bab 2

1 0 0
                                    

Kayla meletakkan beg di katilnya lalu dia merebahkan badan di katil tersebut. Fuh! penatnya! dia mencapai telefonnya di tepi lalu membuka aplikasi instagram. Bosannya..... Saat-saat dia tengah scroll tiba-tiba muncul gambar seseorang yang amat dia kenali.

Dia merapatkan telefonnya untuk memerhati sama ada betul atau tak. Eh? ni bukan ke...Ghuzi Alesron? Fuish.....banyaknya like! tangan gatal Kayla dia terus tekan bahagian comment. Di ruangan comment tersebut semuanya perempuan tiada lelaki.

Tapi...takkan satu pun Ghuzi tak balas comment-comment fansnya? hmmm lantaklah! kesah pulak aku!

Dia meletak kembali telefonnya di tepi lalu tutup mata. Dia ingin tidur tapi.....tak boleh. Haihh...Tiba-tiba ada satu suara yang menyapanya. "Kayla....let's go out. I'm bored..." tak lain tak bukan si Nayla! yaitu rommatenya.

Waktu mula-mula dia masuk ke University French ni...dia ingat yang dia akan dapat rommate orang French. Rupanya orang Malaysia tapi tu lah...Nayla ni gemar cakap bahasa inggeris. Nasib aku lulus bahasa inggeris dulu. Tak sia-sia aku belajar dengan abang aku.

"But I'm tired....we'll go out later. okay?" jawab Kayla. Nayla yang mendengar itu terus menghembus nafas berat. "Okay.....rest first, okay?" kata Nayla. Kayla hanya mengangguk. 

Tanpa membuang masa Nayla bangun lalu keluar dari bilik Kayla. Dia bangu dari pembaringan lalu menatap screen telefonnya di tepi. Patut ke aku follow dia? Arghh...follow jelah! Kayla mencapai telefonnya lalu membuka aplikasi instagram semula. 

Dia menekan butang follow lalu dengan cepat dia terus menutup telefonnya. Erghh..malu!



"Woi! kau tengah buat apa?" tanya Carlondria. Dia mengambil tempat duduk bersebelahan dengan Ghuzi. Dari tadi dia termenung. Bukan sekejap tapi lama! Ghuzi sedikit tersentak dengan teguran Carlondria. 

Dia terus mengangkat muka dari screen telefonnya. Dia meletakkan telefonnya di kocek seluar. carlondria yang melihatnya berkerut dahi. Dah kenapa dengan dia? "Kau dah kenapa?" soal Carlondria.

"Tak. Takde apa-apa." jawab Ghuzi. 

"Yeke? dari tadi aku perhati je...lama sangat kau termenung tu." kata Carlondria. Ghuzi yang mendengar itu terus berkerut dahi. Lama sangat ke? rasanya....sekejap je.

"Lama sangat ke Carl?" soal polos Ghuzi.

Aduh! rasa macam nak ambik kamus tebal lalu diketuk di atas kepala rakan baiknya! haihh...bawa bersabar.....

"Taklah...sekejap je. Dua jam. Sekejap sangat!" jawab Carlondria menyampah. Ghuzi hanya mengangguk. "Bukan lama pun." kata Ghuzi selamba.

Carlondria yang mendengar itu cepat sahaja tangan kanannya mencubit paha kawannya. "ARGH! SAKIT GILA!!"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 3 days ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ghuzi Alesron {OG}Where stories live. Discover now