Aku jalan pergi ke arah dewan kuliah,biasa lah,hari khamis memang 𝑠𝑢𝑏𝑗𝑒𝑐𝑡 Dr.Zahrain,tak boleh nak buat apa,memang jadual ditetapkan macam tu,kelas dia jangan berangan nak ponteng,sekali kantoi,memang nangis ii kita kena marah dengan dia.
sekali aku menapak ke dalam dewan kuliah,segala bunyi aku boleh dengar,bunyi mengeluh,bunyi kepenatan dan lagi ii bunyi tak nak masuk kelas Dr.Zahrain.
Bukan sebab benci,tapi sebab malas,setiap kali kelas habis,mesti dia akan tinggalkan kerja atau 𝑎𝑠𝑠𝑖𝑔𝑛𝑡𝑚𝑒𝑛𝑡.
Dr.Zahrain mula menapak ke dalam dewan kuliah,auto semua bunyi tu tinggalkan jejak sunyi sahaja,seakan akan mak rimau mencari anaknya.
"𝑜𝑘𝑎𝑦,hi dan 𝑔𝑜𝑜𝑑𝑚𝑜𝑟𝑛𝑖𝑛𝑔 𝑒𝑣𝑒𝑟𝑦𝑜𝑛𝑒,hari ni saya nak awak semua buat 𝑝𝑟𝑒𝑠𝑒𝑛𝑡𝑎𝑡𝑖𝑜𝑛 𝑝𝑙𝑒𝑎𝑠𝑒" wah... awal ii masuk dah mintak buat 𝑝𝑟𝑒𝑠𝑒𝑛𝑡𝑎𝑡𝑖𝑜𝑛 pulak.
"𝑖 𝑤𝑎𝑛𝑡 𝑦𝑜𝑢 𝑎𝑙𝑙 𝑡𝑜 𝑤𝑜𝑟𝑘 𝑖𝑛 𝑝𝑎𝑖𝑟𝑠,𝑙𝑖𝑘𝑒 𝑎 𝑡𝑒𝑎𝑚,saya akan 𝑎𝑟𝑟𝑎𝑛𝑔𝑒kan 𝑡𝑒𝑎𝑚 awak semua 𝑠𝑜 𝑑𝑜𝑛𝑡 𝑤𝑜𝑟𝑟𝑦" nasib baik dia suruh buat dalam kumpulan,kalau sorang ii,jangan harap la aku nak buat.
"𝑠𝑜 𝑖 𝑤𝑖𝑙𝑙 𝑎𝑟𝑟𝑎𝑛𝑔𝑒 𝑛𝑜𝑤,𝑎𝑛𝑑 𝑡ℎ𝑒𝑟𝑒 𝑤𝑖𝑙𝑙 𝑏𝑒 𝑜𝑛𝑒 𝑝𝑒𝑟𝑠𝑜𝑛 𝑤ℎ𝑜 𝑤𝑜𝑟𝑘𝑠 𝑤𝑖𝑡ℎ 𝑚𝑒,𝑚𝑒𝑎𝑛𝑠 𝑡ℎ𝑎𝑡 𝑝𝑒𝑟𝑠𝑜𝑛 𝑤ℎ𝑜𝑒𝑣𝑒𝑟 𝑖𝑡 𝑖𝑠,𝑎𝑟𝑒 𝑛𝑜𝑡 𝑔𝑜𝑛𝑛𝑎 𝑝𝑟𝑒𝑠𝑒𝑛𝑡,𝑏𝑢𝑡 𝑣𝑜𝑡𝑒 𝑤𝑖𝑡ℎ 𝑚𝑒,𝑢𝑛𝑑𝑒𝑟𝑠𝑡𝑎𝑛𝑑?" Wah...akan ada sorang yang akan duduk dengan dia dan 𝑣𝑜𝑡𝑒 sahaja..
"𝑠𝑜 Syila 𝑎𝑛𝑑 Harriz,Hana 𝑎𝑛𝑑 Aeril.." dan bersambung hingga orang terakhir,tapi dia tak menyaut pun nama aku.
aku pun apa lagi,angkat tangan la "Dr. saya pair dengan sapa? Dr. tk menyaut pun nama sa...." dari situ aku sedar aku akan bantu dia 𝑣𝑜𝑡𝑒,"eh saya tolong Dr. 𝑣𝑜𝑡𝑒 ke?" soalan yang aku dah tau jawapannya.
"ye Zea Nurin binti Syafiq..." mesti dia balas dengan pikiran,eh budak ni tak dengar ke apa aku cakap tadi?
"baik Dr." jawab aku bangga sebab tak perlu 𝑝𝑟𝑒𝑠𝑒𝑛𝑡.
setelah sejam menunggu mereka semua selesaikan 𝑝𝑟𝑒𝑠𝑒𝑛𝑡𝑎𝑡𝑖𝑜𝑛,loceng bunyi,maksudnya kelas Dr.Zahrain dah habis,semua orang mula berkemas untuk keluar dari kelas dia ni.
aku pun apa lagi,memang kemas macam ada cheetah kejar la,"eh Zea" Dr.Zahrain menyaut nama aku.
"ye Dr.?" aku pandang dia la,nanti kalau tak pandang kena panggil budak biadap pulak.
"saya dah tambah markah awak,sebab awak tolong saya,𝑡ℎ𝑎𝑛𝑘 𝑦𝑜𝑢" bagus betul dia berterima kasih.
"𝑤𝑒𝑙𝑐𝑜𝑚𝑒,okay la Dr. Saya keluar dulu"aku mintak izin dulu sebelum keluar,"𝑜𝑘𝑎𝑦 𝑠𝑢𝑟𝑒" dia benarkan.