Bab 1

933 29 0
                                    

Zea berjalan ke arah 𝑜𝑓𝑓𝑖𝑐𝑒 Dr.Zahrain,Syila macam biasa,peneman setia Zea....
"wei Syila,kau nak masuk sekali dengan aku ke?" Syila ni memang kena tanya pun,kalau tk,nanti dia merajuk.

"Wei ofc la nak masuk sekali,dapat tengok Dr. PhD ℎ𝑜𝑡𝑡𝑖𝑒 tu" selamba dan ringkas balas Syila.

"Yee la tu,silap ii Dr.Zahrain dah ada bini,pakej dah ada anak" Zea gelak kecil.

"Takla,Dr.Zahrain tu 𝑠𝑖𝑛𝑔𝑙𝑒 lagi laa"
balas Syila dengan keyakinannya.

"Kalau tak ade bini,𝑐𝑜𝑛𝑓𝑖𝑟𝑚 dah ada makwe" Zea gelak besar.

"Ish kau ni..." Syila jeling mata.

Zea ketuk pintu 𝑜𝑓𝑓𝑖𝑐𝑒 Dr.Zahrain

"masuk"

𝐹𝑖𝑟𝑠𝑡 𝑡𝑖𝑚𝑒 Dr.Zahrain suruh orang masuk sendiri,selalu dia akan tolong bukakan pintu.

"𝑌𝑒𝑠,𝑤ℎ𝑎𝑡 𝑐𝑎𝑛 𝑖 ℎ𝑒𝑙𝑝 𝑦𝑜𝑢 Zea?" soalan pertama Dr.Zahrain masa pandang Zea.

"Dr. saya nak hantar 𝑎𝑠𝑠𝑖𝑔𝑛𝑚𝑒𝑛𝑡 ni"
sopan betul ye aku.

"Awak letak dekat atas meja tu"
Dr.Zahrain arah Zea untuk letakkan 𝑎𝑠𝑠𝑖𝑔𝑛𝑚𝑒𝑛𝑡 tu atas meja laptop.

"Uhm Dr. saya keluar dulu ye" ni lagi la sopan...

"𝑊𝑎𝑖𝑡 zea" arah aku suruh tunggu pulak.

"𝑌𝑒𝑠 Dr.?" soalan pelik dan curiga.

"𝑁𝑒𝑥𝑡 𝑤𝑒𝑒𝑘 saya tak ada,tolong jaga kelas,𝑎𝑛𝑑 ajar diorang 𝑡𝑜𝑝𝑖𝑐 baru ye"
pandai dia suruh aku jaga kelas sebab dia tak ada minggu hadapan.

"And saya akan tambah 𝑝𝑜𝑖𝑛𝑡 awak"
mesti nak sejukkan hati aku.

"baiklah Dr." Uih..baiklah...

"𝑌𝑜𝑢 𝑚𝑎𝑦 𝑔𝑜 𝑛𝑜𝑤" arahnya lagi

Keluar... "uihh Zea,𝑏𝑒𝑠𝑡 gila kau dapat 𝑝𝑜𝑖𝑛𝑡 lebih dari Dr. ℎ𝑜𝑡𝑡𝑖𝑒" bahas Syila.

"Kan,𝑓𝑟𝑒𝑒 ii je 𝑝𝑜𝑖𝑛𝑡 lebih" memang la seronok dapat 𝑝𝑜𝑖𝑛𝑡 lebih,lagi ii akhir sem ni.

"tak sia ii aku tolong dia" haah,memang tak sia ii pun,tapi nanti 𝑐𝑜𝑛𝑓𝑖𝑟𝑚 penat...

𝐷𝑖𝑎 𝐿𝑒𝑐𝑡𝑢𝑟𝑒 𝐾𝑢Where stories live. Discover now