Hoofdstuk 1

28 5 1
                                    

(A/N)
Hi iedereen ♥︎
Dit is het eerste hoofdstuk van Damaged Heart, mijn tweede verhaal op Wattpad :).
Ik hoop dat jullie het leuk zullen vinden!
Mocht je ergens een spelfout tegenkomen, laat het me aub weten. Tips zijn ook altijd welkom! ᰔᩚ
XOXO
libraxsun.

__________________________

'Hey barman.'
Mijn hangende ogen zoeken de jongeman die achter de bar in de club werkt en zodra hij mij ziet, schiet hij in de lach. Hij weet alweer hoe laat het is.
'Doe mij er maar nog ééntje, alsjeblieft.'
Alles om me heen draait. Ik voel me heel erg licht in mijn hoofd en mijn slappe lichaam danst automatisch mee met de muziek. Nou ja, "danst". Ik voel nog amper kracht of gevoel in mijn lichaam, dus ik weet eigenlijk niet zo goed of ik dit nog dansen kan noemen. Maar het boeit me niet. Niks boeit me momenteel. Ik wil gewoon mijn drankje. Het duurt veel te lang. Waar blijft mijn drankje?
'Barman!' roep ik ongeduldig.
'Ja ja!' roept hij lachend terug en daar komt hij al aan met mijn Pornstar Martini. 'Heb jij niet al te veel op, dame?'
Ik grijp mijn drankje van hem af en leg mijn pinpas op het betaalautomaatje. 'Nee hoor, ik ben juist veel te nuchter.' brabbel ik. 'En deze dáme heeft een naam. Shayla.'
'Nou, aangenaam Shayla,' zegt de barjongen met een knipoog. 'Doe je wel wat rustiger aan hierna?'
'Dat bepaal ik zelf wel!' zeg ik met een sarcastische knipoog terug. 'We leven maar één keer, hoor. We moeten alles geven nu het nog kan, nu we nog jong zijn! Zullen we zo anders samen een shotje nemen?'
Hij moet weer om me lachen. 'Vooruit dan. Ik kom zo weer bij je, goed?'
Ik knik en kijk dan naar mijn drankje. Meteen neem ik een flinke slok. Heerlijk, dat brandende gevoel van de alcohol in mijn keel. Heerlijk, dat lichte gevoel in mijn hoofd. Weg van de realiteit, weg van de pijn. Ik voel niks meer. Ik ben verlost en voel me zo vrij. Het voelt alsof ik zweef en alles ben vergeten.
'Daar ben je!' hoor ik opeens achter me. Ik voel dat mijn bovenarm wordt vastgegrepen door een hand. Ik draai me om en zie mijn bezopen, beste vriendin, Nikki. Haar was ik al vijf keer kwijtgeraakt deze avond. We zijn beiden veel te dronken om op elkaar te letten.
'Hey vriendin!' roep ik overdreven blij, alsof dit de eerste keer is dat ik haar zie. Ik neem haar meteen dolgelukkig in mijn armen. 'Wat ben ik blij om je te zien, schat!'
'Ik jou ook, schat.' roept ze terug met dezelfde energie. 'Kom, ons nummer draait eindelijk!'
Ik hoor dat Drake - One Dance wordt gedraaid door de dj en meteen gillen we het uit van geluk. Dit was echt ons nummer in 2016. Meteen rennen we naar de dansvloer en beginnen we sexy met elkaar te dansen. Ik voel dat heerlijke gevoel van de alcohol door mijn hele lichaam stromen. Het liefst blijf ik voor altijd zo. Voor altijd helemaal ladderzat.
Een medewerker van de club komt langsgelopen met een dienblad. 'Willen jullie een gratis shotje?'
'Ja zeker!' roepen Nikki en ik meteen en nog geen seconde later grijpen we beiden een shotglaasje.
'Cheers!' Nikki en ik schieten het drankje in één keer achterover. Weer komt dat brandende gevoel in mijn keel. Geweldig.
Nikki kijkt met een walgende blik. 'Jeetje, die was sterk.'
'Echt hè!' roep ik vrolijk. Ze moet lachen om mijn reactie.
Na een tijdje begint Nikki met iemand te praten. Ook ik word opeens op mijn schouder getikt.
'Je kan erg goed dansen.' hoor ik iemand in mijn oor zeggen.
Ik draai mijn hoofd om en zie dat een jongen tegen me aan danst. Hij is niet lelijk, maar gewoon niet helemaal mijn type. Maar wat boeit het? Deze avond praat en dans ik lekker met iedereen. 'Jawel hè?' zeg ik op een uitdagende toon en ik bijt op mijn lip. Ik beweeg expres mijn kont tegen hem aan om hem stiekem te teasen.
Hij kijkt me grijnzend aan. 'Zeker, sexy hoor. Wat is je naam dan?'
Dit keer draai ik me helemaal om en druk meteen mijn lippen op de zijne. Hij schrikt ervan, maar daarna gaat hij erin mee. Ik voel dat zijn tong om toestemming vraagt en ik keur het goed. Ik open mijn mond zodat hij toegang krijgt. Mijn tong draait rondjes om de zijne heen. Het interesseert me helemaal niet hoe hij heet of waar hij vandaan komt. Hij hoeft ook niet te weten wie ik ben. Vanavond draait het om feesten en zoenen.
De jongen verplaatst zijn hand op mijn kont en hij knijpt erin. Als ik nuchter was, had ik hem waarschijnlijk een klap in zijn gezicht gegeven. Maar nu voel ik geen enkele emoties, het maakt me oprecht niet uit. Ik voel niet eens dat hij me überhaupt betast.
Dan word ik opeens naar achter getrokken. 'Hey, wat doe je nou?!' roep ik geïrriteerd. Ik kijk en zie dat het Nikki is.
'Shay! Doe even normaal!'
Ik frons mijn wenkbrauw vanwege haar actie en opmerking. Ik veeg mijn lippen schoon en grinnik.
'Hij was je helemaal aan het aanranden!' zegt ze bezorgd en met een walgende blik kijkt ze de jongen aan. Ze gebaart naar hem dat hij onmiddellijk weg moet gaan. Hij rolt met zijn ogen en loopt weg.
'Ja, dus?' zeg ik terug. 'Ik vond het wel leuk. Waarom jaag je hem nou weg?!'
Nikki schudt afkeurend haar hoofd. 'Hij was niks. Letterlijk een walking red flag. Echt geen goed idee. En daarbij was hij niet eens zo knap. Jij kan beter krijgen!'
Ik zucht. 'We zitten hier niet op één of andere datingsapp, Nik. Ik ben alles behalve opzoek naar een man. Just wanna make out with every one!'
Nikki begint te lachen. 'Jij bent echt niet goed bij je hoofd, hè!'
Ik lach met haar mee en grijp gelijk haar hand zodat ik haar mee kan sleuren naar de bar. Het is tijd voor nog meer shotjes! Die barjongen had me ook beloofd om samen een shotje te nemen.
Ik zoek naar diezelfde barjongen van net. Nikki wordt achter me meegesleurd door mij, maar wurmt zich al snel los wanneer ze onderweg iemand tegenkomt die ze wilt groeten. Ik laat haar onbewust achter en strompel in mijn eentje verder naar de bar.
'Hey jij!' roep ik wanneer ik eindelijk de juiste barjongen zie en naar hem gebaar. 'Waar zijn onze shotjes nou?'
'Hier!' zegt hij en hij legt twee shotglaasjes op de bar neer. 'Ik was je heus niet vergeten, Shayla.'
'Gelukkig maar.' zeg ik op een flirterige toon en ik pak een shotglaasje op. 'Was je de hele tijd op me aan het wachten?'
Hij knikt. 'Tuurlijk. Je was opeens weg.' Hij pakt het andere shotglaasje en houdt deze in de lucht.
'Ik ben er nu,' zeg ik met een knipoog en ik kijk hem recht in zijn ogen aan. 'Cheers!'
'Cheers!'
In één keer schieten we de drankjes beiden achterover.
Opnieuw stroomt er een heerlijk gevoel in mijn lichaam. Dit is net als pijnstillers, maar dan een leuker alternatief. Het voelt alsof ik in de lucht vlieg en de lichtflitsen van de feestlampen flitsen in mijn ogen.
'Wil je ons nieuwe drankje proeven?' hoor ik naast me. Een andere medewerker met een dienblad in haar hand, biedt me wéér een ander shotglaasje aan.
Zonder erbij na te denken knik ik en neem ik het drankje van haar aan. Ook deze schiet ik in één keer achterover. 'Heerlijk. Thanks!'

Na een tijdje is het alweer vijf uur 's nachts en de club is inmiddels gaan sluiten. Op blote voeten strompel ik in mijn eentje ergens buiten op straat met mijn hakken in mijn hand. Mijn voeten doen zoveel pijn, ik kan die rothakken nog geen seconde meer aan.
'Waar is Nikki nou?' brabbel ik hardop. 'Nikki, waar ben jij?! Joehoe!'
Dan struikel ik en val ik op de grond. Ik moet om mezelf lachen terwijl ik mezelf overeind probeer te helpen. Het lukt maar niet. Och jee, nu moet ik de nacht zeker op straat doorbrengen. Ik zou nu bang en ongerust moeten zijn, maar het doet me eigenlijk helemaal niks. Ik heb nog steeds gebrek aan gevoel en emoties. Dan spendeer ik deze nacht maar op straat. Wat kan mij dat nou schelen? Mijn leven is toch al hopeloos. Ik heb niks meer te verliezen. Dan slaap ik maar lekker op straat.
'Hij heeft me gewoon verlaten.' fluister ik even later lachend in mezelf. 'Die fucking asshole heeft me gewoon verraden. Hoe kon hij..'
Langzaam stroomt de pijn weer terug in mijn lichaam. Mijn hoofd wordt weer overspoeld met de gedachtes die ik de hele avond al wilde wegstoppen.
'Hij was mijn alles, mijn soulmate. Mijn geliefde en beste vriend in één. En dan flikt hij me zoiets. Waar heb ik dit aan te danken? Heb ik dit echt verdiend? Ik was altijd zo goed voor hem. En dan stapt hij zomaar uit mijn leven alsof het niets is.'
'Shayla!' hoor ik iemand heel vaag in de verte roepen.
Ik negeer het.
Ik ben veel te bezopen om daarop te reageren.
Om überhaupt ergens op te reageren.
Ik voel me zo duizelig en zweverig.
Mijn zicht wordt steeds waziger en alles draait alle kanten op.
Alsof ik in een achtbaan zit.
Ik zie hoe de sterren in de hemel steeds waziger worden.
Ik sluit mijn ogen.
De verdrietige emoties komen langzaam weer naar boven.
Ik voel die pijnlijke steek in mijn hart weer.
Shit. Waarom begint de alcohol uit te werken?
Waarom kan ik niet voor altijd verdwijnen uit de realiteit?
Tranen stromen over mijn wangen.
Ik hield van hem.
En ik dacht echt dat hij ook van mij hield.

Damaged HeartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu