⋆˙ Who R u?

11 1 0
                                    

14.2.2023, Seoul

Roseanne Park
Seorang gadis berumur 17th sedang berjalan ke halte bus untuk menuju ke sekolahnya.

Ini hari pertama ketiga buat kesemua siswa dan siswi Seoul High School kembali ke sekolah setelah libur selama sebulan.

Berbalik kepada gadis tadi,
Roseanne atau lebih dikenali sebagai 'Rose' adalah seorang gadis yang lahir di keluarga yang boleh dibilang agak berpengaruh di Australia, tempat kelahiran gadis itu. Bercakap tentang keluarga, kedua ibu bapa Rose menetap di Australia atas sebab pekerjaan, gadis itu menetap di Seoul,Korea kerana ingin menamatkan pelajarannya di sana. Gadis itu menetap di sebuah rumah yang ditinggalkan oleh ayahnya, dia tidak berseorangan, gadis itu masih ditemani oleh asistan peribadi yang diarahkan ayahnya untuk menjaga Rose selama di Korea.

"La lala laa hm mhmm" Rose bersenandung kecil sambil berjalan menuju ke halte bus. Bukannya tidak mempunyai asistan yang bisa antarnya ke sekolah tetapi gadis itu berkali2 menolak tawaran asistannya itu untuk diantarkan

Sebenarnya gadis itu cukup risih dengan kehadiran asistan yang diarahkan oleh ayahnya itu. Bukannya tidak bersyukur dengan kehadirannya itu cuma dia ingin cuba hidup sendiri tanpa bantuan daripada sesiapa, dia ingin berdikari. Wkwk yang benar

Skip.
07,30 AM

Rose sudah telat 10 minit.

"Huh gara2 bus ak jadi telat kan" gumam gadis itu perlahan. Kini dia sedang melaksana lari 2 pusingan keliling padang.

Setelah selesai berlari, dia kembali ke kelasnya. Ternyata kelasnya sedang jamkos.
Kakinya melangkah masuk ke dalam kelas dan menuju ke tempat duduknya.

Eh!

Rose berbalik menuju ke salah satu meja rakannya, Mina.

"Siapa dia?" Tanya Rose selapas melihat seorang lelaki yang sedang tidur di meja samping Rose.

"Oh dia, namanya Jeon Jungkook. Siswa baru yang masuk tadi"

"Tambahan, dia ganteng cuma dingin aja kelakuannya" sela rakannya yang satu lagi, Jane

"Jeon jungkook?"

Lalu Rose kembali melangkah kaki menuju ke mejanya. Tibanya di meja, dia meletakkan beg di kerusi lalu duduk dengan perlahan agar pergerakan nya tidak mengganggu tidur teman mejanya yang baru itu.

Rose melamun ke arah lelaki yang sedang tidur itu agak lama dan tanpa dia sedar lelaki itu perlahan2 bangun dari tidurnya.

"Jeon Jungkook?" Tanya Rose itu

Jungkook memandang ke arah Rose dan memasangkan muka bigungnya.

Kenapa dengan gadis itu? Kenapa menyebutkan namanya tiba2? Aneh.

Jungkook tidak membalas, dia malah kembali tidur.

What!!?
Sungguh tidak sopan, bagaimana bisa lelaki itu mengabaikan Rose, Roseanne gadis yang dikejar2 para lelaki!!? Gadis bersurai blonde dengan senyuman manis yang diidamkan oleh semua lelaki di sekolah itu!!?

"Menyebalkan" gumam gadis itu perlahan, cukup perlahan tetapi tetap didengari oleh lelaki di sebelahnya itu.

"Aku mendengarkan mu" balas lelaki itu dengan mata yang masih terpejam.

__

10,30, Rehat

"Lo udah ngobrol sama anak baru itu oci?" tanya Mina kepada Rose, Oci nama panggilan Rose ya.

"Kenapa tanya gw?" tanya Rose kembali kepada Mina.

"Ya lu kan duduk sebelahnya" ucap Mina sambil mengupas pisang yang dibeli di kantin sekolah

"Ga, dingin amat tuh cowok" jelas Rose singkat

"Nah kan apa gw bilang, dingin cok" sergah Jane tiba2 di belakang Rose.

"Yaelahhh kaget gw" marah Rose, mana tidaknya Jane tiba2 datang sergah mereka.
"Nih macaroni lu" ucap Jane sambil menyerahkan macaroni titipan Rose

"Makaciii Jane kuu" balas gadis itu sambil memasang muka imutnya

"Makaciii Jane kuu" balas gadis itu sambil memasang muka imutnya

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


ᡣ𐭩˙ᵕ˙ ᰔᩚ

Tbc :D

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: 6 days ago ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

About UsTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang