Chapter 1

31 4 0
                                    

"BOBOIBOY!!!"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
_________________________________

Boboiboy perlahan-lahan membuka matanya, dia meringis sedikit sambil perlahan-lahan bangun duduk dan melihat sekelilingnya. Dia melihat sebuah taman yg tidak asing baginya seperti di Pulau Rintis kemudian melihat ke atas langit yg malam, dihiasi oleh bintang-bintang yg cantik.

"𝘗𝘶𝘭𝘢𝘶 𝘙𝘪𝘯𝘵𝘪𝘴? 𝘔𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘮𝘢𝘯𝘢 𝘢𝘬𝘶 𝘣𝘰𝘭𝘦𝘩 𝘢𝘥𝘢 𝘬𝘢𝘵 𝘴𝘪𝘯𝘪?"

Boboiboy bangun berdiri dan mula berjalan, mencari kelibat kawannya'' tapi dia tidak menjumpai satu bayang pun di situ. Dia mengeluh sedikit sambil meneruskan kakinya berjalan, tanpa sedar dia berjalan sehinggalah tiba di hadapan rumah atuknya, Tok Aba.

"𝘏𝘮𝘮? 𝘛𝘢𝘱𝘪 𝘬𝘦𝘯𝘢𝘱𝘢 𝘳𝘶𝘮𝘢𝘩 𝘵𝘰𝘬 𝘢𝘣𝘢 𝘯𝘪 𝘯𝘢𝘮𝘱𝘢𝘬 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘵𝘦𝘳𝘢𝘯𝘨 𝘥𝘢𝘯 𝘮𝘦𝘳𝘪𝘢𝘩 𝘫𝘦?" Fikir dia bila melihat rumah kayu itu yang biasanya sunyi sekarang terlihat terang dan meriah, seperti ada ramai orang di dalamnya.

Tiba-tiba, pintu rumah itu dibuka oleh seorang budak membuatkan Boboiboy matanya membesar dengan terkejut bila melihat budak itu seperti kuasa apinya iaitu Blaze. "𝘈𝘱𝘦𝘬𝘢𝘩..." Blaze yg berjalan keluar dari rumah itu pun segera berhenti bila dia melihat seorang budak bertopi oren berdiri kaku di hadapan rumah atok dia.

Blaze : Eh, siapa kau? Apesal muka kau sama dengan aku? Dan apa kau buat kat depan rumah atuk aku ni hah?

Boboiboy : Eh bukan! Sebenarnya aku...aku...

Boboiboy mula panik sedikit, tidak pasti mahu menerangkannya bagaimana dan yg paling penting bagaimana kuasa elemental dia boleh wujud di dunia ini. Manakala itu, Blaze hanya memandang budak topi oren itu dengan sedikit was-was sambil menyilangkan kedua tangannya.

Blaze : Jadi? Tenanglah, aku bukannya raksasa yg makan orang. Aku cuma nak tahu kenapa kau ada kat sini?

? : Blaze? Kau cakap dengan siapa kat luar tu?

Sekali lagi Boboiboy terkejut bila dia melihat satu lagi kuasa elementalnya muncul iaitu Gempa, adakah kemungkinan semua kuasa elementalnya memang wujud di dunia ini? Kalau betul, maknanya sekarang ini dia bukan berada di dunianya dan kemungkinan dirinya tidak wujud di dunia ini.

Blaze : Ni ha...aku pun tak pasti dari mana budak ni datang tapi muka dia sama dengan kita, Gempa. Kita ada kembar ke lapan ke, heheheh.

Gempa : Budak?

Gempa berjalan ke arah Boboiboy dan meletakkan tangannya lembut di atas bahu superhero bumi itu. "Kau oke? Kau sesat ke? Takpe, jom kita masuk dalam bincang sama-sama." Kata Gempa dengan sopan sambil dia menarik lengan Boboiboy masuk ke dalam rumah atoknya, Blaze juga ikut masuk dalam dan menutup pintu.

Manakala itu, Boboiboy hanya tersenyum kekok bila ditarik masuk oleh kuasa elementalnya sendiri. "𝘏𝘦𝘩𝘦𝘩...𝘵𝘦𝘳𝘣𝘢𝘭𝘪𝘬..."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
_________________________________

"Lebih baik kau bagitau kitorang sekarang di mana Boboiboy! Kalau tak, nahas kau aku kerjakan!"

Jerit Fang dengan amarah pada alien yg telah membuatkan kawan orennya hilang. Sekarang mereka semua sudah berada di station TAPOPS di mana empat superhero itu sedang menyoal alien yg berada dalam sel tahanan, alien itu hanya tergelak sinis pada Fang.

Alien : Heheheh, kau tidak akan berjumpa dengan budak bumi itu lagi kerana aku sudah teleportkan dia ke dunia yg sangat jauh dan berbeza.

Fang : Apa maksud kau hah?!

Gopal : Dey! Bagitau jelah kat mana kawan baik aku sekarang sebelum aku tukar kau jadi nangka basi!

Yaya&Ying : Dunia berbeza...

Alien : Yaa, dunia berbeza di mana korang semua takkan dapat bertemu lagi dengan Boboiboy! Hahahahaha!!

Keempat superhero itu hanya mampu melihat alien ungu itu ketawa terbahak-bahak, apa yg mereka harapkan sekarang ini ialah berharap Boboiboy tidak apa-apa dan selamat.

_________________________________

Manakala itu, di sisi Boboiboy...

Blaze : APA?!!

Taufan : BIAR KEBENARAN?!

Thorn : Jadi, kau ditinggalkan oleh mak ayah kau sendiri...? Hisk hisk...sangat kasihan🤧...

Boboiboy hanya tersenyum sengih pada TTM itu, berasa sedikit pelik bila melihat kuasa-kuasa elementalnya itu berperangai seperti ini. "𝘑𝘢𝘥𝘪, 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘯𝘪 𝘬𝘦 𝘴𝘪𝘧𝘢𝘵 𝘬𝘶𝘢𝘴𝘢-𝘬𝘶𝘢𝘴𝘢 𝘦𝘭𝘦𝘮𝘦𝘯𝘵𝘢𝘭 𝘢𝘬𝘶 𝘺𝘨 𝘴𝘦𝘣𝘦𝘯𝘢𝘳? 𝘏𝘢𝘪𝘩...𝘵𝘦𝘳𝘣𝘢𝘪𝘬, 𝘩𝘦𝘩𝘦𝘩." Boboiboy hanya tergelak kecil sambil melihat mereka semua, dia menipu tentang keadaan dirinya yg sebenar kerana tidak mahu merisaukan dan menyusahkan mereka. Dia juga dapat mengetahui yg ketujuh kuasa elementalnya ini ialah saudara dan mereka terlihat sangat rapat antara sesama mereka.

Boboiboy : Heheh, jadi urh...mana tok aba?

Gempa : Tok aba takde kat sini, dia pergi bercuti dengan ayah kami dekat Langkawi.

Boboiboy : ...ayah?

Blaze : Yup, tapi kitorang tak rapat sangat dengan ayah sebab dia asyik suruh kitorang berdikari dan abaikan kami seperti anak pungut.

Thorn : Ish ish ish, tak patut tak patut...

Solar : Kalau dia balik pun, bukannya luangkan masa dengan kitorang pun tapi ceramah macam tak cukup kertas. So annoying...dia ingat dia siapa? Bos syarikat?

Taufan : Betul betul betul!

Thorn : Tapi, ayah memang kerja sebagai bos di syarikat besar kan?

Gempa : Korang...sudah-sudahlah tu...

Boboiboy hanya senyap melihat mereka semua, nampaknya di dunia ini pun ayah dia tidak selalu bersama dengannya tapi dia faham dengan keadaan ayahnya yg sebagai duta jadi tidak berapa kisah walaupun dia sentiasa berharap yg Amato berada di sisinya selalu. "𝘈𝘺𝘢𝘩..."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
𝘛𝘰 𝘉𝘦 𝘊𝘰𝘯𝘵𝘪𝘯𝘶𝘦...

⚡Meet The Elementals⚡Where stories live. Discover now