"BANGUN SEMUA!! KITA DAH LAMBAT PERGI SEKOLAH!!"Mata Boboiboy terbuka luas bila dia mendengar suara jeritan lalu terjatuh dari sofa. Kerana dia tidak mempunyai tempat untuk pergi, para elemental itu dengan senang hati mempelawanya untuk tinggal bersama mereka.
"𝘈𝘥𝘶𝘩...𝘬𝘦𝘱𝘢𝘭𝘢𝘬𝘶..." Boboiboy mengusap pelan kepalanya yg terhantuk sedikit di lantai sebelum bangun berdiri dan melihat Gempa yg sedang menuruni tangga dengan sedikit panik di wajahnya.
Gempa : Boboiboy! Boleh kau tolong kejutkan yg lain?! Aku kena buat sarapan dulu!
Boboiboy : Ah, oke oke...
Gempa : Terima kasih!!
Boboiboy hanya tergelak kecil bila melihat Gempa berlari ke arah dapur untuk membuat sarapan. Tanpa buang masa lagi, dia mula menaiki tangga untuk mengejutkan para elemental yg ajaibnya masih tidak bangun selepas jeritan Gempa tadi. "𝘋𝘢𝘩𝘴𝘺𝘢𝘵 𝘣𝘦𝘵𝘶𝘭 𝘥𝘪𝘰𝘳𝘢𝘯𝘨 𝘯𝘪 𝘵𝘪𝘥𝘶𝘳...𝘮𝘦𝘴𝘵𝘪 𝘵𝘪𝘥𝘶𝘳 𝘮𝘢𝘵𝘪 𝘵𝘢𝘬 𝘪𝘯𝘨𝘢𝘵 𝘥𝘶𝘯𝘪𝘢 𝘯𝘪..."
Pertama, Boboiboy membuka pintu bilik yg ada lambang tanah, petir dan angin yg semestinya bilik trio ori. "Halilintar! Taufan! Bangun, korang dah lambat pergi sekolah lah!"
Taufan : Hmhh...5 minit lagi...5 minit...
Taufan menarik selimutnya lagi dan meneruskan tidur manakala Halilintar pula sudah bangun dari katil sambil meregangkan sedikit tangannya ke atas sebelum mengambil tualanya dan masuk ke dalam bilik air untuk mandi.
Boboiboy : Hehehe, terbaik...sekarang ke bilik seterusnya!
_________________________________
Beberapa minit kemudian, para elemental semuanya sudah bersiap untuk berangkat ke sekolah.
Boboiboy : Whoah, bergaya jugak eh korang semua walaupun dalam uniform sekolah je heheheh.
Solar : Heh, itu dah semestinya✨! Amacam? Aku nampak lagi handsome kan dari si kilat tu an? Hahahah!
Hali : Ceh, perasan. Sekurang-kurangnya aku lagi popular dari kau, lampu suluh.
Solar : Apa kau cakap?!
Bla&Tau : Gaduh! Gaduh!
Ice : Korang ni...cubalah matang sikit...
Thorn : Go go Solar! Teruskan lagi! Bukalah hatimu!!
Boboiboy : Hehehe, terbaik...
Selepas drama pagi itu sudah habis, mereka bertujuh itu melambaikan tangan pada Boboiboy sebelum keluar pergi ke sekolah. Boboiboy hanya tersenyum sambil melambaikan tangannya balik pada mereka dan suasana rumah itu menjadi sunyi.
"𝘚𝘦𝘬𝘢𝘳𝘢𝘯𝘨...𝘣𝘢𝘪𝘬 𝘢𝘬𝘶 𝘤𝘶𝘣𝘢 𝘤𝘢𝘳𝘪 𝘫𝘢𝘭𝘢𝘯 𝘶𝘯𝘵𝘶𝘬 𝘣𝘢𝘭𝘪𝘬 𝘬𝘦 𝘥𝘶𝘯𝘪𝘢 𝘢𝘴𝘢𝘭 𝘴𝘦𝘮𝘶𝘭𝘢. 𝘈𝘬𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘣𝘰𝘭𝘦𝘩 𝘣𝘦𝘳𝘢𝘥𝘢 𝘭𝘢𝘮𝘢2 𝘬𝘢𝘵 𝘴𝘪𝘯𝘪!" Boboiboy segera cuba hubungi kawannya2 melalui jam kuasanya tapi tidak dapat. "𝘍𝘢𝘯𝘨! 𝘠𝘢𝘺𝘢! 𝘠𝘪𝘯𝘨! 𝘎𝘰𝘱𝘢𝘭! 𝘖𝘤𝘩𝘰𝘣𝘰𝘵! 𝘏𝘢𝘪𝘴𝘩, 𝘬𝘦𝘯𝘢𝘱𝘢 𝘢𝘬𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘥𝘢𝘱𝘢𝘵 𝘩𝘶𝘣𝘶𝘯𝘨𝘪 𝘥𝘪𝘰𝘳𝘢𝘯𝘨 𝘯𝘪? 𝘛𝘢𝘬𝘬𝘢𝘯𝘭𝘢𝘩 𝘢𝘬𝘶 𝘢𝘬𝘢𝘯 𝘵𝘦𝘳𝘱𝘦𝘳𝘢𝘯𝘨𝘬𝘢𝘱 𝘬𝘢𝘵 𝘴𝘪𝘯𝘪 𝘴𝘦𝘭𝘢𝘮𝘢𝘯𝘺𝘢..."
Boboiboy mengeluh sedikit kemudian melihat sekeliling rumah kayu itu, semuanya hampir serupa dengan rumah tok aba di dunianya cuma rumah ini bersepah sedikit kerana diduduki oleh 7 saudara kembar. "𝘛𝘢𝘬 𝘴𝘢𝘯𝘨𝘬𝘢, 𝘢𝘬𝘶 𝘥𝘢𝘱𝘢𝘵 𝘣𝘦𝘳𝘫𝘶𝘮𝘱𝘢 𝘥𝘦𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘬𝘶𝘢𝘴𝘢2 𝘦𝘭𝘦𝘮𝘦𝘯𝘵𝘢𝘭 𝘢𝘬𝘶 𝘴𝘦𝘯𝘥𝘪𝘳𝘪 𝘬𝘢𝘵 𝘴𝘪𝘯𝘪...𝘵𝘦𝘳𝘢𝘴𝘢 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘢𝘥𝘢 𝘳𝘢𝘮𝘢𝘪 𝘢𝘥𝘪𝘬-𝘣𝘦𝘳𝘢𝘥𝘪𝘬 𝘱𝘶𝘭𝘢..."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
☾︎Manakala itu, di akademi Pulau Rintis...☽︎Yaya : Ahahahahaha! Korang semua terlajak tidur ke? Muka korang semua dah macam panda dah aku tengok! Hahahahahah!!"
☞︎︎︎ 𝔻𝕒𝕝𝕒𝕞 𝕕𝕦𝕟𝕚𝕒 𝕥𝕖𝕣𝕓𝕒𝕝𝕚𝕜 𝕚𝕟𝕚, 𝕡𝕖𝕣𝕤𝕠𝕟𝕒𝕝𝕚𝕥𝕚 𝔽𝕒𝕟𝕘, 𝕐𝕒𝕪𝕒, 𝕐𝕚𝕟𝕘 𝕕𝕒𝕟 𝔾𝕠𝕡𝕒𝕝 𝕥𝕦𝕣𝕦𝕥 𝕓𝕖𝕣𝕦𝕓𝕒𝕙. 𝕊𝕖𝕡𝕖𝕣𝕥𝕚 𝕕𝕒𝕝𝕒𝕞 𝔹𝕠𝕓𝕠𝕚𝕓𝕠𝕪 𝕞𝕦𝕤𝕚𝕞 2 𝕖𝕡𝕚𝕤𝕠𝕕𝕖 7. ☜︎︎︎
Fang : Haihh...datang lambat pun korang semua masih bergaya.
Gopal : Heh! Aku lagi bergaya✨.
Solar : Ehem ehem! Siapa kata kau lagi bergaya hah? Nak aku bagi ular kat kau ke?
Ying : Ular? Mana ular?! Mama, tolong!!
Ying terus berlari bersembunyi ke belakang Ice kerana dia selesa dengan pola bear itu. Ice pula hanya sigh, tidak layan dengan gadis cina itu dan teruskan tidur dengan kedua matanya terbuka.
Blaze : Macam manalah si Ice ni boleh tido dengan mata terbuka eh? Aku cuba tak jadi pun! Tetap kantoi juga dengan cikgu papa!
Taufan : Hmm...kau kurang hensem kot.
Thorn : Tapi muka kita semua sama je kan?
Ketiga prankster itu hanya memandang satu sama lain sebelum tergelak ketawa bersama2. Halilintar yg duduk di meja belakang hanya tersenyum kecil melihat tingkah laku adiknya2 itu kemudian menoleh ke arah Gempa yg duduk di sebelahnya.
Hali : Gem, kau rasa oke ke tinggalkan dia sorang2 kat rumah atok tu?
Gempa : Maksud kau, Boboiboy? Jangan risaulah, lagipun aku tak rasa yg dia ada niat jahat kat kita semua.
Hali : Hm, oke. Aku pun rasa macam tu juga...cuma pelik sikit kenapa muka dia sama macam kita. Mungkinkah dia...
"Cikgu datang! Cikgu datang!"
Fikiran Halilintar terhenti seketika bila cikgu Papa masuk ke kelas untuk mengajar. Kemudian dia terdengar Gempa membisik sedikit kepadanya. "Jangan fikir sangatlah pasal Boboiboy tu oke? Aku rasa muka dia cuma kebetulan sama je dengan kita."
Mendengar itu dari adik keduanya, dia hanya tersenyum kecil sambil menutup matanya seketika. Mungkin betul apa yg Gempa baru katakan tadi, dia berfikir terlalu banyak. "𝘉𝘦𝘵𝘶𝘭 𝘬𝘢𝘵𝘢 𝘎𝘦𝘮𝘱𝘢, 𝘢𝘬𝘶 𝘧𝘪𝘬𝘪𝘳 𝘣𝘢𝘯𝘺𝘢𝘬 𝘴𝘢𝘯𝘨𝘢𝘵..."
_________________________________
Manakala itu di sisi Boboiboy... disebabkan dia tidak dapat menghubungi kawannya2 dan mula berasa bosan, dia bercadang untuk keluar berjalan-jalan.
"𝘏𝘮𝘮...𝘴𝘦𝘬𝘢𝘳𝘢𝘯𝘨 𝘯𝘪 𝘢𝘬𝘶 𝘯𝘢𝘬 𝘱𝘦𝘳𝘨𝘪 𝘬𝘦 𝘮𝘢𝘯𝘢 𝘦𝘩? 𝘛𝘰𝘬 𝘢𝘣𝘢 𝘣𝘦𝘭𝘶𝘮 𝘣𝘢𝘭𝘪𝘬 𝘥𝘢𝘳𝘪 𝘣𝘦𝘳𝘤𝘶𝘵𝘪 𝘭𝘢𝘨𝘪 𝘫𝘢𝘥𝘪 𝘬𝘦𝘥𝘢𝘪 𝘬𝘰𝘬𝘰𝘵𝘪𝘢𝘮 𝘵𝘶𝘵𝘶𝘱..."
Sedang dia berjalan sambil berfikir, tiba-tiba terdengar sebuah letupan kuat tidak jauh dari tempat diri berdiri. Boboiboy terkejut dan segera melihat di mana punca letupan itu berlaku, matanya segera membesar bila dia melihat asap tebal mula keluar dari sebuah tempat iaitu sekolah!
"Sekolah?!! Aku...aku kena selamatkan diorang sekarang!!"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
To Be Continue...
YOU ARE READING
⚡Meet The Elementals⚡
Fiksi PenggemarBoboiboy menyelamatkan kawannya² dari ditembak oleh musuh menyebabkan dia hilang dan terdampar di dunia di mana dia bertemu dengan kuasa² elementalnya yang hidup harmoni sebagai keluarga, tiada kuasa dan tiada alien² jahat. P/S : Boboiboy hanya mili...