Bismillahirrahmanirrahim
Tengku Ameera membantu Shuhada meletakkan pinggan serta makanan yang sudah siap masak bersama sama pagi tadi.
"Meera.. Pergi panggil Affan dengan anak anak kamu tu." Arah Kak Shuhada.
Tengku Ameera menganggukkan kepalanya serta dia melangkah ke arah bilik mereka.
Tengku Ameera tersenyum melihat suaminya yang masih lena. Dia berjalan dengan perlahan dan mengehempap kan badanya di atas badan Tengku Affan.
"Affannn.. Angunn... Afffannnn angunnnn..." Kata Tengku Ameera sambil mencubit pipi Affan.
Tengku Affan yang merasa tidurnya terganggu dia membuka matanya dengan perlahan.
"Babygirl.. Kenapa duduk atas badan Affan humm.." Kata Affan sambil mencium pipi gebu itu.
Tengku Ameera senyum dan meletakkan kepalanya didada Tengku Affan.
Tengku Affan menepuk perlahan badan isterinya. Awal sangat bangun. Ini bukan waktu isterinya bangun. Dia perlu bangun.
Kedengaran dengkuran halus ditelinga Affan. Dia menangkat kepalanya sedikit dan melihat isterinya sudah lena di dakapannya.
"Bertuah punya budak-" Tak sempat Tengku Adham membebel. Tengku Affan membuat isyarat bahawa isterinya sedang tidur.
Tengku Adham menganggukkan kepalanya.. Dan membuat isyarat supaya turun kebawah. Tengku Affan membuat isyarat tanda okey.
--------------------------------------------------
Mereka semua menunggu kehadiran Tengku Affan dan Tengku Ameera.
"Maaf lambat. Baru bangun." Kata Tengku Affan.
Shuhada memandang Affan dan melihat dibelakang. Kemana adik iparnya.
"Mana Meera?" Soal Kak Shuhada.
Tengku Affan yang meletakkan nasi goreng di pinggan memandang Kak Shu seketika.
"Meera dia tidur. Awal betul dia bangun.. Padahal Affan yang selalu bangun dulu sebelum dia." Kata Affan.
Kak Shu menganggukkan kepalanya.
"Haah Affan. Pagi subuh tadi dia bangun. Akak dengan abang siap solat terkejut kami tengok dia dah ada depan pintu." Cerita Kak Shuhada.
Affan menggelengkan kepala. Ada ada sahaja isterinya. Dari dulu hingga sekarang tak pernah berubah. Comel.
"Kau nak terus pergi kerja ke?" Soal Tengku Adham.
Tengku Affan menganggukkan kepalanya.
"Haah. Nanti kau cakap je lah kat Ameera tu.. Lepastu ingat lepas balik kerja nak ambik twins dekat rumah papa. Lama pulak diaorang duduk sana." Kata Tengku Affan.
Tengku Adham menganggukkan kepalanya.
"Nanti ambik anak aku sekali. Mereka tuu.. Kalau dah duduk rumah papa.. Macam macam papa manjakan mereka tu." Kata Tengku Adham.
Tengku Affan menganggukkan kepalanya sahaja sambil meneruskan suapan beliau.
--------------------------------------------------
Tengku Ameera mengeliatkan sedikit badanya. Dia meraba raba sekeliling.
Kosong
Tengku Ameera bangun dari tempat pembaringannya dan menuju ke dapur.
Dilihat Kak Shuhada ada di dapur terus Ameera menghampiri wanita itu.
"Atak?" Panggil Tengku Ameera.
Shuhada tersenyum melihat adik iparnya.
"Yea ada apa dik.. Nak makan ke?" Kata Shuhada sambil menyoal Tengku Ameera.
Tengku Ameera menggelengkan kepalanya dan memeluk tubuh itu. Shuhada tersenyum sekali lagi. Ada lah ni budak ni.
"Atak.. Ane Affan.." Kata Tengku Ameera.
"Affan.. Dia ambil anak anak dekat rumah papa. Nanti dia balik." Kata Kak Shuhada.
"Nak makan tak?" Soal Kak Shuhada.
Tengku Ameera menggelengkan kepalanya.
"Nanak.. Ite nak unggu Affan.. Nak cuh iye uap ite.. Hehehe.." Balas Tengku Ameera.
Kak Shuhada menggelengkan kepalanya. Ada ada sahaja budak ni.
"Tak apa lah kalau macam tu.. Pergi depan tengok cerita.. Sambil tunggu Affan." Arah Kak Shuhada.
Tengku Ameera menganggukkan kepalanya dan meninggalkan Kak Shuhada berseorangan disitu.
--------------------------------------------------
"Assalamualaikum." Beri salam seseorang.
Tengku Ameera mengenali suara itu terus beranjak dari sofa.
"Waalaikumussalam.. Acuk aa". Kata Ameera sambil menyalam tangan suaminya.
"Mummyyy.. I miss youu...". Jerit seseorang.
Tengku Ameera menggelengkan kepalanya.
"Miss you too.. Naughty boy mummy.." Katanya sambil mencium ketiga ketiga anaknya.
"Mummy Meera tak rindu Arul ke?" Soal Shahrul.
Tengku Shahrul Idham Bin Tengku Adham.
Anak tunggal kepada pasangan Tengku Adham dan Kak Shuhada.
Tengku Aidan Xander
Tengku Aiden Xander
Tengku Zander Qayyum
Tengku Alisa XavieraKeempat empat ini adalah cahaya mata dari Tengku Affan dan Tengku Ameera.
"Mestilah Mummy Meera rindu dekat semuaaa anak mummy. Kamu semua lama sangat dekat rumah atuk pa." Kata Tengku Ameera sambil memuncungkan bibirnya.
"Alololo.. Mummy don't worry. Lepas ni kami duduk sini.. Sebab kan dah habis cuti sekolahhh.. Dont sad mummy." Pujuk Aiden.
Tengku Ameera tersenyum dan menganggukan kepalanya.
"Babygirl dah makan?" Soal Tengku Affan setelah melihat drama hari ni.
Tengku Ameera bangun dan memeluk tubuh suaminya.
"Elumm.. Ite nak unggu Affan.. Ite akan ame ame." Kata Tengku Ameera perlahan.
Tengku Affan tersenyum sambil mengusap kepala Tengku Ameera.
"Jom." Kata Tengku Affan.
"Kids.. Lets go eat. Mama Shu dah siap masak tengah hari." Kata Tengku Affan dan semua mengikuti langkah Affan dan Ameera.
--------------------------------------------------
Tengku Adham dan Kak Shuhada melihat mereka berjalan serentak ke meja makan.
"Dah macam semut berkawad dah aku tengok." Kata Tengku Adham.
Kak Shuhada tergelak. Dia menggelengkan kepalanya.
Mereka serentak duduk.
"Dah Abang.. Baca doa." Arah Tengku Affan kepada Tengku Aidan.
Tengku Aidan menangguk dan membaca doa makan.
"Aaaminn" Jawab mereka serentak.
YOU ARE READING
Tengku Affan Zahran: His Baby Girl Season 2
RomanceBahagia yang tercipta selama 2 tahun akhirnya diuji oleh kehadiran orang ketiga. Perubahan Tengku Affan membuat mereka semua terkejut akan perubahannya itu. Dari sangat mencintai isterinya sehingga membenci isterinya hingga sanggup menyakiti ister...