Aafrin Hadina memandang dirinya sendiri di dalam cermin. Tudung yang dipakai nya dibetulkan perlahan lahan
Jaket hitam dikemaskan lagi. Hari ni dia akan berurusan dengan client pertama nya.
Dada nya di pegang dan dicengkam kuat. Sakit. Tapi dia dah terbiasa dengan sakit ni.
Hampir setiap hari dadanya akan sakit, namun dia masih tiada masa untuk membuat pemeriksaan lanjut.
"Aafrin Hadina! Turun cepat!"
Mendengar suara kuat walid nya dari bawah membuatkan dia menghela nafas berat.
Drawing board beg di ambil, kemudian dia terus berjalan turun.
"Kenapa turun lambat? Meeting start pukul 9 kejap lagi. Kamu akan handle" Kata Encik Alif
Aafrin hanya diam mendengar bebelan walid nya.
"Dah jom" Encik Alif bangun dari duduk nya.
"Aafrin.. Tak nak makan dulu ke" Soal puan Maznah
"tak pe ma! Aafrin tak lapa. Lambat dah ni pergi meeting" Kata Aafrin separuh kuat
Aafrin cepat cepat masuk ke dalam kereta Encik Alif
Suasana di dalam kereta hanya sunyi. Tiada sebarang suara yang keluar sehingga mereka sampai ke tempat kerja.
"Aafrin Hadina! take all those documents and get inside meeting room. Now!"
Aafrin tidak menunjukkan apa apa riaksi, kaki berjalan mengambil semua documents kerja dan lakaran yang telah di buat.
Kini dia merasakan mental nya sangat penat. Dada terasa sakit dan berat namun dia hiraukan saja rasa yang menerjah.
Aafrin menolak pintu bilik mesyuarat dan terus masuk ke dalam.
Senyuman ditunjukkan pada semua yang berada di dalam bilik tersebut..
"Assalamualaikum semua" Aafrin menyapa.
"Waalaikumussalam cik Aafrin" Jawab mereka semua yang sedang berdiri dan menunduk hormat sedikit pada Aafrin.
Aafrin mengangguk kan kepala dan memberi isyarat untuk mereka duduk.
"Saya Hainee pembantu Ceo maju enterprise, mewakilkan beliau untuk hari ni"
Aafrin menahan diri dari membuat muka. Acah betol lah boss tak nak turun. Bagi dia perkara seperti ini sangat tak professional.
"Tapi beliau meminta jika cik ada masa jumpa dia esok di florist cafe"
Pudar senyuman Aafrin. Laju kepala nya menggeleng. "Tak! Saya tak setuju. Jika begini cara syarikat awak, saya tak nak bekerjasama" Kata Aafrin mendatar.
Dia fikir aku ada masa macam tu pulak??
Encik Alif yang memerhati sedari tadi terus mencelah "pergi saja Aafrin. Jangan tolak"
Aafrin memandang Encik Alif " Seriously walid? Boss dia fikir ini apa? Project nak jalan kan berjuta. Tapi baru planning dah tak boleh berurusan terus dengan syarikat kita? Apa fikir ni sekolah ke apa?" Marah Aafrin
Encik Alif menghembus nafas berat. Cuba menahan amarah nya.
Pekerja yang lain hanya memerhati tanpa sebarang suara. Tahu sangat tentang hubungan anak beranak yang tak berapa mempunyai kesafahaman itu.
"Tak pe Hainee, suruh boss kamu tetapkan masa saja ya?"
Aafrin melempar documents dan sketching yang di ambil tadi.
"Jangan buang masa saya. Tolong ambik balik documents dan hasil kerja korang yang kurang kemas. Apa kamu semua fikir ini university? Dah kerja buat cara dah kerja."
Aafrin memandang semua pekerja nya.
"Maaf cik. Saya akan usahakan semua. Sekarang boleh kita bincang tentang course semua ni?"
Aafrin hanya mengangguk.
Ni as in introduction for this cerita baru. Genre? Sad romance .enjoy.
YOU ARE READING
Aafrin Hadina: His perfect love
Romance"Seteruk ini ke hidup aku ni?" Aafrin Hadina, seorang gadis yang sangat membenci diri nya sendiri. Gadis yang penuh dengan senyuman di luar tapi hancur di dalam. Tahun demi tahun berlalu masih tiada tempat bercerita tentang trauma terbesar nya. Si...