Setiap balik kampung mesti Ade je ustaz atau bomoh datang nak ubat Aku haih penatlah
"Assalamualaikum mak apakhabar" DEENIN menyabut tangan maknya "baik je NIN . Kamu tu mimpi bende pelik lagi tak kamu okay tak? Ade pape jadi ke waktu kamu kat hostel" ?" haih panjang soalan nak buat karangan ke apa" gelak DEENIN. Mak dia memang terlalu risau anak dia di sebabkan dulu sepatutnya dia Ade kakak tetapi telah meninggal akibat sihir sekarang ni DEENIN pulak yang kene.. banyak Kali berubat tapi sihir tu tetapi Ade .
"Orang okay jelah takde pape pon everything alright Jangan risau"DEENIN mengenyit mata sebelah "mak suh orang balik ni ustaz mana pulak mak nak suruh ubat DEENIN ke bomoh penipu lagi huh mak " "haih kamu ni mak cari ustaz bomoh semua tu untuk kamu sihat" terbang satu tangan makcik aini kat bahu DEENIN
"aduh sakit ah mak ! Mak tak ingat ke dulu mak pernah kene tipu bukan bomoh je ustaz2 tu tipu cakap orang kene minyak dagulah kene kencing syaitanlah apolah keje menipu je.. orang ikhlas nak rawat xkan minta duit "Bebel DEENIN "ah yelah ,tapi kalini betul punya ustaz tu memang biasa rawat orang harini kite kene Cuba jugak buang bende tu. Kamu tu sekali sakit habis teruk.. mak tak nak ko jadi macam kakak kau klau mak tak terlambat mesti dia Selamat"sedih makcik aini mengenangkan anaknye yang kedua telah pergi meninggalkan dia
"Orang dh takde Jangan nak sedih sangat mak sekurang2nya dosa dia xde tukang sihir tu yang dapat semuanya" nasihat yang keluar Dari mulut DEENIN sebagai peringatan bagi maknya "iyalah tapi malam ni lepas maghrib ustaz tu datang , kamu siap2 ye Kali ni insyaallah menjadi"
Maghrib tiba suasana yang di rasakan oleh DEENIN berubah seperti angin sejuk datang .. mula perasan takut tiba .. takut terjadi bende tak baik seperti dulu.. malam selepas solat ada orang dtang "assalamualaikum " suara laki garau datang nampak sekaan ramai yang datang "mak orang datang mak!"
Berlari DEENIN panggil mak dia "ouh dah datang ke DEENIN pergi buat air ambik sikit kuih bubuh kat dulang""okay siap"..Deenin mengangkat dulang bawa kedepan hampir tumpah dulang yang di bawanya apa bila dia melihat sir Zain Ade kat situ" asal dia Ade kat sini" batin deenin berbicara sendiri"eh deenin kamu ni dah kenapa" bisik makcik aini "takde pape mak"
Terkejut Zain apa bila ternampak DEENIN di rumah itu "eh asal budak ketot ni Ade kat sini bukan abah cakap nak ubat orang ke" otak Zain ligat memikir.."assalamualaikum sait apakhabar.. " uztaz zamri bersalam dengan ayah DEENIN encik sait.. "baik je kamu datang dengan sape je ni" " biasalah dengan anak bujang Aku Dua orang dengan tiga orang anak murid Aku kami berenam je . Bini Aku nak ikut tapi Aku cakap takyah hahaha."" Ouh takpelah masuklah dulu" "DEENIN meh sini duduk sekali. Ni ustaz zamri dia yang akan ubatkan kamu" "assalamualaikum ustaz"senyum DEENIN
"Ni ustaz nak kenalkan anak ustaz ni Zain ni ziat dua2 bujang Tau hahaha" "hahaha" gelak hambar DEENIN "klau nak buat lawak pun Jangan kat sini lah taklawak langsung" Bebel DEENIN dalam hati. "Haha gurau je Jangan ambil hati ye" ucap ustaz" takyah kenalkan pun bah dia ni student Zain"
"Ouh gitu" "hmm takyah basa basi lagi Mari ustaz mahu scan kamu Ade bende tak""Ustaz susah Tau nak tarikdia datang.sekali datang ustaz pon tak terlawan" gelak DEENIN tiba2" kamu kene yakin DEENIN saya ni datang nak bantu" "hahahah hehehehe bantu? Mampu ke"
"Allah!DEENIN kamu ke ni" kelakuan DEENIN berubah 180 darjah. Terkejut ustaz sekali Zain dengan anak murid diorang. "Jangan ambik budak ni aq nak dia" suara DEENIN menjadi garau yang menakutkan "kenapa kau nak budak ni dia taknak kau" " dulu aq nak kakak dia tapi kakak dia tolak tengok skang kan dah mampos..tapi adik dia ni pulak Aku nak hari tu Aku jumpa dia Comel cantik hehehe suka Aku"balas syaitan yang ada dalam badan DEENIN" tuan Aku nak dia sangat kau faham".Ustaz terkejut dengan pengakuan syaitan tersebut .. makcik aini terpaku mengenangkan kematian dia angkara orang yang sama "kenapa kau kacau keluarga ni sudah2lah kau bunuh anak Aku skang kau nak bunuh lagi ke " marah makcik aini sambil air mata mengalir... "Sabar aini Jangan terbawa emosi" ucap pak sait.."keluar kau Dari badan dia sebelum Aku bakat kau" ugut ustaz zamri" hahahhaha bakar ? Putih kau ingat kau sorang je pernah ugut nak bakar Aku ramai dah buat macam tu tapi akhirnya diorang yang terbakar hahaha ayt tu dah basilah" gelak tak berhenti suasa jadi seram sejuk" Jangan tergamam seperti itu ustaz buktikkan kau boleh bakar Aku jangansekadar cakap Aku tak takut "makin banyak ayat bongkak keluar Dari iblis yang merasuki DEENIN .
"Zain tolong abah ziat dengan kamu bertiga Azan kat penjuru rumah "hahaha kau ingat kau buat bende ni jadi ke dulu Ade 10 orang macam korang tapi ape jadi budak ni dia sakit Aku Masih hidup dalam badan dia hahahaha"
" Aku percaya Allah bukan kau, tuhan sehebat2 penguasa" "hmm Aku tak cakap Aku tak percaya tuhan Aku tak cakap dia lemah hahaha" .ustaz mula membaca ayat kursi tapi DEENIN membaca nye sekali mengajuk ajuk ustaz tersebut tapi makin lama DEENIN mula meronta kerana ustaz membaca ayat kursi ayat terakhir sebanyak tujuh Kali "ah panas kenapa ni .. ahh abah tolong DEENIN bah panas abah kulit DEENIN abah sakit" "ustaz !" Jerit pak sait"Jangan dekat dengan dia sait dia bukan DEENIN iblis tu Masih dalam badan dia".
"Sait Aku minta izin pegang anak kau" "iya blh ustaz" "Zain pegang dia " Zain mula memegang DEENIN mengunakan sarung tangan "Jangan sentuh Aku ahh Jangan pegang popuan ni dia milik Aku " " dia bukan milik kau" Zain di cakar tapi tetap memegang DEENIN. Ustaz mula membaca ayat manakla DEENIN tak berhenti2 melawan . Zain mula memicit bagikan tengkuk DEENIN Dan mula membaca sesuatu menyebabkan DEENIN menjerit kesakitan Dan mula beriaksi tentang Dan lemah "mak" satu ayat itu sahaja yang keluar sebelum DEENIN mula pingsan..
"Terima kasih ustaz macam mana sekarang anak saya ni." " Nak cakap bende tu keluar memang dh keluar tapi tak semua keluar waktu saya rawat dia tadi dapat rasakan Ade lebih Dari satu dalam badan dia .. mungkin dia memerlukan beberapa rawatan tapi nasihat saya lebih baik dia kahwin cepat mungkin dengan adanya pasangan deenin akan mula pulih" "saya dah siapkan air untuk dia nanti air tu satu botol buat mandi satu lagi buat minum." "Hmm baiklah ustaz . Zain macam mana Luka kat tangan tu dalam rasanya" "alhamdulilah nanti baiklah tu pakcik takpe nanti kat ubah saya bubuh ubat" senyum Zain "takde pape saya balik dulu janganlupa amalkan pedinding ingat tuhan segala2nya Jangan percaya kata syaitan"
Amacam okay x
Hope korang suka dengan cite ni
Lurve
Bismillah semoga ramai baca
YOU ARE READING
LECTURE MY FUTURE SAVIOR
Romantik"ah!" terasa luar biasa sakitnya tapi kenapa rasa macam keras2 ni.Deenin memandang tempat pada badan yang ditimpa oleh dia kerana jatuh " awak nak saya angkat awak dulu baru awak nak bagun ke?sakit Tau awak himpap saya ni" menggelupur DEENIN bangun...