Dersten yeni çıkmıştım yorgunluk tan kafamı sıranın üzerine koyup derse girmeden biraz kestirim demiştim ama nöbetçi öğrenci geldi seni Saime hoca çağırıyor dedi. .
Annemler öldükten sonra beni hiç bırakmamıştı okulda pek konuşmazdık birşeyimi olmuştu diye içimden geçirerek tek aile dostumuz olan Saime hocanın odasına yol aldım..
Saime hocanın kapısını çaldım gel dedi bende girdim ama çok stres li gibiydi hemen sordum hocam sizi benim le okul da hiç konuşmazdınız bir şey mi oldu dedim Saime hoca karşılıklı olan koltukları gösterdi ve oturmamı söyledi bende oturdum sonra oda karşıma oturdu ve bana sözümü hiç kesmeden sonuna kadar dinleyeceksin dedi ben de tamam der gibi kafamı salladım ve beklemeye başladım. .
-Nasıl başlayacagımı bilmiyordum böyle bir seyi nasıl kızım gibi gördüğüm bu kıza nasıl söylerdim ben d almıştım ki Feyza nın yalandan öksür mesiyle kendime geldim ve nasılsın dedim o da iyi dedi bende başlamaya karar verdim kendim
oturduğum yerde toparladım bu sıra da Feyza kötü birsey yok ya hocam iyi görünmüyor sunuz korkuyorum dedi
Bende korumalımısın bilmiyorum ama simdi anlatacaklarımın iyimi kötümü olduguna sen karar vereceksin ..
Feyza meraklı bakışlarla beni dinlemeye başladı.
Bundan tam 18 yı önce Kasım ve Mihriban isimli iki genç birbirini çok sevmişler.
Hocam sözünüzü kesiyorum ama bunu bana neden anlatıyorsunuz ki !
Feyza sözümü kesmeden dinlersen anlayacaksın
Tamam hocam siz devam edin
Mihriban bir ağanın kızımız Kasımda köylü birinin oğluymuş. Bu gençler evlenmek istemişlerdi ama bir sorun varmış . Mihriban halasının oğluyla beşik kertmesiymiş. Bu iki genç kavuşamayaçaklarını anlayınca kaçmaya karar vermişler kalmışlar ama ellerindeki imkan çok az oldugunda ağa onları bulmus ve töre ne gerekiyorsa o olur demi ve bu iki genci öldürme emrini vermiş .
Feyza hikayeye kendini o kadar kaptırmış ki hemen atılarak yoksa bu bu iki genç ölmüşmü diye sormuş .
Saime hoca buruk bir tebessüm le hayır ama devamını dinle demiş.
Gelin ağa kızının ölmesine dayanamayıp adam kızıma kıyma dayanamam oğlumuz Aslan onlardan biri ile berdel yapalım demiş tabi ağa düşünmüş ama onlarda hiç kız yokmuş bu arada aslan ozamanlar 8 yaşındayımış Ağa birden buldum demi Kasım bir abisi varmış yeni evlenmiş ve hanıma hamileymiş eğer âbisinin hanımı kız dogurursa onunla berdel olucak demiş. Hasanpaşa annesini de belli bir parayla sustururuz ama kız degilde erkek dogurursa ozaman benim elimden bir sey gelmez. Aradan bir hafta geçtikten sonra Kasımın âbisinin kızı olmuş. Ozamanlar çoçuk olan Arslan bu söze bir şey dememiş zaten ablasının ölmesine de razı olmayacagından sesi çıkmamış.
Çocuk doğduktan 1 yada iki gün sonra hanımına git ve çocugu buraya getir demiş .
Hanımı Asiye nedenki ağam .
Bundan sonra o kız bizim emiriz altında yetişecek bunlara belli olmaz kızı alıp kaçarlar. Feyza yine araya girip hocam çoçugun annesi babası bir şey dememiş mi bir şey yapmamışlarmı
Ne desinler ne yapsınlar hanım aga çoçugu aldığında anası feryat etmiş jandarmaya gitmişler ama aga parayla jandarmayı halletmiş köyde dedi konular artınca ağa çoçugu ve Aslanı istanbul a göndermiş aslan o olaydan sonra köye gitmemiş istanbulda okumuş meslek sahibi olmus kızıma bir aileye kızın evlilik yaşı gelinceye kadar bakması icin evlatlık vermiş .
Tamam ama hala ben bu olayın benimle ne alakası var anlayamadım hocam.
Saime hanım daha fazla dayanamayarak o çoçuk sensin demiş Feyza neye ugradıgını şaşırarak ama hocam benim ailem vardı ya demiş. Bak kızım önce sakin olacaksın biliyorum söyledikleri sana saçma gelebilir ama trafik kazasında kaybettiklerin öz anne baban değildi ama sana bunları anlatmak zorundaydım
Hocam nediyorsunuz bunca zaman ben yabancılaramı anne baba dedim ben ben bun kabul edemem muhakkak bir yanlışlık var
Hem öyle olsa bile nolacakki yoksa gerçek ailemi beni arıyor.
Hayır kızım.
O halde neden bunu bana şimdi anlatıyorsunuz hocam .
Kızım seni arayan biri var
Kimmiş o
Arslan Atalay
Şu hikaye deki çoçuk.
Evet
Neden beni arıyor
Kızım beni iyi dinle bunu nasıl söylerim ki senin 8 gün sonra dügünün var.
Hocam Allah aşkına bütün bunlarn birer şaka oldugunu söyleyin şimdi düşüp bayılıcam.
Hayır kızım
Hocam nasıl bir anlayışki dügünüm var ve ben bunu nikahdan 8 gün önce öğreniyorum ve üstelik tanımadığım biriyle. Bir sey söyleyeyim ben kimseyle evlenmem ve tanımadıgım biriyle asla.
Evlenmek zorundasın yoksa kasımda Mihriban ölücekler .
Töre falan demeyin bana ben öyle şeylerden anlamam. Hem kaçıncı yüz yılda yaşıyoruz.
Feyza evleneceksindir bu senin elinde olan bir sey degil ve üstelik formaliteden okuluna devam ediceksin .
Feyza artık kendini bırakmış hızına rak ağlıyordu.
Saime hanım eskisi gibi yine özgür olucaksın zamanla istemezsen boşanırsın hadi aglama artık dedi Feyza izin isteyerek odadan çıktı ama sınıfa gidicek takati bulamayıp merdivenlere oturan almasına devam etti ama başındaki karaltıyla birlikte yüzünü ona döndürdü ve karşısında....