RULES
-hanya kebosanan saya untuk membuat cite ni
-tentang persahabatan,nasib berbeza dan sedikit romance!
-Bahasa melayu & indo ( Saya orang melayu tapi terbiasa guna bahasa indo, jadi maaf ye kalau salah typing )Jangan lupa vote!
Permulaan | P1
———————————————————————-
Diceritakan tentang dunia Magic dan bela diri, mencari tahkta yang boleh membawa masa depannya.. dunia magic dan bela diri akan menjadi teruk jika dimasa depan tiada yang boleh menyelamatkan ratu dan Raja cahaya. Namun.. siapa sangka? semua rakyat tidak mengetahui apa kebusukan Raja dan Ratu mereka, mereka cuma melihat luarnya tetapi tidak dalamnya. Sekarang.. seorang anak perempuan yang lahir dari keluarga Taza.. umurnya 17 tahun dan ayahnya ketua pemimpin general dan dia ialah calon penerus general, dia juga memiliki kuasa atau magic api.. namanya ialah Adiana, Taza Adiana. Ayahnya juga baik dan tegas tapi dia hanya mementingkan duit dan dirinya.. sedikit naif dan suka mempergunakan anaknya dalam misi pembunuh
Malam bulan yang bersinar di malam hari.. kekuningan bintang yang menyinari malam, Adiana sedang berada di rumahnya memegang kertas seperti kertas misi.. adiana membuka dan agak terkejut.
"Wah.. membunuh anak kandung dokter Zei Lumi dan penjaga ratu dan raja.. Zei Ziendra?misi macam apa ni, kenapa ayah nak sangat aku bunuh anak kandung dokter Zei lumi dan penjaga ratu dan raja Zie Ziendra? Haish.. bukannya dokter Zei Lumi dipercayai oleh ayah? tapi kenapa ayah nak bunuh anak kandung keluarga Zei?" Adiana dari dulu sudah penat dengan perilaku ayahnya yang egois dan mementingkan diri.. selalu je mempergunakan adiana dalam misi dia.
"Zei Aqaseh.. perempuan yang berumur 15 tahun, memahami ilmu dan cara mengawal kekuatan angin dengan betul, dia juga calon ketua angin.." Adiana diam sekejap dan memandang gambar perempuan itu "Jap.. apasal macam aku pernah tengok je pompuan ni? cam.. Oh!! aku tau.. aku pernah tengok dia dekat sekolah magic. Jadi, dia anak dari dokter Zei Lumi yang dipercayai oleh ayah aku? Woah cantik.." kagum adiana "Tapi aku lagi cantik"
( Bro.. She memuji diri sendiri itu memang the best tapi memang dia cantekkk )
Adiana pun meletakkan kertas dan gambar itu di mejanya dan berdiri di tingkap sambil melihat pemandangan yang terindah "Misi aku untuk membunuh perempuan yang bernama Zei Aqaseh.. tapi.. kenapa ayah nak sangat mempergunakan aku? Dia taknak takhta dia sebagai pemimpin general hancur disebabkan ada kerja pembunuhan ke?"
"Dahlah.. aku penat lah nak ikut je misi pembunuhan camni.. ayah tak penat ke? Tugas aku sebagai anak pemimpin general adalah mengikut cara bapannya dengan kemuliaannya tapi bukan ni caranya, ni hanya membunuh orang yang ayah dendamkan saja tapi kenapa ayah berdendam dengan Zei Aqaseh?" Sambungnya "Aku kena cari tau.."
————————————————————————
Seorang perempuan yang sedang duduk di mejanya dan memegang telefon bimbitnya sambil tersenyum memerhatikan telefon itu. Ibunya datang dan menegurnya "Seronok eh, main fon sorang sorang tak ingat dunia?" sambil tersenyum dan tergelak sedikit.
Perempuan itu terkejut dan melihat keibunya "Ish ibu ni.. terkejut edina!" nama perempuan itu ialah Edina.. Fui Edina dari keluarga Fui tetapi bukan keluarga kandungnya. "Haha! Ibu tau cara nak terkejut kan anak ibu"
"Ish.. suka tau nak buat Edina terkejut" Edina sambil membuat muka merajuk dan ibunya hanya tergelak "Aduhai kamu ni.. kamu tengok apa sampai terjeling je mata kamu kat fon kamu tu?"
Edina langsung menunjukkan telefon kepada ibunya "Ni ibu, Edina tengok kat berita.. ada orang kata Raja dan Ratu cahaya ada anak perempuan tapi dia buang anak dia sebab anak dia perempuan.. bukan laki"
YOU ARE READING
Eliminatory blood
Mystery / Thriller"Zia.. memang banyak pertupahan darah dalam pertarungan tu kan?" "Ya.. aku harap Shakaylla dan Aqaseh selamat dalam pertarungan tu" "Zia.." "Jangan risau.. edina dah hentikan bayang bayang aerisa menggunakan kuasa dia.." "Dia selamat kan?" PERINGATA...