Hoofdstuk 1

14 0 0
                                    

Pov Isa

Ik heb geen zin om in een tent te gaan zeg ik tegen me vader. We gaan gewoon in een tent en we hebben nu al geboekt zegt me vader. Nou ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Isa en ben 15 jaar. Me ouders vonden het een goed idee om op vakantie gaan in een tent. Ik heb altijd in een huisje gezeten en nu gaan we in een tent. Nou gelukkig gaan we met vrienden van ons en ik denk wel dat het leuk word maar ik wil niet in een tent. We zitten gelukkig wel dicht bij het zwembad. We gaan naar deze camping en daar blijven we ook zegt me vader. Ik heb er echt geen zin in en het is al over een week. Maar mag ik wel zelf bepalen wat ik doe vraag ik. Ja dat mag je wel zelf bepalen omdat oud en wijs genoeg bent zegt me moeder. Oké, dat is fijn. Oh ja een ding vergeten zegt me moeder. Wat dan? Je gaat ook samen met je ex vriendje op vakantie want hij is nu vrienden van je beste vriend en dus hij gaat mee. Nee, waarom moet hij ook nou weer mee. Ik bel direct me beste vriend lars. WAAROM NEEM JE GIJS MEE OP VAKANTIE schreeuw ik door de telefoon. Ja sorry het is en blijf me beste vriend zegt lars. En ik dan? Jij bent me beste vriendin. Oké, maar jij gaat er wel voor zorgen dat Gijs me niet gaat lastig vallen. Oké, dat beloof ik zegt Lars. Ik heb er nu al zin zegt hij. Ik totaal niet want ik moet in een tent en ik haat tenten. Oké, dat snap ik maar het word wel gezellig met ons maar ik moet nu gaan, ik zie later en hij hangt op. Gijs en ik waren 3 maanden geleden nog een stel. Tot op een dag mijn beste vriendin Fien langs kwam om te vertellen dat Gijs vreemd ging. In het begin geloofde ik haar niet maar toen bedacht ik me dat ze nooit tegen me zou liegen. Ik besloot samen met haar een test te doen. Ik had een afspraakje met Gijs. Ik belde hem en zei dat ik ziek was. We gingen dus samen naar zijn huis en ja hoor hij zat daar met de grootste slet van de school te zoenen. Ik liep gelijk naar binnen en maakte het uit. Gijs appte me elke dag dat het hem speet en dat hij nog steeds van me houd maar ik heb hem toen geblokkeerd en niet meer met hem gesproken. Dus nu moet ik 2 week samen met HEM op vakantie. Leuk dit word de beste vakantie ever.

Een week later

Het is nu zover. We gaan op vakantie en ik neem mee: me ex vriendje. Dit word de beste vakantie ever. Als we eindelijk naar 7 uur rijden op de camping aan komen spring ik direct ik het zwembad. Ik ontmoet een meisje genaamd Fenna. Ze zit op het zelfde veld als mij. We worden direct vriendinnen en samen ontmoeten we Finn. Een leuke en knappe jongen zegt Fenna. Je vind Finn leuk zeg ik tegen haar. Ja, een beetje. Ik denk dat hij jou ook wel leuk vind. Dus ga naar hem toe en vraag om iets samen met hem toe doen. Als Fenna terug komt is ze helemaal blij. En? vraag ik. Hij wil straks al wat samen met me doen. Echt ik ben super blij voor je. Ondertussen hadden ik en Fenna de vrienden van Finn ook al ontmoet. De jongens heten Sem, Lucas en Ryan. Dam wat is die Sem echt knap en volgens mij heeft Fenna het ook door dat ik hem leuk vind. Die dag ontmoeten we ook nog Anna. Ik heb op een dag direct al 6 vrienden ontmoet in een dag. Als later weer terug bij de tent kom, komt opeens Gijs op me aflopen, Heb je al vrienden vraag ik aan hem. Ja, een Lars zegt hij. Nou ik heb er al 6 en die zijn te minste leuk. Dat kan ik over jou niet zeggen. Hahaha Isa wat zijn we weer grappig ja. Ja, dat weet ik maar ik ga weer naar me vrienden toe, inplaats van maar een vriend. En ik loop weg. Als ik terug loop, kom ik Lars tegen. Wat hadden we afgesproken zeg ik tegen hem. Je zou Gijs uit me buurt houden en wat heb je gedaan? Hij liep net bij mij in de buurt. Dus je gaat er nu voor zorgen dat je bij hem in de buurt blijft. Oké, dat zal ik doen zegt hij en ik loop door. Als ik bij mijn vriendinnen kom, begint Fenna direct tegen me te praten. Ik zag het direct dat je Sem leuk vind en ik denk dat hij jou ook wel leuk vind en je moet hem echt vragen om iets af te spreken zeg ze. Doe eens rustig zeg ik. Dus jij vind Sem leuk leuk vraagt Lisa. Ja, ik vind hem wel een beetje leuk zeg ik. Aww wat lief zegt Anna. Maar jullie moeten beloven dat jullie niks tegen Sem of de andere jongens zeggen. Belooft zeggen ze allemaal.

Pov Sem

Ik sta met de jongens te praten terwijl de meiden weg zijn. Wedden dat ik Isa het eerst krijg zeg Ryan. Wedden van niet zeg ik. Oké, hebben we een weddenschap zegt Lucas. Jullie mogen wel een weddenschap doen maar ik doe niet mee want ik heb al bijna een vriendin zegt Finn. Wie??? roepen wij. Fenna, ze heeft gevraagd om samen iets te doen. Leuk dan doen we de weddenschap met ons 3. Oké, dus de eerste die met Isa verkering krijgt, krijgt van de rest een zak snoep zeg ik. Deal roepen de rest van de jongens. Wat is een deal hoor ik Isa van afstand roepen en als ik me omdraai zie ik de rest van de meiden er ook aan komen lopen. Dat we alle meiden het water gaan ingooien hoor ik Lucas roepen en hij pakt Isa vast, maar Isa schudt zich los en loopt door met de meiden achter zich aan. Ze mogen niks van de weddenschap weten zegt Ryan. Nee, we houden dit tussen ons 3 belooft zeg ik. Belooft zeggen de jongens. Mooi zo zeg ik. Dan zie ik Isa, Fenna, Anna onze kant op lopen. Jongens de meiden komen er aan lopen, dus we houden ons mond. Oké, doen we zeggen ze allemaal. Heeey roept Fenna. Heey zeggen we terug. Hebben zin om met ons te gaan zwemmen? vraagt Lisa. Ja, is goed hoor zegt Lucas en we lopen met z'n allen naar het zwembad toe. Ik zie hoe Lucas direct heel veel met Isa omgaat. Ik ga die weddenschap echt niet van hem verliezen en zwem direct naar Lucas en Isa toe. Ik zie dat Isa blij dat ik er bij kom. Heey zegt ze als me ziet. Heey zeg ik terug. Waarom is Lucas zo irritant vraagt ze. Ik heb echt geen idee, ik denk dat hij gewoon zo is. Oké, ik dacht echt dat hij anders was. Het is wel familie van me. Het is me neefje. Echt zegt ze. Ik heb echt medelijden met je. Dank je en we zwemmen weer naar de rest toe

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Aug 21, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

De beste vakantie everWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu