Vanuit Emma

20 4 0
                                    

"Bbij mmmij?" Vraag ik zacht en een beetje bibberig. " Ja ... bij jou " zegt Eva en ze begint uit te leggen " zoals je weet zijn jou ouders al gescheiden en mijn ouders liggen nu ook in scheiding. Dat doen ze omdat mijn moeder verlieft is geworden op jou vader en andersom. En als klap op de vuurpijl mag ik mijn vader bijna meer zien en jij mag in het weekeinde niet meer na jou moeder, en omdat wij als BFF'S en toekomstige stiefzusjes het verleden achter ons moeten laten is dat niet goed voor onze opvoeding.We zien onze vader en moeder die we anders nog in het weekeinde gezien hadden nu alleen nog op onze verjaardag. Daar gingen ze alleen akkoord om van onze verjaardag een extra leuke dag te maken." Haar stem werd steeds bozer en bozer, maar toen ze uitgepraat was barste ze weer in huilen uit. Om eerlijk te zijn heb ik op dit moment ook wel zin om een potje te gaan janken, maar dat heeft geen enkele zin en ik maak Eva dan nog meer overstuur en dat wil ik niet. Toen ik wat terug wou zeggen om haar te troosten kwam mijn vader boos ( eigenlijk eerder kwaad) binnen met een telefoon in zijn ene hand en in zijn andere hand een glas water. Hij zette het glas met een grote klap op mijn buerau en liep weer in een stevige pas terug naar het bed en keek waarschuwend naar Eva :" Je moeder " zegt hij terwijl hij de telefoon omhoog houd. " Of je onmiddellijk naar huis wil komen" arg waarom moet hij altijd zo stom doen?!

Friends ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu