Hoofdstuk 1

19 1 2
                                    

Veel plezier met het lezen van ons nieuwe boek! Ik heb er heel veel zin in, en hopelijk jullie ook! Succes met lezen, en laat ook even een reactie achter of je het een leuk boek vindt!


POV Marleen:

Ik werd wakker. Ik hoorde gepiep, vast mijn wekker. Ik draaide om, om te kijken hoe laat het was. SHIT! dacht ik. Het is al 8 uur! Ik moet om half 9 op school zijn! Ik sprong op uit bed, en werd misselijk. Grr, te snel op ge staan, dacht ik. Ik ging terug op mijn bed zitten, en stond rustig op. Gelukkig was de misselijkheid al weer over. Supersnel kleed ik me aan. Ik rende naar de badkamer om mijn lange, blonde haar te borstelen. Ik rende naar beneden, waar ik bíjna mijn voet zwikte. K*t, dacht ik. Ik rende iets minder sloom naar beneden.

Ik liep door de gang, en deed de woonkamerdeur open. Ik zag mijn moeder al aan tafel zitten. ,,Mam! Waarom maakte je me niet wakker! Weet je niet hoe laat het is!?'', Schreeuwde ik boos. ,,Je lag zo lekker te slapen, lieverd. En ja, ik weet hoe laat het is. 8 uur geweest.'', Antwoordde mijn moeder rustig. ,,Heb je wel alvast mijn boterhammen gesmeerd?'', Zuchtte ik. ,,Ja schat, dat heb ik wel gedaan.'', Zei ze. ,,Gelukkig'', Zei ik, een beetje gerustgesteld. Ik schoof aan tafel, en begon snel een boterham naar binnen te wurmen. Het was een boterham met kaas & tomaat, proefde ik. Ik moet er niet te veel van genieten, dacht ik. Ik moet namelijk niet te laat komen op school! Snel begon ik met de volgende boterham. Eentje met pindakaas. Mijn moeder wist echt wel wat ik lekker vond! Ik nam een slok van mijn glas melk. En nog een. En nog een, tot dat het op was. 

Ik nam mijn bord en mijn beker mee naar het aanrecht, en racete naar boven om mijn tanden te poetsen. Maar... Ik rende te snel de trap op. Ik hoorde een keiharde bonk, en het werd zwart voor mijn ogen......


Zo, dit was het eerste deel! Ik ben redelijk trots! En ik heb ook in alinea's getypt, wat ik eigenlijk amper doe. Maar ik denk wel dat jullie dat fijner vinden om te lezen, toch? Dat vind ik namelijk zelf ook altijd fijner om te lezen. Net zoals ik het ook niet fijn vind als iemand komma's en punten niet goed gebruikt in de zinnen. Dit is even een lang, dik gedrukt stukje omdat ik persee de 400+ woorden wou halen. Dat is me redelijk gelukt, ik zit nu al aan de 434 woorden :P. 

Ik ga nu gelijk Deel 2 & 3 typen, want die heb ik eerder op een blaadje geschreven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden als ik ook weer meer publiceer. Maar, vergeet niet! Ik ga morgen ongeveer 3 weken op vakantie naar La Espana <3. Ondertussen zit ik al aan de 488 woorden, ik ga dus nog even verder tot ik de 500 heb. En dat heb ik nu :D. Nou sluit ik echt af, tot het volgend hoofdstuk! XXX Isa.

DreamsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu