Prolog

27 2 0
                                    

إِذَا تَزَوَّجَ العَبْدُ فَقَدْ كَمَّلَ نَصْفَ الدِّيْنِ ، فَلْيَتَّقِ اللهَ فِي النِّصْفِ البَاقِي

"Jika seseorang menikah, maka ia telah menyempurnakan separuh agamanya. Karenanya, bertakwalah pada Allah pada separuh yang lainnya." (HR. Al Baihaqi)

قَبِلْتُ نِكَاحَهَا وَتَزْوِيْجَهَا بِالْمَهْرِ المَذْكُوْرِ حَالاً
SAH !!!

"Akhirnya kau halalkan juga sepupu aku ni, jaga dia baik-baik yee wahai sahabat.Aku letak kepercayaan aku pada kau."

"Assalamualaikum sayang saya."
"Waalaikumsalam suami saya." Jawabnya sambil tersipu malu.

"Ayah dengan ibu nak balik da ni, kamu jangan nangis pula."

"Ish ayah ni cakap macam tu pula,malu la Maura hehe. Ibu, Maura nak cakap terima kasih sebab da jaga Maura dari baby sampai la Maura jadi isteri orang."  Katanya sambil meneteskan air mata *eh Maura ni kata tadi tak nangis.

"eleh tadi kata tak nangis.Maura cakap thankyou dekat ibu je? Ayah takde ke?sedih la macam ni."

"Ish ayah suka ngusik Maura tengah sedih ni ayah, terimakasih juga ayah sebab jadi ayah yang terbaik sepanjang Maura hidup ni. Maura sayang ayah ibu tau." Katanya sambil memeluk kedua orang tuanya itu.

"Cik suami hanya melihat adegan didepan matanya dengan senyuman manis."

"Eh terlupa pula ayah da ada menantu,kamu kenapa berdiri dekat situ, meh sini ayah nak cakap sesuatu ni." Katanya sambil memanggil sang menantu.

to be continued...

Hai assalamualaikum,ini cerita pertama saya,maaf kalau ada kesilapan atau tidak sengaja.Cerita ni berdasarkan apa yang terfikir dalam otak,maaf andai tersama nama,jalan cerita dan lain-lain.

Mi LunaWhere stories live. Discover now