Diceritakan tentang dunia Magic dan bela diri, mencari tahkta yang boleh membawa masa depannya.. dunia Magic dan bela diri akan menjadi teruk jika dimasa depan tiada yang boleh menyelamatkan ratu dan Raja cahaya.
TAZA ADIANA | AGE 17 | KEKUATAN API
Taja adiana atau dikenali sebagai anak perempuan ketua pemimpin general di negara.. dirinya terhormat dan mewarisi takhta ayahnya untuk memimpin semua general namun.. masih ada yang lebih terhomat darinya, iaitu Raja dan Ratu Cahaya di dunia mereka.. semua orang berpikir raja dan ratu itu baik,suci dan peramah tetapi mereka tidak pernah tahu bahwa mereka sedang dipermainkan oleh raja dan ratu itu.. dahulu kala.. ratu telah melahirkan seorang anak perempuan tanpa pengetahuan semua rakyat.. ratu cahaya, diam diam membuangnya dan membakarnya.. tanpa disedarinya.. anak perempuannya masih hidup dan tumbuh besar di suatu tempat bersama sepasang suami istri.. dia tak pernah tahu siapa ibu dan ayah kandungnya.
YUN EDINA | AGE 15 | KEKUATAN CERMIN TAJAM
Yun edina.. anak kandung dari raja dan ratu cahaya, Tetapi nama keluarganya diubah menjadi Fui.. Fui Edina. Edina sendiri tak tahu siapa ibu dan ayah kandungnya dan berada mereka tinggal.. tetapi edina selalu bahagia dan senyum selalu kerana mendapatkan keluarga yang baik walaupun ia tahu itu bukan keluarga kandungnya.. Raja dan Ratu inginkan anak lelaki untuk boleh menjadi putera cahaya.
KIM ZIA | AGE 16 | KEKUATAN? NONE!
Kim Zia.. keturunan bangsawan dan juga ahli pedang, dia juga masih belum boleh mengawal kuasanya.. Anak dari keluarga cemara dan juga calon puteri kerajaan fairy.. dia berjaya berlatih dan bertarung menggunakan pedangnya.
KIA SHAKAYYLA! | AGE 14 | KEKUATAN ICE
Kia shakayyla.. memiliki kekuatan Ice.. anak dari keluarga iblis dan lahir di kerajaan iblis.. hampir dibunuh dan diseksa kerana dia bukan seperti ayah dan ibunya.. tapi dia dapat bernasib baik melarikan diri dan diselamatkan oleh KIM ZIA. Kia shakayyla berasal dari keluarga yang agak mentaati peraturan di kerajaan iblis.. ibu bapa shakayyla adalah iblis juga tetapi shakayyla bukanlah iblis.. itulah alasan kenapa semua nak mendapatkan shakayyla dan berusaha membunuhnya.
ZEI AQASEH | AGE 15 | KEKUATAN UDARA
Zei aqaseh.. perempuan yang mengerti ilmu dan cara mengawal kekuatan angin dengan betul.. dia juga calon ketua angin. Mengetahui potensi angin yang kuat dan melewatkannya, dia juga anak dari ibunya dokter Zei Lumi dan ayahnya Zei Ziendra seorang penjaga ratu dan raja dan juga penerus raja yang dipercayai oleh ratu cahaya dan General Zahmi..(Ayah taza adiana ) dan dia salah satu orang yang mengetahui kejahatan dan kebusukan raja dan ratu cahaya. Walaupun dia mengetahui kebusukan raja dan kejahatannya.. dia tidak akan memberitahui rakyat kerana dia mengetahui resikonya. Dia dan ayahnya ada love-hate relationship.
YOU ARE READING
Eliminatory blood
Mystery / Thriller"Zia.. memang banyak pertupahan darah dalam pertarungan tu kan?" "Ya.. aku harap Shakaylla dan Aqaseh selamat dalam pertarungan tu" "Zia.." "Jangan risau.. edina dah hentikan bayang bayang aerisa menggunakan kuasa dia.." "Dia selamat kan?" PERINGATA...