تبدأ أحداث الروايه بتاعتنا ب...........
قومي ياملاك يابنتي عشان المحاضرة دي لسه اول محاضره ليكي في السنه /ده كان صوت خالد .
خرجة ملاك من غرفتها وهي تقول /انا جاهزه يابابا بس مكنتش عاوزه اصحيك وانت تعبان.
خالد/لا يا حبيبتي انتي عارفه اني بقوم اصلي الفجر ومش بنام بعدها وبعدين فين الي تعبان يا بت وانهي كلامه بصفعه صغيره علي كتفها .
ضحكة ملاك وقبلت يده وهي تقول /تسلم ايدك يا ابو الصحاب علي الكف ده بس مكنتش عاوزه اتعبك معايا وخصوصا انا عارفه زمانك حضرة الفطار صح .
ضحك خالد عليها وقال /هو انتي تقدري تخروجي من البيت من غير ما تكلي من تحت ايدي لا طبعا وضحك .
احتضنته ملاك وبادلها خالد الحضن ثم ابتعدت ملاك عنه وقالت بمداعبه /طب يلا بدل مسلسل العشق الممنوع الي احنا فيه ده وضحكو سويا وجلسوا يتناولو طعامهم .
من ثم ذهبت ملاك الي المحاضرة الأولي لها .
وكانت ترتدي 👇......وذهب خالد الي عمله في شركة الراوي جروب (ايوه يا جماعه خالد بيشتغل في شركة زين الراوي وهو عارفه راجل طيب وبيحبه وكمان عارف بنته بس مشفهاش غير مره وحده وهم صغيرين بس وقلبه من ساعتها معاها ومنحرقش الأحداث بقا خليها قدام وبالمرة خالد يبقا صديق محمد )
******************عند بطلنا بقا...........
بيصحا علي صوت رنين هاتفه.
زين /الو..
/الو يافندم.
زين / نعم عاوز اي يا رائفت علي الصبح.
رائفت/ احنا بنستازن حضرتك تيجي تشرفنا تستقبل الدفعه الجديده في الجامعه النهارده وده هيكون داعم كبير ل الطلبه وشرف لينا وليهم وكمان حبينك تدرس ل الدفعه الجديده و......
قطعه زين /انا كده كده انا الي هدرس ليهم بس من غير تطبيل واقفل دلوقتي هشوف الموضوع ده واكلمك .
ومن دون انا يسمع رد رائفت قفل الخط.
تنهض من الفراش وهو يتحدث مع صديقه مراد /بقولك اي ياض ما تروح تستقبل الدفعه الجديده عشان انا مليش خلق.
مراد /لا يا برنس انا في اسكندريه ومش فاضي وانت عارف الي فيها وحش.
زين بقرف/طب غور... وقفل الخط .
ذهب سين الي الحمام بعد ما اخبر رائفت انه سوف يذهب الليهم.**************
في الأسفل كان يجلس محمد وهو يترئس السفره و علي يمنها زوجته و الجه الأهلي ادم وهو يضع الطعام في فمه بالعافيه.
نزل زين وهو بكامل اناقته واللقي عليهم التحيه /صبح الخير وانهي كلامه وهو يصفع ادم علي قفاه.
فاق ادم وهو يفرق في قفاه مكان الصفعهوقال/صبح الخير يا معلم.
زين وهو يجلس ويضع الخيار في فمه ويقول /كنت فين يا زفت امبارح وراجع بتتسحب كده.
ادم وهو متوتر/انا كنت مع صحابي سهرنين.
زين بجمود وعدم تصديق /ماشي.
انهو طعامهم في قليل من المرح و من ادم وزين .
زين وهو يقبل رأس امه /همشي انا بقا يا ماما.
إسعاد /ماشي يا حبيبي خلي بالك من نفسك .
وقبل يد والده وقال/ عاوز حاجه يا بابا.
محمد/ تسلم يا حبيبي.
ذهب زين وهو مرتدي 👇......وصل زين بالسياره أمام الجامعه ونزل باكامل هيبته واناقته
وهو يستمع الي همس الطلاب عن اناقته ولاكن لا يبالي .
وكان يتحدث في الهاتف مع صديقه مراد ولكن فجأه ارتطم بشخص اول بالمعني ليه كانت قطه صغيره وكانت ........
***********
وكانت ملاك قد وصلت الي الجامعه معتقدا انها تأخرت عن المحاضرة وهي ترقد في الممر ولكن فجأه ارتطمت في جسم صلب تحلف انها صخره كبيره وليس انسان .
ملاك هو ممسك بها /اي اعمي مش بتشوف .
زين/..........
ملاك وهي متمسكه بيه حتي لا تقع /انت يا استاذ سبني .
زين/.........(لا رد ممسك بها من وسطها فقط )
ملاك وهي بتضربه في صدره عشان يسبها/سبني بقولك.
زين/.......
لكن فاق من توهانه علي صفعه علي خده من ..............؟؟؟
أنت تقرأ
ملاك الزين 🖤 +21
Romanceهي طفله بريئه مات والدها في نفس اليوم التي تزوجت من حبيب طفولتها .......وهو قاسي القلب ولكن عند ملاكه لا يري اي قسوي