KIRILAN TIRNAKLAR

0 0 0
                                    

Selam millett

Okuyup okuyup gidiyorsun hatta belki okumuyorsun bilmiyorum ama yorum yap bari

Hadi neyse konuya geçelim

KIRILAN TIRNAKLAR

Çabuk kırılan tırnakları güçlendirmek için bazı temel bakım ve yaşam tarzı değişiklikleri yapabilirsin. İşte tırnaklarını daha güçlü ve sağlıklı hale getirmen için bazı önerilerimize bakalım

1. Dengeli Beslenme ve Vitaminler

B7 vitamini (Biotin): Tırnakları güçlendirdiği bilinen biotin açısından zengin besinleri tüketmek (örneğin yumurta, fındık, badem) veya biotin takviyesi almak yardımcı olabilir.

Protein: Tırnaklar keratin denen bir proteinden oluşur, bu yüzden proteinden zengin bir diyet (balık, et, baklagiller) önemlidir.

Diğer Vitaminler: A, C, D ve E vitaminleri de tırnak sağlığı için faydalıdır. Özellikle C vitamini eksikliği, zayıf tırnaklara yol açabilir.

2. Nemlendirici Kullanımı

El ve Tırnak Kremi: Tırnak etlerini ve tırnakları düzenli olarak nemlendir. Kuru tırnaklar daha kırılgan olur, bu yüzden özellikle soğuk havalarda nemlendirme önemli.

Doğal Yağlar: Zeytinyağı, hindistancevizi yağı veya tatlı badem yağı gibi doğal yağlar, tırnakların esnek kalmasına yardımcı olur. Yağı ısıtarak masaj yaparak sürmek etkili olur.

3. Koruma ve Bakım

Eldiven Kullanın: Temizlik yaparken veya suyla uzun süre temas ederken mutlaka eldiven kullanın. Deterjanlar ve kimyasallar tırnakları zayıflatır.

Tırnakları Kısaltma: Uzun tırnaklar daha kolay kırılır. Tırnaklarını çok kısa kesmeden, düzenli olarak törpüleyerek şekillendirmek iyi bir yöntemdir.

Tırnak Cilası ve Takviyeler: Tırnak güçlendirici cilalar kullanmak faydalıdır, fakat asetonsuz temizleyiciler kullanmaya dikkat edin.

4. Aseton ve Sert Kimyasallardan Kaçının

Asetonsuz Oje Çıkarıcılar: Aseton tırnakları kurutup zayıflatabilir, bu yüzden asetonsuz ürünler tercih edebilirsiniz.

Sürekli Oje Kullanımından Kaçının: Tırnakların nefes alması gerekir. Arada oje sürmeden dinlendirin.

5. Düzenli Tırnak Bakımı Yapın

Tırnak Eti Bakımı: Tırnak etlerinizi kesmek yerine geriye doğru itin. Tırnak etlerini kesmek, enfeksiyon riskini artırabilir.

Törpüleme: Metal değil cam veya kağıt törpü tercih edin ve tırnakları tek bir yönde törpüleyin. Aşırı sert törpülemekten kaçının.

6. Alışkanlıkları Değiştirin

Tırnak Yeme Alışkanlığı: Tırnak yeme alışkanlığınız varsa, bunu bırakmak kırılmaları azaltabilir.

Su Tüketimi: Vücudun susuz kalması tırnakları da olumsuz etkiler. Yeterince su içmeyi unutmayın.

Bu yöntemleri düzenli olarak uyguladığınızda tırnaklarınız zamanla daha güçlü ve sağlıklı hale gelecektir. Eğer hala kırılmalar devam ediyorsa, dermatoloğa danışarak bir tedavi planı yapmayı düşünebilirsiniz.

Siren's BlogHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin