PLASH!!"auhk,auhk"basah kuyup Gabriella apabila badanya disimbah oleh air cool water.
"lah hidup lagi kau? Aku ingatkan dah mati"kata lelaki itu sambil tersenyum sinis.
Gabriella rasa seperti mahu menangis apabila melihat senyuman lelaki yang tidak dikenalinya itu.
"a-wak siapa? Kita kenal ke? Kenapa awak culik saya?" bertalu-talu soalan diajukan kepada lelaki tinggi lampai itu.
"herm banyak sangatlah soalan kau ni. Tapi takpa,mari sini aku tolong jawabkan satu persatu soalan kau tu" jawab lelaki itu sambil meragut dagu Gabriella supaya melihat ke dalam matanya.
"first, aku Noah Xander ketua kepada BlackLion. Maybe kau tak tahu,apa itu BlackLion. Tapi aku rasa kau tak perlu tahu. And second aku kenal kau tapi kau tak kenal aku. And the last one aku culik kau sebab nak balas DENDAM!!!"
PANG!!
Kepala Gabriella terteleng ke kiri apabila pipi kanannya ditampar oleh lelaki dihadapannya ini sehingga bibirnya terkoyak dan pipinya terasa kebas. Inilah kali pertama dalam hidupnya dia ditampar sebegitu kuat oleh seorang lelaki yang tidak dikenalinya.
"a-pa mak-maksud en-cik sa-saya ta-k fa-ham?" tergagap2 Gabriella apabila melihat lelaki tinggi lampai dihadapannya ini memandangnya dengan muka merah menyala dan urat tangannya muncul.
Gabriella menelan air liurnya apabila pipinya dicengkam oleh jejakan bermata ember tersebut.
"kau jangan buat2 taktahu la Gabriella!! Kau tahu tak disebabkan kau satu2nya adik perempuan aku mati kau faham tak!!!" tengking lelaki itu dihadapan wajahnya Gabriella.
"saya ta-k ke-nal ad-adik en-cik" bangkang Gabriella apabila dirinya dituduh membunuh adik perempuan lelaki itu,sambil mengalirkan air matanya.
"sial la perempuan ni!!!" tanpa berfikir panjang Noah memijak perut Gabriella dan,menyepak badannya Gabriella sehingga, wanita itu memuntahkan darah akibat sepakkan dan tendangan Noah yang terlalu kuat baginya yang hanya perempuan yang lemah.
"en-cik sa-sakit" rengek Gabriella sambil mengeluarkan air matanya. Dah la dia belum makan daripada semalam kerana dia berpuasa ganti.
"kau diam la perempuan!! Perempuan siall!! Kau dah bunuh adik aku la bangsat!!" maki lelaki itu sambil menyepak dan memijak perut Gabriella sehingga ada orang yang merempuh bilik tersebut.
"Ya Allah,Noah kau gila ke apa haah!!? Ingat Allah Noah dia tu perempuan,ikutnya kita sebagai lelaki melindungi bukan menyakiti" kata Austin sambil memeluk kawan baiknya itu. Dia baru sahaja sampai ke Malaysia beberapa menit lepas tetapi tiba2 sahaja dia mendapat mesej daripada anak buahnya Noah,yang mengatakan Noah mendera orang, tidak pula dia sangka bahawa Noah akan mendera seorang kaum hawa.
Selama dia mengenali Noah lelaki ini sangat menghormati seorang perempuan lagi2 ibunya.
"betina ni dia dah bunuh adik aku Austin! Dia bunuh adik aku tapi dia taknak mengaku!" jawab Noah sambil mahu melangkah ke arah Gabriella tetapi sempat dihalang oleh Austin.
"dah2 jom keluar,kita bincang dekat luar"ajak Austin dia tidak mahu melihat Noah menyakiti kaum hawa yang agak lemah berbanding kaum adam seperti mereka.
"NO!!, aku takkan keluar selagi betina ni tak mengaku,dan selagi tu aku akan seksa dia!! Betina sial!!" jerit Noah sambil mahu merungkaikan pegangan Austin di badannya tapi tidak berjaya kerana pegangan itu terlalu kuat.
"NOAH!! stop it! kau ni gila ke apa ha? Aku cakap kita bincang dekat luar kan. Dah jom" tanpa menunggu waktu yang lama Austin menarik tangan Noah untuk keluar daripada bilik itu. Sebelum keluar daripada bilik itu Austin sempat mengerling kearah gadis yang bernama Gabriella itu. Muka itu seakan2 familiar dengannya. Tetapi dia tidak dapat mengecam siapakah wanita itu.
Noah duduk diatas sofa empuk miliknya diikuti oleh Austin.
"Kau buat apa ni Noah? Kau memang dah siasat betul2 ke,yang memang perempuan tu dalang disebalik kes ni?" tanya Austin kerana dia sedikit agak terkejut dengan dalang kes ini kerana adik sahabatnya mati akibat dirogol dan dianiayai, dan ini tak mungkin kerja seorang perempuan.
"ye aku dah siasat betul2 asal? Kau tak percaya aku ke?" tanya Noah kepada sahabatnya Austin dek kerana kerana Austin tidak berapa yakin dengan jawapannya.
"tak, bukannya aku tak percaya kau tapi, kau kena serahkan hal ni dekat polis bukannya buat sendiri, kau fahamkan maksud aku? "
Noah hanya mendiamkan diri,tapi mendiamkan diri bukan bermakna dia akan melepaskan Gabriella bergitu sahaja kerana dia yakin adiknya dibunuh oleh gadis muda itu.
"aku nak kau jangan kacau perempuan tu,selagi Alv tak balik, sebab dia ada hak keatas kes ni sebab Nayra tu isteri dia" kata2 Austin membuatkan dia keliru akan situasi sekarang apa yang perlu dia lakukan?
"RISSA!! kau ada nampak Gab tak? Daripada tadi aku cari dia tapi tak jumpa2 juga penat laa" kata Daisy sambil menghirup udara segar yang baharu untuk mengumpulkan oksigennya kembali.
"ehh,haah la aku tak nampak la pulak dia harini" pelik selalunya dia yang awal ada dekat sini tapi harini tak ada pun.
"dia ada mesej kau tak Rissa? Sebab selalunya dia akan cakap 'goodmorning' dekat aku tapi harini takde pun bila aku massege dapat double tick aje" tanya Daisy,sebab dia pelik jaranglah kalau Gab tak mesej diaorang berdua. Kalau tak mesej pagi mesti tengahari tapi harini takde satu pun mesej daripada Gabriella.
"eh sama la aku pun takde selalunya dia call atau mesej aku untuk gerakkan aku bangun subuh, tapi harini takade"
"hermm, eh semalam kau nampak apa dekat jalan belakang tu?"tanya Rissa kepada Daisy
"ouhh, tu kereta orang mana tah maybe tu kereta abang Austin sebab dia balik harini"jawab Daisy sambil meminum air mineralnya.
"ouhh, eh serius la abang Austin kau dah balik?!! Dia hensem tak? Sado tak? Dekat badan dia ada ro-"tak sempat Rissa mahu menghabiskan ayatnya Daisy sudah menyumbat roti yang dibawanya tadi.
"ish banyak la kau punya roti. Manalah aku tahu bukannya aku kelebek dia satu badan, yang kau tanya ni dah kenapa? Nak kena sepak sampai terabur gigi ke?"tanya Daisy dalam nada cemburu.
"heleh, kau tanya sikit pun emo, aki saje je tanya nak bagi kau jelouse"yaa dia tahu Daisy memang menyukai abang tiri sulangnya itu daripada awal perkenalan mereka walaupun abang tirinya itu dingin dengannya.
"eee,sapa yang jelouse? Tak hamak la"jawab Daisy sambil mengibas2 rambut caramel miliknya itu ke kiri dan ke kanan.
"ouh, kalau macam tu bagi dekat aku la abang kau tu"saje nak test cemburu tak peah sorang ni.
"ishh mana boleh itu laki wa punya lu pigi dekat kawan dia lai2"halau Daisy sambil membuat isyarat tangan.
"sapa2 kawan abang kau yang mana?"tanya Rissa teruja.
"entah taktahu"jawapan ringkas itu membuatkan Rissa rasa nak koyak2 aje mulut kawannya yang sorang nih.
"eh2 muka kau merah la panas ekk?, takpa2 jom balik rumah aku dulu, nak tak?"pujuk Daisy dan ada sedikit perlian di pujukannya itu.
"taknakla, daddy aku tak bagi aku keluar lama2 lepas kejadian aku kena culik 3tahun lepas,takut kena lagi sekali"jawab Carlissa sambil menunduk,ya kejadian itu membuatkan dirinya takut bersendirian disebabkan itulah dia selalunya akan mengajak Gabriella untuk menemaninya. Semalam pun dia balik ke villa Dato'sri Carlisso iaitu ayahnya.
"hermm, takpala jom balik nanti abang2 aku cari pulak"ajak Daisy sambil menarik tangan Carlissa untuk berjalan pergi bersamanya.
HAPPY READING💅🏼❤
JIKA ADA KESILAPAN BOLEH BAGITAHU OKAYY!!
NAH BUNGA DARIPADA AWIN UNTUK READERS2 🌷✨
YOU ARE READING
Noah Xander(OG)
General Fictionkisah ini berlaku sebelum Alvien Mikhael dan Clarissa Eryna bertemu dan bekas isteri Mikhael telah meninggal dunia ketika ini Cerita ini berkait rapat dengan Unexpected Love dan Bidadari Milik Si Duda. BACA JA YANG MANA2 DULU‼️🌷 Noah Xander X Made...