Chapter 3

12 5 3
                                    



Risu baru saja habis makan dari restoran yang dia pergi..(di chapter2)
"Ahhh.. kenyanggg" kata risu sambil meng hela nafas nya kerana kekenyangan..

Setelah itu risu pun membayar makanan nya..
Risu pun pergi ke Mobil dan bersedia untuk berangkat ke apartmen..

Setelah sampai di rumah nya ia pun membersihkan rumahnya sambil menunggu panggilan dari agensi yang dia baru saja daftar...

Buat masa yang lama.. risu tetap menunggu panggilan tersebut..

-_-_-_-_-_-SKIP BEBERAPA HARI KEMUDIAN-_-_-_-_-_-

9:25 AM..
' kringg kringg'
Bunyi getaran di pagi hari membuatkan risu terbangun mendengar alarm nya...

Risu pun mematikan jam nya dan bergegas pergi ke kamar mandi..habis mandi.. Risu pun memakai baju yang ingin di pakai nya.. tak lama setelah itu..

'Tet tettt~'
Bunyi tersebut menggambarkan bunyi hp risu yang sedang dalam panggilan..

Mendengar saja bunyi itu Risu pun melihat hp nya.. namun dia sedikit ter cengang.." hah? Ini nombor siapa? Kok aku gak kenal?" Risu ragu ragu untuk menjawab panggilan itu..

Setelah beberapa menit ia berbunyi.. Risu pun terpaksa mengangkat panggilan yang tak di kenal itu..

"Halo" kata orang yang tak di kenal itu..

"Kok kayak kenal ya suara ini..? Tapi di mana ya?" Kata risu dalam hati..

"Halo?" Orang itu pun terus berkata "halo" sampai lah Risu menjawab

"Oh ya halo.. siapa ya..?" Kata risu dengan kebingungan..

"Oh ini dari agensi hololive ID.." kata orang itu.. risu pun terkejut dan di penuhi tanda tanya..

"Oh! Ada apa ya? Saya gak di terima?"kata risu

"Oh, sebelum itu.. saya ingin bertanya sedikit.. adakah ini panggilan merujuk kepada AYUNDA RISU?"kata pengurusi itu..

"Oh iya itu saya ada apa ya?"

"Jika berkemampuan datang ke tempat interview anda waktu itu ya.. kalau bisa sih sekarang.."

Risu pun terkejut dengan jawapan itu.. sampai sakingnya risu pun bingung ingin menjawab dengan apa..tak lama..

"Oh! Oke aku bakal ke sana dengan segera! Sila tunggu ya!"kata

Risu pun bergegas mengganti pakaian nya.. setelah itu ia pun keluar dari apartmen nya dan mengunci pintu kamarnya.. ia pun bergegas turun ke bawah..

Untuk menaiki mobil nya.. mobil pun di nyalakan.. risu masuk ke mobil dan menggerakkan mobil nya..

-_-_-_-_-_-SKIP DI MENARA HOLOID-_-_-_-_-_-

Risu pun naik ke kamar interview nya waktu itu.. setelah sampai di sana.. risu berjumpa dgn orang yang sama..

"Halo! Jumpa lagi ya!" Kata pengurusi itu

"Oh iya jumpa lagi..!" Risu agak sedikit ragu dan penuh dengan tanda tanya..

Mereka pun memulakan pembicaraan mereka...

"Jadi.. Ayunda Risu.. kamu layak menjadi member holoID yang pertama! Selamat ya!"
Kata pengurusi itu dengan senangnya

"Oh! g-ga nyangka bakal di terima.. makasih udah nerima aku..."risu kekok dan tidak percaya atas pencapaianya itu..

"Oke buat masa sekarang ya kamu hanya perlu mendengar peraturan dan arahan yang di sediakan.. saya akan bacakan satu persatu.. jadi sila di dengar" kata pengurusi itu..

"Nah ini nih! Gak suka bet gua kalau peraturan" * dalam hati

"Ok baiklah!" Kata risu dengan tiada pilihan sama sekali..

Sampai saking banyaknya peraturan.. risu agak sedikit bosan untuk mendengar semua itu..
Beberapa jam kemudian.. pembicaraan mereka pun selesai pada pukul
11:00 AM...

"Kamu udah boleh keluar sekarang dan mula bekerja pada tahun depan ya.."kata pengurus itu

"Okee makasih!" Kata risu dengan sedikit lega

"Sama sama!"

Risu pun keluar dari kamar itu dan segera ke mobilnya.."Jir bagus Ga usah ikut kalau mula nya tahun depan!" Kata risu dengan sedikit kesal..

Tak lama.. ada perempuan rambut ungu menghampiri mobil risu.. dan mengetuk jendela kaca mobil milik risu..

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Akhirnya chapter 3 selesai juga🗿 oke lanjut chapter 4🗿..(semangetin outhor ya.:) )

PERTEMUAN PERTAMA (FRIENDSHIP AREA15) AU HOLOLIVE INDONESIA SEASON 1Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang