"ARGHH MAMA TOLONG MAMA ADA HANTU!!" taqiyya meronta ingin dilepaskan apabila secara tiba- tiba apabila dia terasa tangannya dipegang .
"Taqiyya kau kenapa ni " soal Kyra kepada Taqiyya kerana sejak dari tadi dia tidur tiba-tiba pula meracau .
Taqiyya tersedar dari lena .
"Kyra , Qiesya lari weh ada hantu" terus erat pelukan Taqiyya kepada Kyra . tercetus tawa milik Kyra dan Qiesya , tak habis-habis lagi rupanya dengan kisah hantu dia ni.
"tu lah siapa suruh tengok cerita hantu malam-malam kan dah terbawa-bawa sampai mimpi" Kyra dan Qiesya gelak lagi .
"Taqi kau dah tahu , kau tu penakut , sama je macam Atif , bagus lah dedua berjodoh nanti" kata Kyra sambil tergelak kecil
"Ishh kau ni Atif kan suka budak form 3 tu " Taqiyya merengek .
"Insyaallah kau dengan dia berjodoh Taqi aku doakan" kata Kyra sambil mengusap kepala Taqiyya yang dilapisi tudung itu .
"dah jom , kita gi makan , tadi Taqi kata nak belanja kan , so let's go!!" ajak Qiesya sambil mengangkat beg galas nya
Usai menukar baju sekolah ke baju biasa , mereka keluar menaiki grab ke Putrajaya .
Kyra hanya memakai tudung sarung berserta baju jersey dan seluar slack , Taqiyya dengan niqabnya berserta baju full set hitam nya manakala Qiesya pula dengan street wear nya . masing-masing mempunyai gaya tersendiri . tapi Kyra dia simple seperti biasa dia malas .
anak anak syaz pakai handsock ngan sarung kaki tau!! also Kyra tak suka handsock , dia pakai baju 2 lapis harap faham hehe
"guys nak makan kat mana ni" soal Qiesya sambil meniti telefon bimbit nya mencari kedai makan .
"makan kat IOI lah , Taqi belanja an" kata Kyra sekilas memandang tingkap kereta grab itu . dia memandang langit yang mendung cukup memberi petanda mahu ribut . tetapi tak boleh melawan ribut di hatinya .
"Taqi boleh ke?" soal Qisya kepada Taqi .
"boleh je , lagipun aku dapat elaun lebih hikss" kata Taqiyya
Qiesya dan Kyra mengangguk perlahan tanda faham .
setelah sampai di IOI mall , mereka memasuki mall itu terus bergerak ke salah satu kedai makan . sambil Qiesya dan Taqiyya sedang mencari kedai makan yang sesuai untuk mereka , Kyra hanya memerhatikan mereka.
"Kyra , Qie , Taqi buat apa kat sini" terdengar satu suara menyapa kami .
Kyra memusingkan badannya ke belakang . "Fi buat apa kat sini" Aleef Qawiy bersama dengan Qiu Adlan
"aku dengan Qiu biasalah kat IOI of course nak pergi makan" kata Aleef .
"join ah kita orang sekali kita orang pun nak gi makan" ajak Qiesya
Kyra dan Taqi ikutkan saja
"Okey aku belanja" kata Aleef kepada mereka semua , mereka semua sudah bersorak gembira . mana tak nya , aleef kalau belanja western un boleh , anak T20 biasalah .
kedai makan sudah dipilih , mereka berada di satu ruangan tertutup yang ditempah oleh Aleef , Aleef memang begini , dia suka makan secara berkumpulan tapi tertutup tidak diganggu.
Mereka sudah memesan makanan , masing masing sudah berborak sakan tetapi tidak dengan Kyra , dia masih termenung .
"Kyra kau okay ak" soal Aleef menyedarkan Kyra dari lamunan .
Kyra mengangguk tanda dia okay .
"kau ni tak perlu lah ambil kesah sangat pasal syazwan tu , he don't deserve you Kyra" kata Taqi memujuk Kyra .
"aku tahu lah , kau pesan kat si Aleef , dia pun sama gak " kata Kyra sambil menunding jari ke arah Aleef.
"eh aku pulak!!" tergelak mereka semua di dalam bilik itu .
tiba-tiba masuk seorang lelaki . Adam Fakhrul . classmate mereka semua .
"Assalammualaikum" kata Adam .
"Waalaikumsalam" mereka menyahut .
TO BE CONTINUED .
kau hina dia adam , kau tahu dia hampir bunuh diri hari tu adam .
- CAIL
YOU ARE READING
Broken Heart OG
Romance"Kalau aku tak sayang kau , aku tak akan ambil kisah pasal kau" - Adam Fakhrul Jejaka yang telah mencuri hati si gadis 'playgirl' , cinta itu telah berputik saat mereka berdua tetapi... "You said you love me than why you left me when i need you"...