang memanggil aku,ehhh sejak bila dia bangun....
"Awak dah bangunn!!"aku menjerit.
"shhh,ini hospital sayang bukan rumah kau"
"Sorry"
"Kau risaukan aku?" Khai bertanya kepada aku.
"Mesti lah"
"Ni salah satu idea aku,buat-buat kemalangan supaya kau maafkan aku tapi aku tak tahu macam mana boleh kemalangan betul-betul"
Khai menceritakan ideanya untuk memujukku,namun ini berakhir dengan kemalangan yang sebenar.
Alhamdulillah tak teruk, hanya kecederaan ringan sahaja.
"Yang awak ni gatal nak buat benda bukan-bukan kenapa?"
"Untuk kau lah,tak habis merajuk je mana tau dengan cara tu kau elok balik"
"Okay tapi itu bukan idea yang bijak ya Raja Khai Alexander"
Sungguh,ini lagi lah nak buat aku marah yang bukan-bukan saja idea dia untuk memujukku.
"Aku tahu, aku memang buat sesuatu tanpa berfikir dulu.."
"Awak rehat je la,awak tahu ke abang Nazreen kat mana?" aku bertanya kepada Khai tentang keberadaan abang aku.
"Dia pergi cafe,kejap lagi dia naik la tu"
"Ouh"
Suasana menjadi sunyi sepi,aku dan Khai tidak berbual setelah itu biasanya kami mempunyai topik untuk berbual namun kali ini masing-masing hanya diam.Mungkin Khai terlalu penat jadi aku biarkan sahaja.
Tidak lama selepas itu, abang aku baru pulang dari cafe dan dia mengajak aku untuk pulang ke rumah kerana kami agak lama berada di hospital.
"Bye Khai,esok saya datang lagi" aku berjanji padanya untuk menjenguknya pada keesokan hari.
"Bye" singkat sahaja balasan daripada Khai.
Aku dan juga abang aku sedang berjalan mahu ke kereta abang Nazreen.
Tiba-tiba bahu aku dirempuh seseorang,tanpa meminta maaf orang itu berlalu pergi begitu sahaja.
"Baby okay?" abang aku bertanyakan keadaan aku.
Abang Nazreen turut membebel tentang orang yang merempuh aku tadi.
"Okay"
Pakaiannya serba hitam,mukanya tidak kelihatan kerana dia memakai hoodie dan juga menggunakan pelitup muka.
"Haih,ini lah manusia sekarang bila dah langgar tak reti minta maaf.Takde common sense langsung"
Abang Nazreen membebel,entah apa yang dia cakap lepas itu juga aku tak tahu.
"Rilek la bang,benda dah jadi pun"
Abang Nazreen memulakan perjalanan untuk pulang ke rumah.
"Bang,i think i know how Khai boleh accident"
Aku musykil,mungkin ada orang yang merancang semua ini.
"How?"
"Mungkin orang sabotage" itu yang berada di fikiran aku dari di hospital lagi.
Khai jarang membawa kereta dengan laju sehingga membahayakan nyawanya sendiri dan orang lain.
"Boleh jadi,tapi Khai dah buat polis report kan?"
YOU ARE READING
KING ALEXANDER [OG]
RomanceKING ALEXANDER x TENGKU NATASYA Khai telah lama mencintai Natasya,namun Natasya tidak menyedari itu dari awal. Keluarga Tengku Natasya dan Raja Khai Alexander telah menjodohkan mereka namun conflict diantara mereka berlaku apabila wujudnya Raja Fad...