Ring ring! Lät det i telefonen hallå konstapel Andreas här vad vill ni ha hjälp med? Eee hej konstapeln jag heter Anja Karlsson lät det från telefon luren och våran hund Ärig är borta han har varit borta i ett dygn nu och vi har letat nästan hela dagen igår och hela natten nästan men vi har inte hittat honom än vi är väldig rädda om vår söta 2 åriga Ärig säger kvinnan som tydligen heter Anja okej vart bor ni svarar Konstspel Andreas mitt i Västerås och gatan Hammarvägen radhuset 3 hus 11 svarar Anja sorgset okej jag kommer med min kollega! Säger Konstapel Andreas bekymrat och lägger snabbt ner luren i handtaget som håller upp telefonen Mattias! Vi måste iväg säger Andreas med en suck till Mattias som sitter vid sitt bord och skriv på sin dator om olika kriminal mysterium som inte än har löst. Det tar en halv timme för konstapel Andreas och Mattias att komma till västerrås hej säger Andreas till paret hej! Svarar de sorget eee mitt namn är Andreas och här är min kollega Mattias Mattias nickar som svar hej mitt namn är Anja det var mig du pratade med säger Anja och tittar på Andreas ja just det svarar Andreas och ger ett litet leende till svar Anton säger Anjas kille surt Anja puttar lite försiktigt på sin man han tittar irriterat på sin fru. Vill du berätta lite mer detaljerat om vad som egentligen hände? Undrar Mattias jo visst svarar Anja vill ni komma in och ha lite kaffe frågar Anja ja tack Svarar Andreas och Mattias de går in genom ytter dörren och in genom en liten dörr öppning som leder de till vardagsrummet men i mitten av rummet svänger Anja till höger och öppnar en liten dörr som leder de till köket, köket såg lyxigt ut det var stort och mycket silver,broms och guld detlationer hon går till kaffe bryggan och sätter på vatten hon vänder sig om och sätter sig Andreas och Mattias sätter ochså sig ner Anjas man Anton gick till deras förråd där bodde han för de mesta han ville inte bo med Anja i fönstret stod tre foton på de var det ett barn vilka är de? Frågar Mattias och tar fram fotorna våra barn svarar Anja snabbt pojken heter Magnus han blev säger Anja medan hon går och gör kaffe han blev vaddå? Frågar Andreas bekymrat eee han blev inte så gammal han dog av cancer när han var 13 säger Anja oroligt flickorna heter Anika och Anka de var bästa väninnor och var två ägg tvillingar Anka var minst hon var så rar tills där slutar Anja igen tills? Frågar Andreas nyfiket medan Mattias drar sig i skägget och funderar här är kaffet säger Anja och ler lite medan hon delar ut kaffe muggarna så har ni hittat något som kan försöka få reda på vem som har tagit Ärig frågar Anja nej inte än svarar Mattias och tar stora klunkar av ditt kaffe.så nu är det väl dags att leta ledtrådar säger Andreas efter en stund själv klart! Svarar Mattias och ställer sig upp de går ut och sätter sig i bilen de kör iväg till FBI kontoret. Hej teamet säger Andreas till sina kollegor som han jobbar ihop med och de är som ett team hej Andreas svarar de nyfiket vad har vi för uppdrag idag?
Undrar Elin nyfiket en försvunnen hund som heter Ärig svarar Mattias bekymrat okej säger Amanda
FBI:Amanda
FBI:Elin
FBI:Martin
FBI:Hugo
FBI:Andreas
FBI:Mattias
FBI:Karin
Hej säger en kvinna back om Andreas hej! Svarar Andreas kort eee det här är lite privat vi håller på med att berätta om ett brott som har skett så får du ursäkta oss forsätter han åh jag är ny här eller jag har jobbat på andra ställen men jag är ny här forsätter Kvinnan mitt namn är Karin och jag skulle börja i ditt team om du heter Andreas? Frågar kvinnan som tydligen heter Karin ja! Jag heter Andreas och det här är mitt team välkommen du kom precis till ett brott du har väl jobbat på andra avdelningar inom FBI? Ja svarar Karin stolt sätt dig säger Andreas och pekar på den tomma stolen hon går mot stolen hon är lång har höga klackar som gör henne ännu längre hon sätter sig och vänder sin blick mot Andreas och tittar intresserat på Andreas ja vi har hunden Ärig som är försvunnen i västerrås och han har varit borta i snart två dygn eee jag vill att ni delar på er så det blir som två grupper forsätter Andreas tydligt vi tar Elin,Hugo och Martin i en grupp sen Mattias,Karin och Amanda i den andra gruppen och jag hjälper båda grupperna och jobbar lite själv är det okej för alla? Säger Andreas fortfarande tydligt och högt ja!själv klar!visst! Hörs det från olika håll okej bra eee sen så ska Elins grupp försöka få lite fakta om de där paret Karlsson de är något skumt med dem och Mattias grupp försöker få muntlig historia om hela sammans Elin ni kollar på datorn avsluter Andreas så sätt igång! Alla börjar gå mot sina bord.
Elins perspektiv
Jag ställer mig upp för att gå till mitt bord för att jobba på datorn jag brukar få göra det för Andreas vet det jag går när Andreas har sagt Sätt igång! Jag går till den nya tjejen hej! Mitt namn är Elin säger jag åh hej! Säger hon med ett leende jag ler tillbaka jag måste gå och jobba Elin säger hon och vänder på klacken fort och nästan joggar fram till ett bord bredvid Amanda som det står en skylt som det står Karin Ljungberg på med guld bokstäver jag fnyser åt skylten och henne sen vänder jag mig om och går till mitt bord jag sätter mig bekvämt och går in på datorn tjena Elin! Säger någon plötsligt det är så klart Martin som vill flörta med mig igen starkars kille ingen fru har han längre hon åkte till san fransico med sin hemliga kille som hon tydligen gifte sig med när Martin hade varit hennes man i ett år och hon hade 2 barn ochså med honom men inte med Martin så nu gick han runt och raggade på kvinnor och särskilt mig Elin Lundström gå nu jag måste jobba och du med!förklarar jag tydligt för honom okej visst! Svarar han wow! Tänker jag så där lätt brukar de aldrig vara att få honom att gå. Jag blev riktigt imponerad när Han gick mot sitt bord.jag börjar skriva och söka jag sökte på Anja Karlsson+familj efter som FBI har mer konstiga brylar så kan vi söka så! Det kommer upp olika fakta texter om familjen Karlsson inom flera år men efter en timmes letande hittar jag de jag söker det står så här.
YOU ARE READING
Blåa ögon
Mystery / ThrillerDet här är en serie som heter spårlöst. Konstapel Andreas och kollegan Mattias har fått ett hund försvinnande brott. De får konstiga ledtrådar. Den här berättelsen i serien Spårlöst är upp delad i två delar!