*Joost Klein*
Ochroniarz mocno trzymał moje ramię, gdzieś mnie prowadząc. Razem z dwoma innymi mężczyznami
i moim menadżerem weszliśmy do pomieszczenia na zapleczu.Kazano mi usiąść, więc to zrobiłem,
a Lars usiadł obok mnie.Byłem przerażony i zdezorientowany. Stres wbijał mi się do głowy jak gwoździe.
Spodziewałem się, że jeden z mężczyzn usiądzie, jak jego towarzysz, jednak on uderzył otwartymi dłońmi w stół.
Górował zaraz nade mną, mierząc mnie wściekłym i pogardliwym spojrzeniem.
-Chce pan skandalu?- zapytał unosząc głos. Zacisnął pięści na brzegu stołu- chce pan zniszczyć Eurowizję?
Ostatnie słowa uderzyły we mnie mocno. Odebrały mi głos.
Moim marzeniem zawsze było dostać się na Eurowizję, zaśpiewać
i zatańczyć na scenie.Nie ją niszczyć.
-Nie mam pojęcia, o czym pan mówi- przemówiłem w końcu. Przebrałem ten sam wściekły wyraz twarzy co on.
Spojrzałem na Matta, potem znowu na mężczyznę.
-Nie rozumiem, dlaczego tu jestem- pokręciłem głową- Co się stało?
-Uderzył pan kobietę- wycedził przez zaciśnięte zęby- dziennikarkę Helen Visser.
Moje oczy szeroko się otworzyły,
a ciało zlało się zimnym potem.-Nie, nie, nie, nie- znów pokiwałem głową na boki w zaprzeczeniu- to kompletnie nie tak- nachyliłem się, kładąc łokcie na stole- nie uderzyłem jej. Tylko ją odepchnąłem, bo zaczęła mnie ciągnąć.
-Czyli przyznaje się pan, że podniósł na nią rękę?
-Nie- zaprzeczyłem kategorycznie- odepchnąłem ją. To wszystko.
-Według niej i świadka zamachnął się pan w jej kierunku.
-Proszę pana- wtrącił się Lars- Wszystko było nagrywane. Cała ta sytuacja została nagrana kamerą tej kobiety.
-A pan niech się nie odzywa, bo ciebie tam nie było- warknął.
-On ma rację- stanąłem w obronie przyjaciela.
Dalsze tłumaczenia nie przyniosły żadnego skutku.
Zadzwonili po policję.
Lars poszedł dalej z nimi dyskutować, ale ja zostałem sam w pokoju.
Wpatrywałem się w ścianę, nie mogąc uwierzyć, w to, co się właśnie stało.
Chciałem płakać i krzyczeć, ale zacisnąłem zęby z całej siły, tłumiąc emocje.
Na przesłuchaniu z policją pojawiła się też owa Helen Visser.
Nie potrafiłem na nią patrzeć. Raz się do tego zmusiłem. Patrzyła na mnie
z nienawiścią, choć to ja powinienem obdarzyć ją takim spojrzeniem.Od czasu do czasu widziałem tez wzrok drugiej dziewczyny, chyba jej siostry, bo były bardzo do siebie podobne.
Jej oczy były smutne
i zaczerwienione, ciągle je pocierała, by pozbyć się łez.Stała oparta o ścianę, obok wyjścia,
z dala od nas, próbując ukryć się w sobie.Gdy temat zaczął schodzić na świadka i kamerę, wymknęła się
z pomieszczenia.Szczęka lekko mi opadła.
Zszokowany patrzyłem na zamykające się drzwi.
Przesłuchanie trwało jeszcze półtorej godziny. Ustalono, że będzie toczyć się rozprawa w Amsterdamie, przez to, że oboje pochodzimy z tego miasta
w Holandii.Jeszcze długo po burzliwej rozmowie siedziałem w moim niebieskim garniturze na zapleczu.
Poprosiłem Larsa, aby zostawił mnie samego.
Wcisnąłem słuchawki w uszy.
Wbijałem oczy w punkt na białej ścianie.
Łzy zebrały mi się pod powiekami.
Podkuliłem nogi pod brodę i objałem je ramionami, chowając głowę
w kolanach.Zacząłem płakać, jak mały chłopczyk.
Przepraszałem w myślach rodziców. Błagałem, aby to wszystko się skończyło i okazało jednym wielkim, nieśmiesznym żartem.
Ale nie, bo po jakimś czasie ktoś przyszedł, a ja szybko i panicznie starłem łzy z twarzy. Osoba oznajmiła, że muszę wyjść.
Pozbierałem się z podłogi.
Szedłem ze spuszczoną głową.
-Hej, Joost- ktoś złapał mnie za ramię. Podniosłem oczy i zobaczyłem zmartwioną twarz Apsona.
Bez słowa mnie przytulił, obejmując silnymi ramionami.
-Siedziałeś tam pół dnia- powiedział mi cicho.
-Mam dość. Wywalą mnie.
-Bądź dobrej myśli- odsunął się
i poklepał mnie po ramieniu. Zmusiłem się do uśmiechu na jego pocieszający gest.Włączyłem telefon, który od rana leżał wyciszony w mojej kieszeni.
Była dwudziesta pierwsza.
A to oznaczało, że siedziałem na zapleczu osiem godzin.
CZYTASZ
Uratuję Cię |Joost Klein
FanfictionHelen to popularna dziennikarka, która swoimi wywiadami z celebrytami podbija internet i zdobywa miliony wyświetleń na wielu platformach. Z pomocą Noor- młodszej siostry, przeprowadza wywiady z uczestnikami Eurowizji, w tym z Joosttem Kleinem. Kto...