"Första delen."1

1 1 32
                                    

"Hej läsare, är du redo att läsa?"
Början av berättelsen:

I en liten kuststad, där havets vågor mötte den gyllene sanden, levde en flicka vid namn Leila. Leila var en tjej som älskade att läsa och drömde om fjärran världar och olika människor. Hon älskade att sitta i timmar i stadens bibliotek, bläddra i böcker och dyka in i deras berättelser. Hon drömde om att en dag bli en berömd författare och dela sina historier och idéer med världen.

En dag, när hon gick längs stranden, hittade Leila en gammal låda som var begravd under sanden. Lådan var ordentligt stängd och hade märkliga ristningar på den. Leila kände en stark nyfikenhet att ta reda på vad som fanns inuti, så hon försökte med all sin kraft att öppna den. Efter mycket ansträngning lyckades hon öppna låset och fann en gammal läderbok och en nyckel med samma ristningar som på lådan.

Kapitel två: Porten till den okända världen

När Leila öppnade den gamla boken, dök en gammal karta upp som glödde i märkliga färger. Kartan var full av symboler och mystiska former, och i mitten fanns en symbol som liknade den nyckel hon hade funnit. Leila förstod genast att denna nyckel var den som skulle öppna en dörr till en annan värld.

Leila använde nyckeln för att öppna boken igen, och denna gång dök lysande ord upp som slingrade sig som ormar. Orden började forma sig till en besvärjelse, och varje gång Leila läste ett ord, förändrades platsen omkring henne. Rummet började snurra, och väggarna försvann, tills hon plötsligt stod framför en enorm kopparport.

Leila tveka inte, utan tryckte på porten med all sin kraft. Hon fann sig själv i en konstig plats, fylld med lysande träd och färgglada blommor. Himlen var bländande blå, och luften var frisk och ren. Detta var början på Leilas stora äventyr.

"Nyckeln till de lysande världarna." Donde viven las historias. Descúbrelo ahora