Part 1

30 4 1
                                    

10 tahun yang lepas

"Tolong lap betul betul ye"
"Ni jangan letak kat sini,pergi letak sama warna dengan Vase tu"

Sebuah kaki kecil melangkah ke arah seseorang.

'Umi?'

"Ye sayang,kenapa?"

"Umi ada majlis ke?"

"Bukan majlis sayang,tapi reunion sayang,sayang ingat tak Uncle Shah?"

"Ingatt!!"

"Hah,Uncle Shah dengan keluarga nak datang,jadi Alya kena siap cantik cantik tau".

"Wahhh baik Umii"

"Puan,ni letak kat mana?"

"Letak kat sana ye"

Puan Mariane sekarang sedang gugup taktala salah satu kerabat diraja datang mengunjungi rumahnya..Dia ada darah kerabat diraja memandang dia merupakan Adik beradik kepada Raja pemerintah di negaranya namun kerana dia mengahwini orang biasa,dia tidak mempunyai gelaran puteri sebaliknya gelaran Tengku disandang.

"Puan,baginda sekeluarga sudah sampai"










"Your highness,Selamat datang diucapkan ke rumah saya"

"Terima kasih,apa khabar adinda?"

"Baik Tuanku,Tuanku Pemaisuri,Putera Mahkota semua sihat?"

"Sihat Alhamdulillah,tak perlulah panggil saya pemaisuri,Panggil kak long jer"Seloroh Pemaisuri Maira

"Ahahah,ah Tahniah atas pertabalan tersebut Putera Mahkota,Wah nampaknya dah besar dah dia,umur berapa sekarang?"

"Terima kasih Maksu,Saya sudah 19 tahun sekarang"

"Wah tak lama dah ni,bolehlah kak long nak cari menantu kan"

"Ye,kak long pun tunggu jelah bila dia nak bawa datang pilihan dia tapi tulah,beku hati Putera Hass ni,hahahha,ah..mana anak2 kamu?"

"Ah ada,Alya,Amri,Amir mari"

Kelihatan dua kembar datang bersama sama

"Inilah anak2 teruna saya ni,Amri dan Amir,pergi salam Uncle Shah"

"Wah,handsome2 ye,hidung mancung..mana sorang lagi"

"Ah itu,al—"

"Alya di sini"

Kelihatan gadis kecil datang dengan anggunnya,pakaian gaun white purple dihiaskan bunga kecil serta tudung putihnya,sungguh seperti bidadari..

"Masyaallah,sungguh cantiknye dia,mari sini nak"Pemaisuri memanggilnya.

Alya segera pergi ke arahnya lalu dipeluk oleh pemaisuri.

"Nama kamu apa manis?"

"Nama saya Alya Adawiyah"

"Cantiknya nama,pandai Mariane ajar alya,terjaga aurat dia"

"Hahah,Alhamdulillah"

Di sebalik gelak tawa menghiasi ruang tamu,ada seseorang yang sedang menatap sesuatu..Ya,Putera Mahkota atau Putera Al Hass menatap gadis di dekapan ibunya.

His pov

"Indah"
Satu kata yang dalam fikirannya.Matanya melihat seluruh gadis itu..
"Cute,beautiful almost perfect"
Hatinya berdebar kencang.Tidak pernah dia merasai perasaan ini.Matanya mula menggelap melihat gadis itu tertawa indah.
"You make me feel like this Alya,you should responsible!!!,i want you,i desire you"

Senyuman sinis terpapar dj wajahnya,Nampaknya hatinya menginginkannya..dia..."my desire...Alya Adawiyah,my only one"


Alya menatap kolam renang di hadapanya sambil menikmati aiskrim coklat.Siapa yang bagi,dah tentu abang kembarnya memandankan mereka berdua sangat menyayangi dirinya.

"Delicious Choco?"

Alya segera memandang ke arah suara tersebut.Terlihat jejaka tampan sudah duduk di sebelahnya.Dia cuba mengingat namanya memandakan Dia tahu inilah adalah Putera Mahkota

"Emm"

"Voice sweetheart"

"Sedap,abang nak?,Alya tolong ambil kan?"Alya cuba offer sekarang memandangkan dirinya agak ketakutan dengan pandangan tajam itu

"I don't like sweet things"

Alya hanya mengangguk.Selamat aiskrim coklat dia heheheh

"If you like it so much,i can buy you ice cream every week"

Mata Alya bersinar.Ini dia tidak boleh tolak tawaran nihh..

"Betul ke abang?!!Alya nakk"

"Of course,but i want my reward too since i treat you an ice cream"

"Bolehh,Abang nak apa??"Alya menatapnya  dengan senyuman.Kalini dia dah tak takut pada jejaka ini.

"I want you to take care yourself for me..Jaga diri alya untuk abang,bila alya sudah 18 tahun,alya kena jadi hak abang,can you promise me?"

Alya hanya mengerut keningnya,Walaupun dia cakap melayu,dia still masih dalam belajar kerana umurnya baru 9 tahun.Dia tidak faham apa yang dikatakan namun ini peluang emasnya untuk mendapatkan aiskrim percuma.

"Baik,alya promise dengan abang heheh"Senyuman alya menghiasi di wajahnya.

Putera Hass tertegun melihat senyuman tu.."that's right,smile at me more,your smile is mine..."

"Good girl,now promise?"Hass menghulur jari keliking ke arah Alya

"Abang,tak boleh sentuh,haram tapi alya janji"Alya menampakkan jarinya namun tidak sentuh jari Hass

Hass tersenyum sinis,Gadisnya pandai menjaga dirinya.."poor you honey,you get caught in my trap easily"

"Jangan langgar janji ni or i become your nightmare,Alya Adawiyah"

















"Now,let's start hunting,Alya"

CAGEWhere stories live. Discover now