HOOFDSTUK ÉÉN

93 6 4
                                    

Belle POV:

Ik word wakker door het zonlicht dat door mijn raam in mijn vel roze kamer schijnt. Ik wrijf in me ogen en kijk op mijn telefoon, ik krijg een melding binnen. 'VERHUIZING' staat met grote vrolijke letters in beeld. Meteen ga ik rechtop zitten en er bloeit meteen een glimlach op mijn gezicht. Eindelijk! Denk ik bij mezelf, vandaag ga ik verhuizen naar Bergen. Eindelijk weg uit dit stomme weiland. Ik gil eventjes van blijdschap en meteen komt mijn broer Mick binnen,
'BELLE! WHAT THE FXCK'. Mijn broer is altijd heel erg bang dat er wat met me gebeurt. 'Jij ook goedemorgen broertje! Zeg ik tegen hem. 'Ha ha leuk zus je liet me behoorlijk schrikken hoor. En hij loopt me kamer weer uit. Ik kijk weer op mijn mobiel en ik ga naar twitter, ik antwoord wat berichtjes op DM en kleed me dan uit en ga onder de douche. Ik voel het warme water over mijn lichaam stromen, ik was mijn bruine haren en mijn lichaam en zet daarna de douche weer uit. Ik heb me afgedroogd en ondergoed aangedaan. Ik loop naar mijn kast en kijk wat ik aan kon doen, mijn moeder heeft altijd kleren voor mijn gekocht, want zelf mocht ik dat niet, mijn moeder dacht altijd dat ik een 'slet' zou worden als ik mijn eigen kleding uit zou kiezen.
Maar op dit moment háát ik mijn kleding. Ik kies voor een simpele spijkerbroek met een geruite top iets langer als mijn middel, ik stap in mijn slippers en ga dan voor de spiegel staan. Oh wat haatte ik het om mezelf in de spiegel te zien, ik had lelijke kleding en me sproetjes vond ik ook niet zo heel fijn. Ik deed mijn make-up ik had er niet zoveel zin in dus ik deed alleen wat mascara op een een simpele BB-cream op. Ik knik dan toch tevreden in de spiegel en loop naar beneden. Iedereen zit al aan de eettafel en ik begroet mijn moeder met een kus en ik geef Mike een kus op zijn wang. Mijn moeder heeft sinds 3 maanden een nieuwe vriend 'Mike' dus, ze zeiden dat het liefde op het eerste gezicht was en ik vind het maar raar. Mijn moeder zei dat ze nooit meer verliefd zou worden en zich ging concentreren op haar werk, nou niet dus. Ik eet mijn cornflakes op en drink nog snel wat thee en loop weer naar boven. Mijn moeder schreeuwt me nog net na dat ik de laatste spullen moet in gaan pakken en dat we over een uurtje weg zouden gaan.
Ik zet mijn laatste spulletjes in een doos en loop dan naar beneden. 'Ik ben klaar' roep ik naar mijn moeder. Ze zegt niks terug dus ik besloot te gaan kijken waar ze was. Aangekomen in de tuin zag ik mijn moeder en Mike zoenen tegen het muurtje aan. 'I-ik kom zo nog wel terug' zeg ik een beetje stotterent tegen mijn moeder. Ik poets mijn tanden en ga voor de tv zitten en zet hem op xite, het liedje van 5SOS 'good girls' is op tv en daarna zou 'verleiden' komen van B-Brave, ik had het nooit zo op de boybands maar zingen konden ze altijd wel aardig. Net toen ik lekker in de muziek zat komen mijn moeder en Mike binnengelopen, 'was het leuk' vroeg ik met een bigsmile op mijn gezicht mijn moeder kijkt me aan met een vuile blik en ik rol met mijn ogen, ze kan ook nooit tegen een grapje, zeg ik tegen mezelf.
'MICK WE GAHAAN' hoor ik mijn moeder geïrriteerd naar boven roepen ze zei het zo hard dus ik wist dat ik ook moest komen. Ik doe mijn jas aan en zet de laatste spullen in de auto. De rest was al meegenomen door een vrachtauto. Ik ging in de auto zitten en deed mijn oortjes in en luisterde naar verschillende nummer, heel ver hoefte we niet te rijden een uurtje ongeveer

'Belle, belle we zijn er' hoorde ik mijn broer zachtjes tegen me zeggen. Ik was blijkbaar in slaapgevallen, ik open mijn ogen en kijk uit het raam en mijn ogen worden groot. 'What is this!?' Roep ik door de auto 'ons huis' zegt Mike met een trotse stem. Ik stap uit de auto en ren naar de voordeur. Meisje je kan nog niet naar binnen we willen jullie verassen met jullie kamers, vertelt mijn moeder aan me broer en mij. Ga anders even kijken bij de buren en stel jezelf voor zegt Mike. Ik knik alleen even met mijn hoofd en ga naar de voordeur van de buren links van ons, er stonden nog 4 van dezelfde soort huizen om ons huis heen, 2 aan de rechtse kant en 2 aan links. Ik belde aan bij de buren en er kwam een vrouw in de deuropening staan. Ze ziet er vriendelijk uit en ik stel me netjes voor 'Hallo mevrouw, ik ben Belle en ik woon vanaf vandaag naast u op nummer 1300 samen met mijn broer, mijn moeder en mijn stiefvafer' De vrouw schenkt me een glimlach en stelt zich ook voor 'Hoi Belle, ik ben Linda Leijten, zou je misschien even binnen willen komen?' Ik knik tevreden en loop achter Linda aan de woonkamer in, het huis is echt enorm! Ik ga op de bank zitten en krijg een glas sap van Linda in mijn handen geduwt ik neem een slok en zet het glas weer op tafel. Linda vraagt waar ik vandaan kom en waarom ik verhuist ben. Ik vertel haar dat ik uit Zwolle kwam en dat we een beter huis nodig hadden. Dat was natuurlijk niet waar, maar dat hoefde ze vandaag nog even niet te weten. Ze vertelt mij dat ze hier woont met haar man John en haar 3 kinderen, Bart van 22, Samuel van 18 & Lissy van 14. Ik kan ze wel even halen en voordat ik antwoord kan geven loopt de vrouw de hal in en de trap op. Na enkele minuten komt de vrouw terug met 3 prachtige kinderen ze hebben alle 3 blond haar met blauwe ogen. Echt prachtig. Ze stellen zich voor en als Samuel zich voorstelt kijk ik recht in zijn blauwe ogen en hij knipoogt even naar me en ik voel me verlegen worden. Ik vertel ze dat ik me huis nog niet inkon omdat het een verassing moest zijn voor me broer en mij en ik wist niet hoelang het nog zou duren, Linda stelt voor om te blijven eten en ik twijfel even maar Samuel antwoord voor me en zegt tegen zijn moeder 'als je maar je best doet met koken' en ze loopt de keuken in dus ik neem aan dat ik hier blijf eten. Samuel lacht naar me en vraagt of ik mee naar boven wil ik knik enkel en loop achter hem aan de trap op. Aangekomen in de hal zijn er 4 deuren en nog een trap naar boven. Er waren 3 slaapkamers en 1 badkamer en als je nog een trap omhoog zou gaan zouden er nog 2 kamers zijn. We lopen naar Samuel's zijn kamer en hij houd de deur voor mij open. 'Dankjewel meneer Leijten' zeg ik en hij begint te lachen. Ik sta een beetje ongemakelijk in zijn enorme slaapkamer en hij wenkt me dat ik wel naast hem kon gaan zitten ik bloos even en ga dan naast hem op het bed zitten. We kletsen wat bij en dan worden we geroepen voor het eten. Als we beneden zijn aangekomen ruikt het echt heerlijk, we eten friet met wat kip maar dan super lekker en niet vettig, iets waar ik van hou! 'Vind je het lekker' vraagt Linda en ik knik uitbundig 'het is echt héérlijk!' En ik geef haar een glimlach. Wat hebben jullie gedaan boven vraagt Linda aan Samuel 'even lekker geklets' zegt hij tegen zijn moeder en hij legt zijn hand op mijn bovenbeen. ik voel een bom van vlinders in mijn buik ontploffen. Wat doe je met me, denk ik bij mezelf.

-------------
Hey, nou dit mijn eerste boek en eerste hoofdstuk! Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden en/of tips voor me hebben. :* ik schrijf denk ik vanaf vandaag elke dag 1 hoofdstuk! Iniedergeval, ik va het proberen! laat weten in de comments wat je er tot nu toe van vind!
Lots of love!

XO Ruby
Twitt; leroyrubyy
Insta; leroyrubyy

She lives 2 lifes ☆Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu