Prolog

5 0 0
                                    

4 tahun yang lalu...

*Tring!!*

Lonceng berbunyi menandakan bahawa saat ini adalah waktu makan tengahari.

Ada dua orang gadis yang sedang berbual-bual sambil berjalan kearah kantin sekolah mereka.

"Crist you nak makan apa?Hari ni I belanja."Ujar Rina teman baik Cristina.

"Depends you lah,you yang belanja tak ada lah i nak memilih-milih ni."Balas Cristina ia merasa segan walaupun telah berteman lama dengan Rina ia tetap tidak berani untuk bertindak sesuka hatinya.

"Ouh,Okay."Rina mula melihat buku menu untuk memesan makanan mereka.

"Crist apa kata kalau-"Ayat yang ingin Rina lontarkan terhenti apabila melihat riak wajah Cristina yang mendatar.

Kemudian Rina beralih melihat kearah apa yang ia lihat pada saat itu.Dan Betapa terkejutnya Rina ketika melihat Jaiden Teman lelaki Cristina sedang bergurau senda di meja berdekatan mereka.

Disini lain, Cristina sedang tersenyum miring melihat adegan tersebut.

'Ouh!Ada mangsa baru.'ujarnya dalam hati.

Saat Rina beralih menatap dirinya, Cristina berpura-pura memasang wajah sedih untuk menagih simpati pada Rina.

"I feel you Crist,jangan sedih okay?Dah jom makan."Rina memujuk Cristina.

Akhirnya mereka berdua makan dengan keadaan tegang,kerana kejadian tadi.

..................

*Malam,jam 11:30*

Sehabis ia merancang cara untuk melenyapkan wanita yang ia lihat tengahari tadi, Cristina kini sedang menyiapkan senjata yang ia akan gunakan saat operasinya berlaku.

"Hehe,cantiknya weapon I, sorry sayang lama dah mummy tak pakai kamu kan?"ucap Cristina pada pisau belati tajamnya,memang gila.

"Lalala...haih Jaiden,Jaiden.Kenapa you degil sangat ek,kan I dah kata jangan dekat perempuan dengan lain,memang I tak akan sakit kan you tapi I sakit kan perempuan tu sampai you tak akan pernah nampak lagi perempuan."Cristina berkata demikian sambil mengusap-usap layar komputer ribanya yang sedang menampilkan wajah Jaiden yang sedang tidur.

Tepat pada jam 12 malam Cristina mula menjalankan aksinya.Kini ia sudah berada di kediaman Wanita yang mendekati Jaiden.

Cristina mengeluarkan semua peralatan yang ia akan gunakan dan ia mula mendekati wanita tersebut.

*Zap!!!*

"Arghh!!!"Raung wanita itu.

"Shh..tak apa, sambung tidur,tapi kali ni i pastikan you akan tertidur buat selamanya."Cristina mengatakan hal tersebut diiringi dengan senyuman sinis.

*Zap!*

*Zap!*

*Zap!*

"Any last word,before you die Mrs?"soal Cristina dengan senyuman manis buatan.

Dan disinilah bermulanya semua kerja gila yang Cristina lakukan.Ia membunuh seseorang atas dasar kecemburuannya.

.
..
....

(Bersambung...)

Psycho girlWhere stories live. Discover now