1.0 Ketentuan yang berterusan

1.7K 34 7
                                    

Sepanjang penantian sessi soal jawab suaminya bersama panel Nora begitu gelisah menanti sebarang keputusan atau petunjuk mengenai status suaminya yang di llihat dari jarak jauh agak semakin kurus.Mereka hanya mampu bertukar salam dan senyuman sebelum sesi bermula dan Nora hanya di perlukan untuk mengesahkan beberpa perkara kepada panel penyiasat sebelum dia kembali semula di bilik menunggu bersama Rn Johari majikan nya yang bertindk menjadi penjamin kepada Nora.'"Rilek lah Nora macam tak biasa ," ini dah kali keempat pun" ujar Johari."memang lah Boss,itu yangbuat Nora makin suspen menunggu apa juakeputusan."balas Nora,"Sabar lah Nora,saya jangka mereka akan gunakan tempoh 6 bulan ini semaksima yang boleh sebelum membuat sebarang keputusan " ujar Johari."Maksud Boss,tak ada apa apa keputusan pada sesi ini?" Soal Nora yang di jawab dengan anggukkan oleh Johari.Nora menrik nafas panjang lalu duduk di kerusi bersebelahan dengan Johari sambil memandag keluar tingkap.

Akhirnya keputusn di maklumkan bahawa tempuh tahanan suami Nora di lanjut lagi untuk satu bulan dan Nora hanya menggelengkan kepala dan kali ini tiada tangisan atau kesedihan yang terpancar di wajahnya. Johari hanya mampu melihat dengan rasa simpati dan tak tahu untk menafsir reaksi Nora itu.Mereka segera menuju ke kenderaan En Johari dan Nora hanya mampu mengeluh" Bila lah nak selesai kes ini,nai bosan Nora tunggu"rungut Nora sebaik sahaja masuk kek ereta."Sabar lah Nora ,buatlah macam biasa" balas Johari."MAcam biasa yang macamanatu Boss?"soal Nora.Johari hanya tersenyum sambil menjeling Nora."Selalu Nora kalau stress atau bosan macama ini,kalau kena 'kongkek'dengan Boss,lega lah nanti"balas lNora sambil tersenyum." "Okey kita buat lepas ni,nak buat kat mana? tanya Johari." Kiat balik rumah boleh bagitahu keputusan hari ini,lepas tu kita kongkek kat bilik,boleh I jerit sepuas puas nya"bala Nora. " I segan lah dengan Mak U Nora,nanti dia kata I ambil kesempatan jadi penjamin Nora dan balun anak dia" ujar Johari menguji."Tak delah Boss,dia tak kisah,sebab tu dari mula dia tak larang atau kata apa apa setiap kali kita keluar berdua,dia cukup sporting dan memahami anak keadaan anak dia.Johari agak lega dengan jawapan dan jaminan dari Nora dan bermakna mereka boleh berasmara di tumah Nora walau pun ibu nya ada.

Setibanya di rumah Nora terus melapurkan status kes kepada ibu nya yang hanya mampu terdiam dan sedih ."Emak taktahu nak cakap apa,minta mnta En Jo masih sudi untuk terus menjadi penjamin si Nora ni"ujar Mak Cik Tipah ibu Nora.   " En Joe ni masih sudi nak jamin Nora cuma Nora nak minta izin Mak,kalau nak Nora naklayan En Joe ni kat rumah kita sekali sekela supaya otrang pun tak perasaan yang kami ni asyik bercouple" balas Nora."Eh Mak tak kisah sebab mak tahu Nora ni mana boleh lama lama hidup tanpa lelaki"jawab Mkakc cik Tipah sambil ketawa kecil."dengar tu Boss,Mak I dah bagi permit,apa tunggu lagi,marilahmasuk ke bilik,OK kan Mak ,NOra nak lepas kan tension hari ini"ujar Nora sambil memaut lengan Johari dan membimbingnya kearah bilik.Johari hanya tersenyum sambilmemandaang MAkcikTipah"terimakasih ye makcik"ujar Johari sambil menuruti Nora ke bilik. Benar bagai dikata kan nya,Nora menunjukan belang ny amelepaskan geram dengan menolak Johari untuk duduk di atas katil hingga melupakan johari adalah Boss mewakili majikan nya untuk menjadi penjamin.Entah kepada siapa geram nya itu di tujukan tetatpi yangpasti Johari menjadi mangsa.Nora segera menindih tubuh Johari dan terus menggomoli dengan mencium pipi dan mengucup bibirnya sekuat hatinya .Selepas beberpa minit kemudian barulah dia menjadi waras dan berbisik "Sorry Boss,u jadi mangsa keadaan"ujar Nora lalu mengangkat tubuhnya .

Johari hanya tersenyum melihat gelagat dan kerakusan Nora sebelum mereka berdua menaggalkan pakaian masing masing. "Wah awak geram kat suami ke,maklumlah dah dua bulan tak rasa di apunya kan"usik Johari."Bukan pasal tu,geram kat dia punya kes lah,tak tentu pasal kita semua terbabit ,say atak kisah dah kalau tak dapat batang dia ,sebab dah ada batang pengganti"jawab nora sambil tersenyum melerek kepada En Johari." Kan Mak saya dah bagi green light tadi,maknanya okey lah kita boleh main bila bila dan di mana juga"ujar Nora."Tapi saya segan lah kalau nak main kat rumah ini masa mak awak ada"balas Johari."Boss jangan tak tahu ,emak I pun teringin j uga tu bila dia komen pasal kita main dengan i punya jerit,dia siap tanya best sangat ke en Joe punya batang,kalau I offer mesti dia hendak punya,tapi you sanggup ke nak layan otai tu"balas  nora.

"Eh,I am okey,kucing mana yang menolak ikan di  depan mata"balas Joe sambil terus menerkan Nora yang telah baring menelentang untuk mereka meneruskan permainan pada petang tersebut. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 21 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

70. Nora Yang bergelora 2.0Where stories live. Discover now