Hvorfor trenger vi jesus?

62 3 0
                                    

Andakt:
Minuttet Eva og Adam var ulydig mot Gud , de var skyldig i synd. Gud sa at det er en alvorlig konsekvens for synd. Prisen pålagt å betale for våre synder , er død. Adam og Evas kropper døde ikke med en gang, men deres vennskap med Gud ble brutt. Gud elsket dem så mye, han ville at de skulle få en ny sjanse . Han hadde en plan for noen til å ta straffen og fikse deres ødelagte vennskap. Hver av oss har syndet , også. Vi har alle valgt vår vei over Guds måte . Hvis du leser dette , gir Gud deg nye sjanser. Du kan snakke med ham og si takk.

Dag 1:
Vi gikk oss alle vill som sauer, hver tok sin egen vei. Men skylden som vi alle hadde, lot Herren ramme ham. Jesaja‬ ‭53‬:‭6‬

Andakt:
Du er ikke god nok til å være venner med Gud fordi du følger reglene. Du er god nok fordi du tror på og stole den eneste som er bra: Jesus ! Gud gav sitt folk regler for å vise dem hvordan livet fungerer best . Han ville at de skulle vite at de aldri kan bli god nok uten hans hjelp . Guds hjelp er en gave som kalles nåde. Nåde er en gave som kan aldri være tjent. Vi kan ikke tjene Guds nåde ved å jobbe hardt for å ta ham. Han gir den fritt. Vi er ikke sterke nok til å ta ham av oss selv. Guds nåde gir oss kraft til å leve fri fra synd . Det er fordi vi setter vår lit til Jesus. Ikke fordi vi er flinke til å følge reglene. Du kan snakke med Gud og takke ham for å gjøre deg godt nok med Hans nådegave.

Dag 2:
for alle har syndet og mangler Guds herlighet. Romerne‬ ‭3‬:‭23‬

Andakt:
Jesus døde for syndene til hele verden. Det er vanskelig å forestille seg hvorfor noen skulle ønske å ta en straff for noe de ikke gjorde. Men hva om at straffen var død ? Bare Jesus kunne gjøre det for oss fordi han er den eneste som aldri syndet enda en gang. Når vi oppføre seg dårlig og være ulydig mot Gud , kan vi lure på hvordan Gud noensinne kunne elske oss. Men Gud sendte ikke Jesus for å dø i vårt sted fordi vi fortjente det . Nei, det er på grunn av sin store store kjærlighet til oss. Han visste at Jesus skulle komme til jorden som en baby hele veien tilbake før Adam og Eva gang syndet . Han visste du før du ble født , også! Han visste alt du noen gang kommer til å gjøre, og han likevel valgte å sende sin Sønn Jesus til å dø for deg. Han kom for å redde folk som kan virke så ille for Jesus å hjelpe. Du kan snakke med Gud og be ham om hans tilgivelse og be ham hjelpe deg tilgi deg selv også.

Dag 3:
«For Menneskesønnen er kommet for å søke og frelse det som var fortapt.»
‭‭Lukas‬ ‭19:10‬ ‭N

Andakt:
Visste du at Jesus betalte for alle dine synder mer enn 2000 år siden? Dette betyr at du er helt tilgitt ! Gud bryr ikke om de dårlige tingene du har gjort , fordi Jesus tok hele straffen for synden på korset ! Er du en dårlig person bare fordi du har gjort dårlige ting ? Nei! Når du har tatt imot Jesus som din frelser , er det eneste som betyr noe hva Gud mener om deg! Gud ser ikke engang din synd eller feil lenger. Vet du hva han tenker om deg ? Grav i Bibelen for å finne ut hva Gud mener om deg! Hva han sier er viktigere enn hva alle andre sier om deg ! Du kan snakke med Gud og takk han for å glemme alle de dårlige tingene du har gjort i fortiden. Du kan be ham om å hjelpe deg å leve for Han er med alt det du er.

Dag 4:
«Men jeg sier: Vandre i Ånden! Så skal dere ikke fullføre kjødets lyst.»
‭‭Galaterne‬ ‭5:16‬ ‭

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 20, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Gud er kjærlighetWhere stories live. Discover now